Belgen in alanya

Beste Yris, Denk heeeel goed na voor je die stapt neemt om te gaan trouwen met deze Turkse jomgen. De ervaring leert dat het voor 80 % slecht afloopt. Liefde maakt blind zegt men maar het is verdomd de waarheid. Jouw vriend is afkomstig van Ankara maar werkt in Kuşadası, waarschijnlijk in de horeca of toerisme? En waarom krijgt hij geen visum naar Belgie? Als je de nodige documenten hebt en dat zijn er inderdaad veel heb je binnen de 2 weken een visum. En de procedure om te mogen werken in Turkije is ook ni simpel! İk wil jouw droom echt niet kapot maken maar voor de meeste Turkse jongens maakt het niet uit met welk meisje ze trouwen als ze maar in het buitenland kunnen wonen en daar zijn er ook al veel van terug gekomen! Denk er nog eens goed over na voor je ingrijpende beslissingen neemt want vakantie is één en de realiteit achteraf is twee. Veel succes

de bedoeling is dat hij eerst 3 maanden met een toeristenvisum naar belgie komt. maar nu kan hij zijn passpoorst niet aanvragen omdat hij altijd werkt. Heb jij enig idee hoelang het duurt voor hem om een passpoort aan te vragen?
Ik begrijp je bezorgtheid, maar het zit zo dat hij niet wil komen naar belgie alleen als het niet anders kan. dus ik overweeg nu om een loopbaanonderbreeking te doen en 6 maanden naar turkije te gaan. het is veel willen en wegen natuurlijk. In de 3 maanden dat hij naar hier komt is het de bedoeling dat hij mijn familie leert kennen en de taal. Ik weet dat liefde blind maakt, maar uiteindelijk in alles wat je doet en laat is een risico. ik zie hem nu pas terug op 20 oktober, maar goed dat er skype bestaat. ik heb 3 maanden om alles op een rijtje te zetten. ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat hij me niet kan gebruiken omdat ik politieinspesteur ben. en gelijk zij over de poliie denken, heeft hij het wel duidelijk begrepen.

Hij moet eerst een paspoort aanvragen maar hij zal wel weten waar. Maar dan moet hij een visum aanvragen bij de Belgische Ambassade in Ankara en je moet maar eens kijken op de website van de Ambassade wat hij allemaal nodig heeft!!! en vooral jouw borgstelling is belangrijk en vooral gevaarlijk voor jou als het fout loopt in belgie omdat je volledig verantwoordelijk blijft tijdens maar ook na de visum. En als in de horeca werkt is hij dan ook sociaal verzekerd bij de SGK ? Hoe oud is hij feitelijk? Ook het financieel plaatje moet je eens bekijken want paspoortaanvraag en visumaanvraag kost wel wat geld en tijd. En je kan hem niet helpen want je zit in Belgie en je spreekt ook de turkse taal niet denk ik?
Zo je ziet Yris dat er veel vragen zijn zonder antwoorden. İk hoop dat je ze vindt en als ik jou was ging ik een onverwacht naar Kuşadası om te kijken wat er allemaal gebeurt tijdens jouw afwezigheid, je weet maar nooit! İk klink misschien nog steeds negatief Yris maar een verwittigde Yris is er twee in dit geval drie waard! Groetjes en ik hoor het wel

Mijn buikgevoel zegt dat ons relatie goed zit. maar mijn verstand zegt tegen me LET OP! hij is 34jaar en wil gewoon een stabiiel leven. We delen dezelfde mening over gelld. Hij heeft me mee na de bank genomen en zijn rekening laten zien en het zit wel oke. Natuurlijk praat ik erover met mensen die me nauw aan het hart liggen. Ik wik en weeg alles en neem geen te snelle beslissingen. ik vind het leuk dat je je mening geeft en ik beloof da ik goed zal nadenken.

Hallo allemaal !

Ik ben nog maar net 3 dagen terug uit Turkije en net zoals 3 jaar geleden heb ik hetzelfde gevoel. Ik wil graag daar wonen en werken.

Ik weet wel dat op vakantie gaan volledig anders is dan de realiteit daar, maar ik heb gezien hoe sommige mensen leven, hoe hard ze moeten werken enzovoort.

Ikzelf word in september 19, dus nog erg jong. Ik heb geen vriendje in Turkije dus daar heeft het niets mee te maken. Ik heb mijn diploma van het middelbaar onderwijs en ik heb mijn 1ste jaar kleuteronderwijs af. Ik spreek nederlands, engels lukt ook wel vrij goed en ook kan ik een beetje Frans. Turks spreek ik totaal niet, maar dit wil ik wel graag leren.

Graag zou ik wat meer willen te weten komen over het leven daar als Belg, hoe ik daar werk kan vinden enzovoort…

Hopelijk krijg ik vlug reacties hierop !

Groetjes!

Hallo beste belgen in alanya (-:

Mijn vrouw en ik willen graag binnen 2 jaar in Turkije ( konakli-alanya ) gaan wonen. Daarom zou het fijn zijn om met andere Belgen contact te hebben over alles en nog wat in Alanya. Onze bedoeling is om na onze carriére wat van het leven te genieten en mss nog iets te doen in Alanya, want we zijn nog maar 45 jaar maar hebben reeds een druk werk leven achter ons. Nu is de keus aan ons, doen we op dezelfde manier verder tot we erbij neer vallen of gaan we nog wat genieten van het leven met wat minder stress. Hopelijk kunnen we fijne Belgen ontmoeten om wat bij te kletsen of iets te doen. Turken kennen we daar al een beetje , maar het veranderd er vlug met deze mensen. Omdat ze graag veranderen van werkplaats en daarom andere werkuren krijgen en ergens anders gaan wonen. ( wachtend op een fijne reactie van Belgen in Alanya )

Groetjes van ons >>>