Hallo iedereen. İk ben frenkie en woon in alanya. İk ben Belg en in 2005 definitief verhuist naar Turkije. Langs deze weg had ik graag andere mede-Belgen leren kennen. Elke nationaliteit heeft zo zijn eigen groepjes en restaurantjes behalve de Belgen. Dus schrijven maar en misschien tot binnenkort. Groetjes :dag:
een goedemorgen Frenkie
ja Belgen en kliekjes, gaat niet zo goed samen. Belgen integreren snel maar is idd eens plezant met een Belg te praten in het buitenland.
Wij denken eraan om binnen paar jaar ook definitief naar Mahmutlar te verhuizen. Nu zijn we daar paar keer per jaar.
Dus kunnen we eens afspreken om een cay drinken samen in de tuin in Alanya?
GRTZ
Hallo Belgen,
Ja inderdaad er zijn een deel Belgen in Mahmutlar en Alanya. En ik heb 5 jaar lang geprobeerd om ze bij elkaar te krijgen in mijn restaurant en dat is me gedeeltelijk gelukt met het organıseren van een BBQ of een gratis pannekoeken namiddag in de winter :-). En nu hebben we meer vrije tijd dus we beginnen met een afspraak in de cay bahçesi in Alanya:
Groetjes en misschien tot binnenkort
Hallo Frenkie,
heb jij een restaurant in Alanya ? Waar ? Welke naam ?
Ik woon voorlopig nog in België maar denk meer en meer aan een gedeeltelijke verhuis naar Alanya.
Zou fijn zijn er nog belgen te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen !
Mvg,
Greet :vak02:
Hallo,
İk had 2 restaurants in Alanya-Mahmutlar. Het eerste was een groot restaurant en was heel bekend (of berucht nl Manneke Pis daarna heb ik een kleiner geopend the flemish bistro. En vorig jaar ben ik gestopt…omdat ik wat meer wil genieten van alles en nog wat. Dus heb ik nu meer tijd om wat andere Belgen te ontmoeten dus je bent vrij om kontakt op te nemen. Steeds welkom. Groetjes en misschien tot binnenkort
klopt ik heb meerderen keren bij je lekker gegeten samen met vrienden
Dank je wel Theo. Vooral de lekkere steak met pepersaus, Videe en stoofvlees met frietjes.
Hallo ,
Ik ben ook een Belg , en we hebben een appartement in Mahmutlar ,we zijn vanaf 01 juni tot 04 juli daar michien kunnen we kontakt hebben met andere Belgen .
Groetjes
Rudi en Anne-Marie>>>
Hallo Rudy en Anne Marie. Das goed voor mij. Er zijn nog Belgen die komen in juni. İn welk complex zitten jullie? We nemen wel contact op. Mijn telnr. 05362202229. Groetjes en tot in juni
Hallo Frenkie,
Wij zitten in Prestij 2 Sok 120 achter de Barbarosstraat ter hoogte van de Old Dutch waar we dikwijls zitten met onze Nederlandse vrienden . Ons telnr 05310146957 nog de groeten.
Anne-Marie en Rudi:vak02:
Ok dat is genoteerd. Van waar zijn jullie afkomstig? İk ben van Leuven
Ik ben uit Sint-Niklaas en mijn vrouw is uit Frankrijk.Dus bij ons is de voertaal Frans.:zon02:
Uff eindelijk eens terug frans praten
Ja voor mijn vrouw is het niet altijd gemakkelijk ,er zijn er weinig die frans praten,dus voor haar ook prettiger
Dag Frenkie, dag iedereen.
Vraagske, wij willen ook droom waar maken. Waar kunnen we jou (jullie) vinden? Wij zouden in najaar een grondige expertise willen doen :zon02: . Alania spreekt ons enorm aan. Wij zijn van Tienen en enorm zot van Turkije. :cheer: . Ik ben binnen dik 2 jaar ook op pensioen maar nog niet versleten !!!
Alvast bedankt voor de reactie.
Hallo Tienen,
Altijd welkom bij ons in Alanya. İk woon 12km voorbij Alanya. In Mahmutlar. Veel buitenlanders hebben hier een tweede verblijf ook onze Belgen. Als jullie vragen hebben of hulp nodig hebben laat het mij dan maar weten. Groetjes en misschien tot binnenkort?
Beste,
ik ben limburgse en overweeg om te emigreren naar turkije, kun je mij een beetje wegwijs maken over de procedure. ik heb namelijkse een turkse vriend uit Ankara die momenteel in Kusadasi werkt. we willen graag trouwen.
ik kan nu pas in oktober terug gaan naar hen, ik heb veel verdriet van om altijd zover van elkaar te zijn. de procedure om naar balgie te komen is veel te moeilijk. gelukkig heb ik Skype. Ik ben nu politeagente en zou graag een goede job willen vinden, waar we in turkije wonen maakt niet uit.
Vriendelijke groeten
Hey allemaal,
Ik ben van Turkse origine, maar ben in België geboren en opgegroeid. Sinds enkele dagen heb ik beslist om hier voor onbepaalde duur te verblijven, maar het wringt al:) vandaar dat ik hier ben terecht gekomen.
Gezien ik van origine Turks ben, weet ik heel goed wat “chauvinist” betekent en zal dat vanaf vandaag aan de mensen van mijn ‘thuisland’ België ook aanleren.
Ik nodig jullie uit om, van zodra je dit leest, lid te worden van onze splinternieuwe facebookpagina “Belgen in Alanya” via Belgen in Alanya | Facebook of gewoon via de zoekmachine de naam van de groep ingeven. Als we al een bepaald groep bijeen kunnen krijgen, geloof ik erin dat de rest vanzelf zal komen. Ik zou zeggen: LETS UNITE!!!
Groetjes
Belgen ik zou zeggen direct doen
Dag Marc,
ons kan je vinden in Mahmutlar vanaf 7/10. Stel dat jullie daar zijn kom gerust langs