Hallo allemaal,
Heeft er iemand van jullie al eens een ballonvaart boven de Mara gedaan? Graag hoor ik hoe lang het duurde, of het echt een toegevoegde waarde heeft bovenop een 1,5 week durende safari en wat de kosten waren.
Groeten,
Thijs
Hallo allemaal,
Heeft er iemand van jullie al eens een ballonvaart boven de Mara gedaan? Graag hoor ik hoe lang het duurde, of het echt een toegevoegde waarde heeft bovenop een 1,5 week durende safari en wat de kosten waren.
Groeten,
Thijs
Ik heb heel lang geleden (1996) een ballonvlucht gemaakt vanuit Governs Camp. Als je nog nooit een ballonvlucht gemaakt hebt een hele belevenis. Je kunt duidelijk de dieren onder je herkennen en de Mara rivier zien meanderen. Met een beetje google-en vind ik prijzen van 450 dollar! Hoe lang de vlucht duurt hangt van de wind af! Vertrek bij ochtendschemering rond 5 uur en koud. Duurt met een rustig windje ongeveer een uur en een zachte landing en engels ontbijt met champagne.
Ik heb afgelopen september een ballonvaart gemaakt boven de Masai Mara. Zeker de moeite waard. Kosten zijn 450 dollar voor 1 tot 1,5 uur vliegen en incl. champagneontbijt.
Wij vonden het zeker een aanvulling op onze 3,5 week durende reis en vele gamedrives.
Hallo allemaal,
We hebben de ballonvaart gemaakt. Voor een impressie kijk naar [ame=“- YouTube”]YouTube- Ballonvaart Masai Mara[/ame]
De moeite waard!!
Groeten
Wow, dat was zeker de moeite waard zo te zien! Erg indukwekkend filmpje, maar nog indrukwekkender als je dat zelf meemaakt lijkt me.
Vraagjes: waar boek je zoiets, zelf of bij een safari buro?
Hoe duur was het nu?
Hoe was de rest van jou safari en bij wie heb je geboekt?
Hallo Kenya,
De ballonvaart hebben wij via een safari-bureau geregeld. Wij hadden hier in Nederland referenties gevonden van Magical Safaris en hebben daar onze volledige safari geboekt. Tsavo Oost, Tsavo West, Amboseli, Lake Nakuru en daarna Masai Mara.
De ballonvaart is geboekt door Magical Safaris bij Transworld Safaris en kost zo’n 450 dollar p.p. Deze prijs kwamen wij bij meer lodges tegen dus ik denk dat dit redelijk representatief is voor de prijzen voor ballonvaarten. In ons geval hadden we het geluk dat we, naast de crew, maar met z’n tweeën aan boord waren (priveballonvaart dus… wat een geluk!). Er was heel veel brandstof aan boord dus hebben wij bijna 1 uur en 45 minuten gevlogen.
Het mooiste is dat je nog vóór zonsopkomst opstijgt waarna je na de zonsopkomst de Masai Mara letterlijk ziet ontwaken. Echt uniek en het zit op mijn netvlies gebrand.
De rest van onze Safari was fantastisch (we hebben zelfs een nacht-gamedrive gemaakt), goed georganiseerd en we hebben dus veel verschillende parken en heel veel dieren gezien. Ik heb mijn foto’s en filmpjes verwerkt tot korte filmpjes per park en zal deze proberen online te zetten. Dan kan ik een reisverslag met beelden hier op het forum zetten als jullie dat leuk vinden.
Groetjes
Thijs
Ik ben in ieder geval zeker ook beniewd naar de rest van jullie safari, 450 dollar pp is niet een klein bedrag, misschien ook niet voor iedere knip, maar toch echt de moeite waard zo te zien.
Dat klopt natuurlijk. Het is erg duur, zo ook de nachtsafari. Maar omdat wij dachten een dergelijk land maar 1 keer aan te doen willen we graag veel zien en doen, dus vandaar. Maar nu we er geweest zijn willen we wellicht volgende vakantie weer terug… we zijn verliefd ![]()
Heey thijsje ![]()
Hihi echt leuk man,hier te lezen over je vakantie ![]()
Hihi verliefd geworden nog wel hihi… JIj verliefd op kenya ik op een kenyaan haha lol…
xxx sarien
Op youtube zag ik ook julie andere videos van Kenia.
Vooral die nacht game drive leek erg indrukwekkend.
Zelf ben ben ik tijdens een nacht game drive (helaas nog) nooit een luipaard tegen gekomen, jullie wel blijkbaar. http://www.youtube.com/thijsvanempel#p/u/3/yrPjQG-9hW8
Dat jullie verlieft zijn geworden op Kenia… ik kan het me wel voorstellen…
Ja dat klopt. Het luipaard stak op een paar meter de weg over en ging in de berm zitten. Prachtig en indrukwekkend dier! The big 5 zien is natuurlijk heel erg indrukwekkend maar ook de “standaard” dieren waren prachtig om te zien. We hebben van elk klein wezentje en plantje kunnen genieten… heerlijk! Volgend jaar misschien wel weer terug ![]()
Kenia heeft veel te bieden, veel meer dan de zogenaamde Big Five alleen, dat klopt.
Het gevaar is alleen dat je het zgn “Kenia-Virus” oploopt, en steeds terug wilt/moet komen.
Elke bezoek is weer anders en iedere keer beleef je weer wat nieuws…
http://www.youtube.com/user/Scratchinsniffin
kijk ook eens op you tube
naar de opnames van
roger whittaker kenya safari part 1-5
Thanks, hier krijg je echt de vakantiekriebels van.
Erg leuk om te zien.
Groetjes
In augustus willen wij ook een ballonvaart maken. Na alle posivieve berichten over www.magicalsafari.com en het bekijken van al die mooie videos hier op wereldwijzer kunnen we bijna niet meer wachten. Ik hoop dat de big migration op film vast te kunnen zetten en dat hier dan te plaatsen.
Groet Monnick
Ps. Kan iemand uitleggen hoe je een video plaatst?
HAAA nagel op de kop, voor deze ene keer ben ik het 100% met je eens hihihihi
Je plaatst een link van youtube, selecteert de link, drukt op het youtube icoontje rechtbovenaan je nieuwe bericht, en klaar:vak02:
Deze ballonsafari kan ook in Nederland al geboekt worden voor 321 euro per persoon (bij 2 personen), als je met meer personen bent zal het goedkoper worden. Ter plaatse is de ballontocht vaak al volgeboekt en zo ben je zeker van een plekje en valt het onder de anvr en sgr. Voor meer info kan je me een privéberichtje sturen.
:wereld:
Pijn in mijn buik. Mijn beste vriend in Kenya eet soms een week niet om toch het schoolgeld van zijn dochter te kunnen betalen.
Dat is een echte vader. Het doet zeer als je die bedragen leest waarvoor wij met zijn allen safari’s en dergelijke maken toch?
Voor dat bedrag kan zijn dochter misschien wel maanden naar school?
Ik weet niet hoeveel school kost maar ik kan me voorstellen dat je op die manier denkt.
Maar als je een safari maakt, verdienen de mensen daar ook weer wat toch? Ik ben echt een leek op dat gebied maar het is toch ook weer werkgelegenheid voor hen?
Ben jij hen ook vanaf hier aan het helpen? Het lijkt me dat je dat snel gaat doen als je ziet hoe goed wij het hebben.
Ben benieuwd naar jouw verhaal.
Groetjes