Wereldreis

Ik ben van plan om een grote reis te maken door een groot deel van de wereld. Nu vraag ik me af hoe ik dit het best kan doen, waar kan ik de vliegtickets het beste boeken?

Als je elke keer een enkele ticket moet boeken via skyscanner of iets dergelijks ben je gigantisch veel geld kwijt…

Iemand ervaring en adviezen hoe je dit het best kunt doen?

Of het wel of niet voordelig is om losse tickets te boeken hangt af van jouw bestemmingen. Als je jouw globale reisschema kunt opschrijven, dan kunnen we suggesties doen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb al iets gevonden wat me heel mooi lijkt. Zie link!:smiley:

Iemand hier ervaring mee?

De bestemmingen klinken super, maar persoonlijk te veel landen binnen 12 maanden. 6 Maanden Zuid Amerika was al te kort. En voor mij persoonlijk zou dit te duur zijn voor alleen het ticket.

Ik ben iemand die vrijheid verkiest boven organisatie, ik zou alleen een lijstje met landen maken, paar enkeltjes vooruitboeken en wel zien waar ik uit kom.

http://www.backpackgek.nl/ voor idee-en

Ja daar zat ik ook al over te twijfelen idd. Maar het is niet zo dat je vluchten al vast staan. Je kan ze zelf tijdens je reis boeken.

Ik zal daar even kijken! bedankt

Ik zit hetzelfde een beetje uitzoeken, wat is nu handiger/goedkoper etc.

Op sites zoals kilroy (de je al linkte) en de vele RTW-tickets van de diverse allianties van vlucht maatschappijen, zijn meerdere ‘aanbiedingen’ te vinden waarbij je voor ~€2000,- een ticket kunt boeken met zo’n 5-9 vluchten.
Hierbij zou je dan Naar Zuid-amerika gaan, naar Austrilie, naar NZ, naar Azia, en vervolgens terug naar Europa…

Klinkt heel aantrekkelijk vind ik zelf, het enige wat dan vast staat voor je reis is dan wanneer je naar het volgende deel van je Reis vertrekt. Het laat zelfs open om grote delen over land te doen en vanaf een ander land/stad weer verder te vliegen.

Alleen nu heb ik een keer ergens gelezen (weet zo even niet meer waar) dat het veel goedkoper zou zijn om alle vluchten zelf te regelen. Nu heb ik dit geprobeerd uit te vogelen, maar ik kom dus elke keer duurder uit als ik een paar losse vluchten probeer te boeken.

Uiteraard is binnen een land of naar een buurland vliegen lokaal goedkoper omdat je dan met een prijsvechter kunt vliegen (zoals ryanair/easyjet).

Maar als iemand hier dus nog een goeie tip in heeft zie ik hem ook graag te gemoed!

Ik vertrek zelf 14 november voor mijn wereldreis en heb mijn vliegtickets ook via kilroy geboekt. Echt aan te raden. Oke je moet een datum doorgeven, alleen je kan voor 50euro de data gewoon aanpassen. Dus ik zal zeggen, doen!

@ Erik
Ik denk als je niet naar Afrika gaat, je je best kunt redden met low cost airlines. En er zijn maatschappijen die goedkope enkele intercontinentale reizen aanbieden. Enkele voorbeelden: Airasia, Condor, Spirit.

1 like

Als een paar honderd euro meer of minder voor vliegtickets al een probleem zijn, dan moet je ook bedenken of je dure landen als Australië en de VS enzo wel kunt betalen.

@erik

Ga jij deze reis alleen maken of met meerdere mensen? Ik zit zelf nog erg te twijfelen of ik in men eentje ga reizen of met iemand anders…

Ik ben zelf ook veel aan het uitzoeken als we hier of via pm elkaar beetje op de hoogte houden van mooie aanbiedingen :)!

@ marlou

Hey Marlou wat tof dat jij dit ook geboekt heb! Wanneer ga je weg en reis je alleen of met nog iemand?

Wat voor mij nog onduidelijk was, zijn alle vluchten al vast? of kan je bijvoorbeeld 2 week van te voren je volgende vlucht boeken?

