Wereldticket (Worldticketcenter, Star Alliance of anders?)

Beste wereldreizigers,

Vanaf komende september ga ik met een vriend een wereldreis maken. We hebben in grove lijnen de volgende reis uitgestippeld:

Amsterdam - Katmandu (Vliegen, week of 3 in Nepal)

Katmandu - Hong Kong (Vliegen, week of 2 rondom een stad in China)

Hong Kong - Hanoi (Vliegen)

Hanoi - Bangkok (Over land, week of 6, vooral in Laos)

Bangkok - Sydney (Vliegen, week in Sydney)

Sydney - Auckland (Vliegen)

Auckland - Queenstown (Over land, week of 4)

Queenstown - Fiji (Vliegen, weekje relaxen in Fiji, wel kans op orkanen)

Fiji - Mexico City (Vliegen, aantal weken in Mexico)

Mexico City - Cuba (Vliegen, aantal weken in Cuba)

Cuba - New York (Vliegen, paar weken in New York)

New York - Amsterdam (Vliegen, rond februari 2009 terug in Nederland)

Dit is maar een grove route, qua seizoenen en dergelijke zitten we op het stuk vanaf Fiji na in de ideale perioden voor elk land. Wanneer het ergens erg goed bevalt zullen we hier langer blijven. Nu zijn we aan het kijken hoe we de vluchten het beste kunnen boeken.

Hebben een offerte aangevraagd bij www.worldticketcenter.nl maar dat laat al een week op zich wachten. Ik heb ook al even gekeken op www.staralliance.com, misschien dat dit iets is.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bedrijven of andere bedrijven. De datums moeten zoiezo na vertrek nog goedkoop gewijzigd kunnen worden. Allemaal losse vluchten zou ook nog kunnen, maar ik denk dat de internationale vluchten bij elkaar dan toch duurder uitkomen. We zijn bereid onze bestemmingen te wijzigen als dit veel voordelen met zich mee brengt.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Evan

Hallo Evan,

Ik heb zojuist een around the world ticket geboekt bij World Ticket Center. Waar je inderdaad goed op moet letten zijn de kosten die gemaakt moeten worden na het wijzigen van een datum. Dit kan aardig wat geld kosten. Volgens mij zitten er bij sommige versies kosten aan verbonden, sommige tickets rekenen hier weer geen geld voor. Voor de rest ben ik tevreden over het aanbod en de hulp van World Ticket Center. Ze hebben een perfecte route voor ons uitgestippeld.

Succes met de reis en veel plezier.

Ivanhoe.

ps. New York is een geweldige stad, maar om er een paar weken te verblijven vind ik persoonlijk wat lang. Wil je ergens geld besparen zou ik New York wat korter doen, maar ja wie ben ik :wink:

Beste Evan,

Ziet er uit als een geweldige reis! Hoe lang willen jullie gaan? Ik heb helaas geen ervaring met wereldtickets, daar kan ik je dus niet mee helpen…

Wat me wel opviel is dat je van Cuba naar New York wil vliegen. Ben je er zeker van dat dit kan?! Amerikanen mogen niet naar Cuba en volgens mij zijn er dus ook geen vluchten tussen the states en dit prachtige eiland. Maar ik kan me vergissen…

Goede reis alvast gewenst!
Houd ons op de hoogte!

Liefs,
Carolina

Beste Ivanhoe en Carolina,

Waarschijlnijk dat we behalve New York ook wat van de omgeving gaan bekijken als bijvoorbeeld de watervallen op de grens met canada (kan even niet op de naam komen).

We hebben nu een mailtje terug van World Ticket Centre dat als we Fiji en Havana laten vallen en Hanoi wijzigen in Ho Chi Ming dat het dan iets van 2800 incl tax wordt. Misschien dat die Havana dus idd lastig/niet te combineren is met new york.

Killroy mailt ook dat dit veel duurder is en komt met het volgende voorstel:

1. One Way Amsterdam - Hongkong - Hanoi // Bangkok - via Hongkong - Sydney vanaf 980 euro plus ongeveer 205 euro airporttax

2. One Way Sydney - Christchurch (Zuidereiland) // Auckland - Fiji - Los Angeles vanaf 504 euro plus ongeveer 155 euro airporttax

3. One Way Los Angeles - San Jose (Costa Rica) - Havana - via San Jose - New York - Amsterdam vanaf 1110 euro plus ongeveer 60 euro airporttax

Gaat ook al in de richting van de streefprijs van 2500 euro.

