Losse tickets of toch een wereldreis?

hallo iedereen,

leuk om te zien dat er zoveel mensen bezig zijn met reizen! ik ben bezig met het plannen van mijn reis en dat blijkt toch weer ingewikkelder dan eerst gedacht.

het is de bedoeling om twee maanden in australie en twee maanden in zuid-amerika (in ieder geval argentinie en brazilie) door te brengen. in australie zal ik gebruik maken van een railpass, en in zuid-amerika zal ik veel gebruik moeten maken van de bus.

ik vraag me nu af wat voor ticket(s) ik nodig heb, losse tickets of toch een wereldreis-ticket? heeft iemand anders dit misschien eerder gedaan, of weet iemand toevallig wat ik het beste kan doen?

alle hulp is welkom! alvast bedankt!

sacha

Hoi,

Ik ga een reis in zuid/midden en amerika maken… Daarvoor heb ik losse tickets gekocht aangezien dit goedkoper was dan een wereldticket…

Ik heb me laten helpen bij het world ticket center… daar hebben ze al mijn wisselende wensen een paar keer veranderd en hebben me geduldig geholpen…

Groetjes,
S686

hoi,
wij gaan ook op wereldreis en hebben onze vluchten ook los gekocht.
het verschil met een around-the-world ticket was enorm( ongeveer 900 euro per persoon)

veel succes !

Hallo!

Met losse tickets bedoelen jullie enkele reizen? Of is het ook mogelijk om bijv. een ‘open’ ticket oid te boeken dat max een jaar geldig is? Ik wil zelf voor een tijd naar het buitenland, maar het is afhankelijk van waar en hoeveel ik kan werken hoe lang ik wegblijf.

Groetjes,
Linda

Around-the-world tickets zijn bij bijv. NWA-KLM 2 keer opgeslagen in de voorbije 2j, dus niet meer zo voordelig. Heel misschien kun je nog deals doen door ze in derde wereldlanden te kopen, maar dan moet je ook ter plekke vertrekken. En het verschil doe je dan waarschijnlijk op in het ticket om daar te geraken.

Heej!

Wat je kan doen is naar www.wereldactief.nl gaan en dan even een ticketofferte aanvragen, je zit nergens aan vast en weet wat het ongeveer gaat kosten! Heb je daarnaast nog vragen of je route etc etc dan kan je een gesprek aanvragen bij WTC of lid worden van JoHo en die helpen je dan verder:) ze hebben mij intens goed geholpen voordat ik op reis ging!

Groetjes!

Klopt!! Via wereldactief.nl kan je een offerte aanvragen en die krijg je dan ongeveer binnen 2 werkwerkdagen in je mail. Als je voor lange tijd weggaat, heb je meestal een retour ticket waarbij de retourdatum veranderbaar is. Het is per luchtvaartmaatschappij verschillend hoeveel geld het kost om je datum te wijzigen. Vaak is het goedkoper om ter plaatse een binnenlandse vlucht te boeken, maar dit hoeft niet altijd. Gewoon even goed uitzoeken dus en verschillende offertes aanvragen!

Succes ermee!