Wat een te gekke plannen hebben jullie zeg. Ik ga met Xtreme Gap een wereldreis maken. Eerst in een groep en daarna semi georiganiseerd. Ik vertrek in januari. Ze hebben de wereldreis helemaal samen met mij georganiseerd, zoals ik het wilde. Echt tof, want ik wil niet zelf alles doen en regelen, maar wel de vrijheid om te reizen in mijn eigen tempo.
Iedereen heel veel plezier en misschien komen we elkaar nog ergens tegen.

Een wereldreis wat een avontuur. Maar idd zoals hierboven reeds werd omschreven zou ik niet teveel landen doen in een te korte tijd hiervoor. Beter is per bestemming langere tijd te voorzien zodat je meer kan genieten van alles wat je zal beleven. Zuid-Amerika zou ik zeker erbij nemen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Colombia omdat het nog niet is platgelopen door duizenden toeristen en omdat het land talrijke opties te bieden heeft. Extreme sporten, mooie stranden aan twee verschillende oceanen, 2 woestijnen, de Amazonas regio, trektochten door de jungle, talrijke interessante nationale parken zoals El Cocuy, Tayrona of Puracé bijvoorbeeld en historische steden als Cartagena en San Agustin. Wandelen in de Valley de Cocora in de koffie regio is ook zeker de moeite. Je kan vanaf Panama een zeilboot-tocht doen en San Blas comibineren bijvoorbeeld. In ieder geval, moest je meer tips nodig hebben voor Colombia, laat het dan gerust weten of kijk even op mijn site www.colombiafacil.com. Ik schreef namelijk een reisgids die je gratis kan lezen via de site of kan kopen voor de prijs van een pintje bier in Colombia zelf. Succes met de voorbereidingen. Groetjes.

Sorry dat ik de thread even kaap!

Wat gaaf, ik ga die gids lezen. Mid januari ga ik voor 5 weken naar Colombia. Veel zin in!

Zou je misschien nog jouw bevindingen kunnen posten in deze thread? Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

En hopelijk kun je me ook met deze vraag helpen? Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet (antwoord misschien met een priveberichtje, of hieronder?)

Alvast bedankt!

Hoi Cecilia, zo leuk dat je naar Colombia trekt en dit dan ook nog eens in de beste tijd van het jaar! Omtrent jouw vraag van El Cocuy… hier kan je meer lezen: http://www.colombiafacil.com/en/national-parcs/el-cocuy/. Ik zou zeker Jamie contacteren want hij weet er alles van. Moest je teveel last hebben van jouw knie, dan kan je ook tochten per paard maken. Ik zie ook dat je een super trip hebt samen gesteld! MEGA! Er zijn ook nog bijzondere plekken als Sapzurro/Capurgan, of de eilanden van San Bernardo, Guasca (1 uurtje van Bogota) of de Pacifische kust bijvoorbeeld. Lees gerust meer reisverhalen hier: http://www.colombiafacil.com/en/travel-stories-colombia/ of kijk voor andere tips omtrent interessante bestemmingen op de website. Succes en geniet ervan! Inge. x

1 like

Dank je! Nog veel leeswerk te doen… :slight_smile:
Maar zijn er langs mijn route nog andere gebieden die geschikt(er) zijn voor wandelen met een zwakke knie? Dus niet Cocuy?

De wandeling in El Valle de Cocora is bijvoorbeeld niet al te zwaar (in totaal slechts 5 uurtjes en je kan op je gemakje wandelen en genieten van het landschap, zonder al teveel klimmen). Lees meer hier: http://www.colombiafacil.com/en/locations/salento/. Een Nederlander heeft ook een hostel in Salento (Hemmo), http://www.colombiafacil.com/en/accommodation/hostel-tralala/. En Tayrona is ook zeker goed te doen. Voor in Manizales zou ik Ecosistemas contacteren: http://www.colombiafacil.com/en/touroperators/ecosistemas-manizales/. Succes!

1 like

Nogmaals veel dank, en leuk dat je dat gidsje hebt gemaakt! Ga ik gauw eens allemaal lezen.