Na onze geweldige Indonesië reis
en nog enkele kleinere reizen (zoals Kroatie, Italie, Sardinie & Spanje)
hebben wij besloten om een reis rond de wereld te maken
Dit heeft veel organisatie nodig en papierwerk!
Wij willen deze reis combineren met onze trouw!
Ons traject zal ongeveer dit worden:
Frankfurt
Zuid-Afrika
Oman
India
Australie
Nieuw-Zeeland
Hawaii
Seattle
Las Vegas
Bolivië
Chili
Argentinië
Brazilië
Madrid
Qua vluchten willen wij one-ways nemen. Voor alle vluchten komen wij momenteel uit aan 2500 euro per persoon, natuurlijk elke keer de allergoedkoopste data! Is het beter om alles te boeken of op het moment zelf zien?
Wij vinden niet veel informatie over Oman, kan iemand ons enkele tips geven? Wat is de beste reisgids hierover? Jammer dat er geen Trotter van is!
Een verzekering afsluiten voor deze reis, waar kan dat het beste?
Hopelijk weet iemand al enkele antwoorden op onze vragen
Zie wel wat onhandige stops in je planning staan. Eerst naar Zuid-Afrika en dan vervolgens naar Oman, zelfde geldt voor je stops in Noord-Amerika om vervolgens terug naar beneden te gaan naar Zuid-Amerika.
Ik zou je vawege de vele hoeveelheid verschillende stops aan te raden om eerst eens met een aanbieder van wereldtickets te praten om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Bij vliegreizen zijn enkeltjes vaak enorm duur, zeker over de oceaan waar geen prijsvechters aanwezig zijn.
ALS je het echt lukt dit voor 2500 allemaal te boeken dan krijg je mijn allerbeste felicitaties. Ik schat het dubbele (pp-voor alle duidelijkheid). Er zitten zeer dure routes in. Flights KAN je pas boeken-officieel-vanaf 364 dagen tevoren-maar vaak is dat 333 of 11 mnd. de echte dumptarieven komen vaak nog pas later. Als je je streng aan die route wil houden-voor sommige van die landen MOET je ticket out kunnen laten zien-en dat is dan het enige dat je echt vooraf moet boeken.
trotter (dat helaas is echt onzin!) is een van de slechtste serie reisgidsen die ik ken. De NL is een vertaling (dus jaren verouderd) van de Franse Routard. Alleen voor francofone gebieden zijn ze redelijk OK. Voor reisgidsen geldt bijna altijd dat de meest recente de beste is. Lonely Planet is de meest bekende serie (ook vertaald-sommige in het frans-voor die FR die geen engels lusten). Op DIT fourm kun je gewoon kijken bij landenforums-dan dat land. Staat het er niet bij-dan bij continenten-of via search.
En verder vergeet je duidelijk te melden (dit heeft zeker ook invloed op keus reisgids) op welk budget je mikt. Een bekpekgids die de allergoedkooopste meldt heeft wenig nut voor een luxediertje.
3.Verzekering-kraak je hersenpan eerst eens met WAT je wil verzekeren-en bovendien zitten daar grote verschillen tussen landen in- BE/NL al-bvb met wat er van thuis uit verzekerd blijft.
Wij vertrekken in November 2010
We willen graag de eerste 3 vluchten vastzetten en dan elke keer een maand ongeveer op voorhand boeken.
Momenteel hebben we de allergoedkoopste data met allergoedkoopste prijzen gezocht en we hopen dat we ons daaraan kunnen houden.
Als we naar Amerika willen gaan (en Australie ook dacht ik) moeten we een terug ticket kunnen laten zien, daar willen we ook rekening mee houden. De reden waarom we niet alles meteen willen boeken is omdat wie weet vinden we India niet zo leuk en willen we langer in Australie blijven?
wij gaan deze week langsgaan bij Joker om dit traject eens op te volgen en de mogelijkheden eens te bezien.
Wat de Trotter betreft, natuurlijk heeft iedereen zijn/haar mening hierover maar het leest erg makkelijk omdat het eigen taal is hé. Er zijn veel bestemmingen die niet in Trotter-versie bestaan, en dan schakelen we meteen over op de Lonely Planet.
