Heeft iemand tips over een TICKET AROUND THE WORLD?

In de lente van 2011 vertrek ik voor minstens een half jaar op wereldreis. Heeft iemand tips in het vinden/boeken van een ticket around the world of een andere manier om zo goedkoop en zo slim mogelijk meerdere continenten aan te doen?

Groetjes, Zanny

ik wilde ook een wereldticket om naar afrika, azie, midden en zuidamerika te gaan.
Kosten 3600 euro excl.

losse tickets 2800 inclusief.

Lijkt me duidelijk dus.

Hangt van je route af wat er voordelig is

http://www.travelmap.nl/around_the_world_tickets

Ja deze site had ik idd ook gevonden. Het is dan dus vooral een kwestie van je route uitstippelen en het bij het reisbureau neerleggen.
Ik hoopte eigenlijk dat er wellicht vaste ticketprijzen bij vaste reisroutes zouden zijn.

Hangt van de route af inderdaad en ook van de periode, want in dure periodes zijn losse vluchten natuurlijk ook niet zo voordelig, en bovendien zijn around the world tickets flexibel in reisdata en dat is wel handig voor zo’n lange reis.

Ik heb voor 2300 euro (inclusief toeslagen) het volgende geboekt:

Amsterdam - Londen - Buenos Aires - Sydney - Christchurch // Auckland - Sydney - Bali // Hongkong - Londen - Amsterdam

Daarbij is // over land reizen. De strepen zijn dus vluchten. In Londen blijven we niet, dat is echt als tussenstop, omdat het niet anders mogelijk is. In Sydney vliegen we de eerste keer gelijk door en de tweede keer blijven we alleen twee weken. Simpelweg omdat we in 11 maanden niet genoeg tijd hebben om ook nog eens lang in Australië te blijven. Maarja, we moeten daar toch landen voor een tussenstop, dus dan maar gelijk even twee weken de stad bekijken, he!