Ticket en route wereldreis

Wie kan mij vertellen waar ik het beste mijn ticket kan boeken? Ik heb zelf een offerte aangevraagd bij Kilroy, mar misschien kan het wel beter…

De planning is om van Amsterdam naar Bangkok te vliegen, vervolgens over land naar Singapore (via Laos, Cambodje, Vietnam) Vervolgens vlieg ik, na eerst over water verschillende eilanden bezocht te hebben, naar Perth. Dan ga ik over land naar Sydney om van daaruit naar Nieuw Zeeland te vliegen. Daarna door naar Santiago de Chilli om dan over land naar Argentinie te reizen en vanuit Buenos Aires terug te vliegen naar NL.

Als er betere suggesties zijn voor de route hoor ik t natuurlijk ook graag!

Tnx voor de tips :smile:

Je kan kijken op http://www.worldticketcenter.nl, ze vergelijken meerdere maatschappijen en zo krijg je een beetje een indicatie van de prijs. je route klinkt super! ik zou zeggen gewoon doen! als je nog meer info wil, ik ben indertijd goed geholpen door joho, zij kunnen ook helpen met visum, verzekering enzo! succes iig!:smiley:

groetjes!
Kelsje32:zon02:

dure route!
vooral doordat flights OZ/NZ-SOuth America schaars en duur zijn.
maar op zich heb je slechts enkele lange vluchten nodig-dus probeer eerst eens uit wat die flights kosten op LOKALE webistes uit die landen-als grove indiaktie. en let op totale reisduur-zoals al 1000en keren verteld-elk flightticket geldt maksimaal 1 jaar-blijf je langer weg-ontkom je er niet aan onderweg bij te boeken.

Ik weet niet wat voor een prijs je nu hebt. Maar soms loont het om zelf losse tickets te boeken. Het nadeel is wel dat het veel uitzoekwerk is en niet alle tickets even flexibel zijn. Maar ik vind het persoonlijk leuker om zelf uit te zoeken… vb:
woe 27-01 dusseldorf-bangkok 414 euro (airberlin)
vr 02-04 bali-perth 50 euro (airasia)
vr 28-05 sydney-auckland 100 euro (aerolinas argentinas)
za 26-06 auckland-fiji 185 euro (air new zealand)
vr 03-07 fiji-los angeles 520 euro (qantas)
za 17/07 los angeles-lima 224 euro (avianca)
zo 26/09 salvador-frankfurt 340 euro (condor)
Totaal 1833 euro…

En ik heb ook gehoord dat around-the-worldtickets goedkoper zijn vanuit londen….

Hej Saywhat,

Heb je ook tips voor websites waar je deze vliegtickets kan vinden of is het echt googlen en vergelijken? Heb jij misschien ervaring met ter plaatse een ticket regelen?

Ik heb dit in China geprobeerd maar ik moet zeggen dat ik niet goed wist waar ik moest zoeken en er uit eindelijk maar 1 gekocht had maar niet het idee had dat ik nu iets goedkoops had gevonden als ik andere mensen hoorde… Ga je dan bijvoorbeeld daar ook internet af of loop je een agency binnen en zoek je op die manier iets?

Hi,

Ik heb in Argentinie, Brazilie en Indonesie wel eens iets ter plekke geboekt. Maar voor die goedkope maatschappijen geldt wel vaak hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is.

Airasia, airberlin en condor heb ik al eerder mee gevlogen, dus gewoon op hun website gekeken. De rest van bovenstaande maatschappijen heb ik gewoon via cheaptickets.nl gevonden, dus kan waarschijnlijk nog wel iets goedkoper.

Als je op google low cost airlines zoekt vind je vaak per regio de goedkopere maatschappijen. En verder vaak op wereldwijzer kijken, in de lonely planet kijken, lid worden van nieuwsbrieven etc… Als je vaak vliegt zoals ik dan levert dat wel wat op.

Grtz

Hoi,

Je zou eens kunnen kijken op de site van CheapTickets.nl. Hebben voordelige tarieven en ze stellen kosteloos een offerte op. Tarief van het ticket ligt natuurlijk ook aan de data waarop je wil gaan vliegen. Succes in ieder geval!