Zodra ik meer weet post ik het hier zeker op, dan kan ik jullie op de hoogte houden!
Hoeveel denk je bijvoorbeeld kwijt te zijn voor de route Amsterdam/Brussel - Zuid-Afrika - Oman? Of voor het traject Nieuw-Zeeland - Hawaii - Noord-Amerika - Bolivia? Of voor Brazilië - Madrid - Amsterdam/Brussel? Dat zijn lange en dure routes die op zich alleen al 1000 euro p.p. kunnen kosten. En dan hebben we het niet eens over enkele extra vluchten die je moet nemen.
Ik blijf 2500 euro p.p. namelijk erg optimistisch vinden als je alles d.m.v. enkeltjes gaat boeken en alles volgens je schema gaat bezoeken. Enkeltjes zijn namelijk nou éénmaal relatief duurder dan retourtjes. Het is ook nog eens zo dat je nu kijkt voor tickets in november en verder, maar ten tijde dat je het gaat boeken zijn al die prijzen weer anders en de kans is groot dat de prijzen niet zo goedkoop zijn als dat je nu denkt.
En neem bkkflyers tip mee, koop zoveel mogelijk de meest up-to-date reisgids. Up-to-date info is vele malen belangrijker dan de taal waarin de reisgids is. kijk dus naast de lonely planet of de trotter ook eens naar de Rough Guide bijvoorbeeld.
Ik vrees ook dat het veel te opmistisch is om deze route voor 2500 euro per persoon te vliegen. Dit lukt mss wanneer je een half jaar vantevoren boekt, maar zeker niet bij boekingen een maand voor vertrek.
Ik ben samen met mijn kersverse man voor een jaar op wereldreis. Ik mail je nu vanuit Chili.
Wat voor ons het goedkoopste heeft uitgepakt, is een wereldticket boeken (around the world ticket). Wij hebben dat bij het engelse bedrijf travelnation (www.travelnation.co.uk) gedaan. Dit was 2253,- pond per persoon en aangezien toen en volgens mij nu ook de wisselkoers vrij gunstig was, kwam dat uit op ongeveer 2500 euro per persoon uit. Dit is onze reis: Londen-Helsinki-Japan-Maleisie overland Singapore-Sydney-Nieuw Zeeland-Chili over land Equador-Los Angelos- Sanfrancisco-London.
Wat ik een voordeel vind van dit ticket, is dat de vliegdatums tegen 40 pond per keer (maakt niet uit hoeveel datums je in die keer verplaatst het blijft 40 pond) te veranderen zijn. Dus loopt je geplande reis anders dan verwacht, dan valt dat nog in te passen zonder dat je een vermogen kwijt bent en toch heb je de zekerheid/garantie van de lage prijs van het ticket. Ook heb je geen problemen met enkele en retour tickets om een land binnen te komen. Je hebt het bewijs van je around the world ticket met de eindbestemming Londen.
Wij hebben onze wensen naar verschillende reisorganisaties gestuurd die wereld tickets verkopen en bovengenoemde organisatie kwam er gewoon het goedkoopst uit en de samenwerking via de mail verloopt echt super fijn. Ze reageren snel op je vragen en ze staan voor je klaar. Veel van de medewerkers zijn zelf wereldreizigers met veel ervaring.
Wat mijzelf in mijn vooronderzoek opviel was, dat als je zuid-afrika en zuid-amerika van je wensenlijstje afhaald de prijs van je wereld ticket drastisch naar beneden gaat. Wij wilden gewoon heel graag naar Zuid-Amerika en hebben die bij ons in het ticket laten zitten, maar ik kan me voorstellen dat als je beiden in je ticket hebt, het ticket duurder zal zijn.
Nou veel plezier met de voorbereidingen en succes met alle keuzes.
Bovenstaande reis ziet er ook logisch uit, waar de reis van simonaa heen en weer gaat qua bestemmingen. Het is gewoon niet handig om van Nieuw-Zeeland naar Hawaii te vliegen om vervolgens weer naar Bolivia te vliegen.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het misschien beter is om voor een wereldticket te gaan kijken. Vooral omdat je bestemmingen toch al wel vast staan, is het niet zo erg dat je door het wereldticket een beetje in je ‘vrijheid’ beperkt wordt.
