Ik ben dus ook van plan zoals de meeste onder jullie een wereldreis te doen… Ben nu al een tijdje op het forum informatie aan het verzamelen maar zit nog steeds met vragen.
Ik heb mij vorige week een ticketje laten uitwerken met een tamelijk stevig prijskaartje wat ik niet verwacht had!! Er werd mij ook een One-world-ticket voorgesteld maar dit kan niet volgens de route die ik wil… was ook maar 400euro goedkoper.
Ik wil reizen en ergens blijven zolang ik zelf wil niet afhangen van mijn tickets.
Ik zou vanuit Thailand vertrekken…
Nu is de vraag wat het intressantste en voordeligst zou zijn, moet ik de nodige tickets ter plaatse boeken en de continent tickets op voorhand (one-world) of…
Hopelijk kan iemand mij de nodige informatie geven.
Thanx
RoeL
Het is inderdaad niet onbelangrijk welke route je wilt vliegen. Zelf zou ik lange afstandsvluchten van te voren boeken, omdat de prijzen hier nogal eens flink kunnen verschillen. En zal je net zien dat dit precies gebeurd wanneer jij wilt vliegen.
Bij korte vluchten zal de prijs uiteraard minder verschillen en is het denk ik ook wel spannender om deze ter plaatse te regelen. Want als het te duur is, kun je altijd nog per trein of boot of een ander vervoermiddel…
Zijn er andere backpackers die jouw of vergelijkbare route ook hebben genomen? Zij kunnen je veel tips geven die weinig andere weten…
Ik zelf ben al 3 jaar aan het rondreizen en heb een one way ticket gekocht naar Thailand en heb een toeristenvisum toen aangevraagd omdat je niet met een one way ticket Thailand in mag reizen. Daarna alles gewoon ter plaatste aangeschaft via www.airaisa.com heel veel gevlogen omdat die gewoon zeer goedkoop zijn.
Ze werken met het systeem hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Verder je aanmelden voor de nieuwsbrief zodat je regelmatig via de email acties binnen krijgen. Daarnaast gewoon regelmatig kijken waar naar toe goedkoop is. Je kunt dus rechts invullen van waar naar waar je wilt vliegen en dan krijg je de prijs te zien. Dat is nog niet de volledige prijs je krijgt er dan nog iets bij voor je bagage.
Wij reizen rond met de lonely planet dat hebben we eigenlijk met alle landen waar we geweest zijn gedaan. Voor bv thailand heb ik dat niet meer nodig omdat ik thailand gewoon zeer goed ken.
Als je goed kijkt is world ticket center gewoon een site waar je vliegtickets kan boeken. Killroy is een organisatie die echt reizen verzorgt.
Wat ik gewoon zou doen is je eerste vlucht boeken en ter plekke kijken waar je naar toe gaat. Soms is het namelijk zo dat je in een bepaald gebied langer blijft hangen of juist korter blijft. Het is dan jammer dat je al een vliegticket hebt geboekt en soms vlieg je maar kleine stukjes en dan is een ATW ticket niet handig, omdat zij alleen naar grote steden vliegen met grote vliegtuigmaatschappijen
Dit zou je toch even moeten gaan vergelijken. De enige 3 grote vluchten die ik zie is nederland - bangkok sydney - buenos aires en buones aires - zuid afrika. Dat zijn volgens mij de enige dure vluchten.
Je moet vergelijken en een keuze maken. Maar waarom ga je niet naar een gedeelte van de wereld en dan bijvoorbeeld zuid amerika? Waarom zuid afrika erbij? Dit scheelt een hoop geld.
Ik weet het… ik heb al besloten om Zuid Afrika er niet bij te nemen en ben nu ook aan het overwegen om enkel Azie en Australie te doen.
Zo kan ik veel langer reizen en mij geen zorgen te maken over vluchten die ik hoef te halen
Dus gewoon enkele vlucht naar BKK boeken en we zien wel waar we terechtkomen :cheer:
Ja ik heb nog een enkele vraag i.v.m dat visum gedoe…
Als ik vanuit Thailand overland naar Vietnam ga met de bedoeling daar 1 maand te blijven hoe, waar en wanneer vraag ik mijn visum aan??
Als je vanuit Thailand naar Vietnam kom je door Laos of Cambodja heen anders kun je via Thailand daar niet komen. Je zou je visum in Cambodja kunnen regelen. Ik heb dat in 2008 in Sihounoukville Cambodja geregeld. Dit was klaar terwijl je wacht en ik heb hier 60 USD voor betaald voor 2 maanden.