Beetje info graag!!!

@ Moira:

Ik zou via Laos naar Vietnam gaan…
Geld dit zo voor de meeste landen in Z-O Azie, dat men aan de grens een visum kan krijgen voor langer dan 1maand… Best alles eens op voorhand nagaan zeker :nod:

bv. als ik naar Indonesia ga voor ongeveer 2.5 maand moet ik dit best op voorhand aanvragen?

Thanx

Hallo,

Ik weet dat Laos, Cambodja en Indonesie een visum on arrival hebben. Het ligt er wel aan welke grens je neemt dit kun je vaak in de lonely planet vinden. Hou er wel rekening mee dat je voor Indonesie een bewijs nodig hebt dat je binnen 30 dagen het land gaat verlaten dit kan dmv een vliegticket het land uit. Heb je dit niet dan kom je dat land niet in.
Ik ben zelf van Cambodja naar Vietnam gegaan waarom omdat dit makkelijker dan van Laos naar Vietnam.

Hoi Moira, ik wil begin volgend jaar via china (doe eerst de transmongolie) door naar laos/cambodja/vietnam. Waarom is het vanuit cambodja gemakkelijker om naar vietnam te gaan dan vanuit laos zoals jij zegt?

over land is het moeilijk niet als je zou vliegen.
Ik zou zeggen google maar eens op travel from vietnam to laos en je zult het vinden.
Er zijn veel bussen met oplichting en je bent soms zo’n 36 uur onderweg.
Dat is van Vietnam naar Laos. Wij hebben dit toen uitgezocht en dat heeft ons doen besluiten om te vliegen van Vietnam naar Laos.
Misschien is het nu wel verbeterd want ik spreek over 2009.

gr van Moira

1 like

Ik heb net al even gegoogled maar moet me er nog verder in verdiepen, maar ik lees ook wel veel van mensen dat ze gewoon over land de grens overgaan met weinig problemen. Maar goed zoals ik zei, zo ver was ik nog niet (net begonnen met bedenken wat ik wil:)). Ik heb zo’n twee maand de tijd voor laos cambodja vietnam, heb jij bepaalde hoogtepunten die ik echt moet zien??

Ja er is gewoon veel corruptie op het gebied van grenzen maar ook op het gebied van vervoer.
Ik ben zelf alleen al 3 maanden in Vietnam geweest omdat het land zo groot is.
Hoogtepunten waren

Vietnam
Hanoi
Hoi Chi Minh
Phu QouQ
Mekong Delta
Hoi An
Halong Bay

Laos
Vang Vieng
Vientieane
Luang Prabang