Groeten en bedankt voor jullie reacties,
Evan

Hey Evan,

Ziet er goed uit hoor! Wat is het tijdsbestek van die tickets? Of kun je data later, naar wens, nog invullen?

Wat betreft Cuba, dat verbaast me niets. Het is jammer dat je dat prachtige eiland zo niet kan bezoeken, maar blijkbaar is het niet anders.

Enne… Die watervallen, je bedoelt toch niet die meest beroemde Niagarawatervallen?

Liefs,
Carolina

Nee, kan inderdaad niet… Als je in 1 ticket vluchten naar/van Cuba hebt staan en vluchten naar/van USA, wordt dit zeker geannuleerd.

Je kan ook eens een offerte opvragen via de website http://www.ronddewereldtarieven.nl/

Groeten,

Dave

beste Evan,

je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag van Carolina,nl.hoe lang je wegblyft enz…
ik ben zelf ook van plan om een hele lange tyd(lzo lang megelyk):smiley: alleen op reis te gaan,maar dan waarschynlyk binnen nu en 2 maanden en ik twyfel nog aan mn “reis-strategie”…
idd met het vliegtuig,maar dan staan je hoofdbestemmingen al vast,of op de bonnefoi zo goedkoop mogelyk europa uit en maar zien waar je uitkomt…

Beste mensen,

Ik had geen mail ontvangen van een aantal berichten van jullie volgens mij, dacht dat het topic al dood gebloed was, maar niets is minder waar :D.

Het gaat waarschijnlijk het volgende ticket worden:
One World (4 continenten, 2400 euro excl vanuit Amsterdam), www.worldticketcentre.com
Deze is een jaar geldig en de data is achteraf gratis te wijzigen. Zie ook de website voor de voorwaarden.

Zo als het er nu naar uitziet gaat dit de reis worden:

Amsterdam-Moskou (nog niet zeker dat dit kan met dit ticket)
Moskou - Katmandu
Katmandu - Hong Kong
Hong Kong - Tokyo
Tokyo - Osaka (over land)
Osaka - Hanoi
Hanoi - Bangkok (over land)
Bangkok - Sydney
Sydney - Christchurch
Christchurch - Auckland (over land)
Auchland - Hawaii (als nodig via Sydney)
Hawai - San Francisco
San Francisco - Los Angeles
Los Angeles - Toronto
Toronto - New York
New York - Ijsland (alleen als Moskou op de heenweg niet mogelijk is)
Ijsland - Amsterdam

De stukken over land nemen we veel tijd voor, veel van de steden doen we maar kort aan.

Ik bedoelde idd wel die meest beroemde Niagarawatervallen.

Heb er ook over gedacht om op de bonnefoi te gaan, maar als je dan een paar internationale tickets moet kopen kom je al duurder uit dan met een wereldticket. Maar het is wel een stuk avontuurlijker.

Hallo Evan,

Ook ik ben me aan het orienteren op een wereldticket. Inmiddels is er bij deze tickets wel het een en ander veranderd (per 1 juni 2008). Je mag nu maar 16 segmenten in plaats van 20 segmenten inplannen :(. Als ik dan naar jou planning kijk dan ga je daar overheen.
De vlucht Amsterdam - Moskou kan met one world niet rechtstreeks. Enkel via Helsinki maar dan krijg je er wel weer een segment bij… Je zou er voor kunnen kiezen om vanuit Londen te starten. Dan vlieg je wel rechtstreeks naar Moskou. Je moet dan alleen voor je wereldreis begint zelf een enkeltje nl - londen kopen, maar daar zijn supergoedkope aanbiedingen voor.

Hopelijk heb je hier iets aan. Dit waren nl zaken waar ik tegenaan liep.

Succes!
Esmee

Ik vond worldticketcenter juist duur, heb nu een offerte aangevraagd bij kilroy travel. Voor binnelandse reizen raad ik air asia aan, vlieg je voor 50 euro van china naar bangkok en terug!

Vaak kun je ook minder stops in je wereldticket nemen en idd met regionale vluchten aanvullen. Je bent niet alleen vaak goedkoper uit, maar bent vaak ook flexibeler. Goed shoppen op internet loont zich i.i.g.

Succes!