Zelf heb ik ruim een jaar geleden een reis van 6 maanden gemaakt: Amsterdam via Helsinki naar Bangkok, overland naar Bali, van Bali via Hongkong naar Peking, overland naar New Delhi, vanaf Delhi via Hongkong, LA en Lima naar Cusco. Van Cusco weer terug naar Lima en via Sao Paulo naar Rio de Janeiro. Van Rio via Miami naar Mexico-Stad, overland naar San Jose (Costa Rica), en van daaruit via Madrid weer naar Amsterdam.
Ook een route die niet echt logisch/veel voorkomend is, maar toch voor een kleine 3000 euro een wereldticket voor geboekt. Dat heb ik bij kilroytravels gedaan, en ben er zeer tevreden over. Je kan vrijblijvend een afspraak maken, en met al je wensen wordt rekening gehouden. Je kan zelfs gratis de vluchtdatums nog aanpassen, als je van je route afwijkt kost dit 100 euro per vlucht.
Ik weet wel dat ondertussen de regels van de wereldtickets iets ‘strenger’ zijn geworden (een beperkter aantal segmenten in je reis. Een segment is een vlucht of een overland-gedeelte), waardoor de bovenstaande reis niet meer mogelijk zou zijn. Maar ik denk dat je iig met zo’n ticket het goedkoopste uit bent met zo’n ingewikkelde route.
Wij komen hier op een totaalprijs van 2758 euro uit voor alle vluchten taxen inbegrepen via de website edreams.com -> We zijn ermee naar Joker gegaan en zij kunnen niet tegen die prijs op, zij stellen een wereldticket voor en zullen ons vrijdag ermee contacteren met die informatie.
Het is inderdaad goedkoper als je overland blijft. Maar de landen die wij hebben opgenoemd, willen wij echt graag zien vanuit persoonlijke interesse.
Zuid-Afrika willen wij een safari doen.
Oman vinden wij een prachtig land. India moet er gewoon bij, mijn hartje klopt sneller als ik aan dat land denk. Australië willen wij aan wwoofing doen, in Nieuw zeeland passeren wij bij vrienden. Hawaii willen we doen om echt rond de aardbol geweest te zijn! Eventueel daar trouwen Vulcano park is echt geweldig!
Seattle hebben we vrienden zitten, in Las Vegas willen we nog eens trouwen
De landen in Z-Amerika zijn uit pure zelfinteresse, we lezen namelijk ontzettend veel reisboeken en de meeste dingen die wij willen zien, zitten in de landen die wij willen doen. In Brazilië en Argntinië heb ik familie zitten die we kunnen bezoeken.
Zo zijn wij aan onze reis gekomen, daarom deze bestemmingen. We willen hier niet graag van afwijken. Als Joker met een gelijkaardige prijspakket kan komen, dan gaan wij hier op in. Maar ze spraken over een 4 à 5000 euro, dat vinden wij veel te veel!
Dank je voor de tips van kilroy en travelnation, ik ga daar eens zometeen op onderzoek uit
Volgens edreams hebben wij bijvoorbeeld op 5 dec een vlucht van Brussel naar Johannesburg(1way) voor 313e pp tax incl. Doordat er geen kantoor tussen zit is dit de bodemprijs, Joker kon niet onder de 400 euro gaan voor ons!
Het is nu al 260 euro boven je eerste bedrag, ga er maar vanuit dat er nog een veelvoud extra bijkomt. Een ticket kan er nu heel goedkoop uit zien, echter kun je nu niet zien wat een ticket kost als je een maand vantevoren datzelfde ticket wilt kopen, dat kan net zo goed 2 maal zo duur zijn.
Het feit dat je niet flexibel want qua reisbestemmingen is ook niet goed voor je budget. Ik begrijp dat je bepaalde landen wilt zien, maar je moet jezelf ook bedenken dat sommige landenroutes gewoon niet in een reisschema passen. In jouw geval geldt dat voor Oman en voor het stuk vanaf Nieuw-Zeeland naar Noord-Amerika en dan weer omlaag naar Zuid-Amerika.
Waarom zou je Oman juist niet apart bezoeken, bijvoorbeeld een jaar later. En waarom zou je niet vanuit NIeuw-Zeeland via Fiji/Cook Islands naar Zuid-Amerika vliegen, en vervolgens Noord-Amerika bezoeken. Dan maak je minder kilometers en het zal aardig goedkoper zijn. Plus je bezoekt eilanden in Oceanië, en die zijn een stuk mooier als Hawaii. Dat maakt je wereldreis niet minder “om de wereld”. En als je vulkanen wilt zien kun je ook naar Guatemala of Costa Rica, waar je tot op een paar meter van de lava kunt wandelen.
PS: als ik brussel - johannnesburg intik op edreams voor 5 december, dan kom ik op 596 euro uit p.p…
We zijn samen met Joker op een ongeveer dezelfde prijs uitgekomen, en gaan ze in 2 stukken boeken
16 november vertrekken we naar Johannesburg en dan begint onze reis
Over een 2tal weken boeken we de eerste etappe
en rond de zomer de 2e etappe (want niet alle tickets zijn al verkrijgbaar)
Momenteel zijn we bezig met de route uit te stippelen in elk land, goh wat een werk! We willen graag al de landen in 1 reis doen omdat wij bezig zijn met een emigratie nadat we terugzijn van die reis, we willen in 2012 echt wonen in Spanje. We zijn al contacten daar gaan leggen en zodra we terug zijn gaan we daar grondig mee beginnen
Fiji, Polynesie, Cook-eilanden vind ik allemaal geweldig, en normaal stonden zij zeker op de planning, maar het goedkoopste kwam zo uit via Hawaii… Van NZ - N-Amerika gaat enkel via Fiji of Hawaii, maar de prijsverschillen zijn zo fel dat we voor Hawaii hebben gekozen.
Misschien dat we N-Amerika nog switchen met Z-amerika, dat iss wel nog een mogelijkheid, maar dat moeten we nog goed bespreken eerst de eerste etappe! Tnx al voor je info Blik! :zon02:
In juli gaan we terug voor de rest te boeken. Momenteel zijn we uit aan het zoeken waar we wat en wanneer en hoelang willen doen.
We zitten momenteel al aan 8 maanden ipv de 6 vooropgestelde maanden
:zon02:
Let inderdaad wel erop dat je voor een aantal landen in je lijstje een bewijs nodig hebt dat je binnen het toeristenvisum het land verlaat.
Nieuw Zeeland en Australie zijn hier heel streng in ze nemen je niet eens mee op het vliegtuig.
Ik en m’n vriendin vertrek over 4 weken voor 10 maanden.
Ook wij gaan met enkeltjes werken. ook ter plekke n maand van tevoren ongeveer boeken en telkens trajectjes verder afgewisseld met stukken overland.
Momenteel al geboekt: Nederland Litouwen
(litouwen turkije overland)
Istanbul - Dubai
Dubai Delhi
Delhi Leh
en qua tijd heel ver vooruit: Auckland Ushuaia.
Toch al geboekt, dit omdat ie écht spotgoedkoop(!) op het web stond: € 550,-. incl belasting. Dit bleek 'n fout in de tariefstelling te zijn (moet ca. dubbele zijn).
We zijn nu in totaal 923 euro kwijt, en hebben het moeilijkste traject (pacific) al geboekt. Ik verwacht dat we totaal aan vliegtickets ca. 1900 p.p. incl. belasting. kwijt zullen zijn.
Voor een wereldreis incl. Australie / Zuid amerika is dit honderden euro’s goedkoper dan de RTW tickets.
Nuttige sites: www.skyscanner.nlwww.airasia.comwww.attitudetravel.com
Dus: het kost wat meer speurwerk, maar boeken van enkeltjes kan heel interessant zijn. (met dank aan de foute tarieven, dat dan weer wel )
Daarnaast evt. ook interessant voor wie veel tijd heeft: een vriendin van me heeft tot 2x toe voor heel weinig geld (1e keer 150 2e keer 300 euro) 'n enkeltje op 'n cruiseschip van en naar Zuid amerika geboekt. (google maar 's op repositioning cruise voor meer info) of www.cruise.co.uk
We hebben alles aan 2960 euro geboekt
260 euro over het vooropgesteld bedrag maar dat komt doordat de meeste tickets duurder werden naarmate de tijd verstreek
maar nu hebben we alles geboekt!