Bali !

He hallo.

In mei gaan mijn vriendin en ik naar bali en willen daar ook een van de vulkanen mnt batur of agung beklimmen. Ik heb in de lonely planet gelezen dat mnt batur erg toeristisch is en vooral de laatste een redelijk zware tocht. En dat het in mei niet zeker is of je dan uiteindelijk ook word beloond met een mooi uitzicht. Nou kunnen we best een beetje lopen dus we zullen wel boven komen, maar waar ik na het lezen van de lonely planet niet gerust op ben is het krijgen van een gids.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar bali ga en dat we niet georganiseerd willen gaan. Ik heb dan dus ook helemaal geen zin in vervelende gidsen die je alleen maar willen laten betalen.
Om zoveel mogenlijk vakantie pret bedervend ongemak te voorkomen probeer ik me goed te informeren voor we gaan en daar is dit forum best goed voor. Dus als iemand me meer kan vertellen over deze vulkanen of andere goede tips heeft voor het zelfstandig reizen in balie en niet te missen mooie dingen, dan hoor ik dat heel graag.

groetjes en alvast bedankt Guido:banana:

Mount Agung heb ik niet beklommen, wel de Mount Batur.
Het was wel in 1999 dat ik dit deed, maar wellicht helpt deze tip je naar de top: (eventjes m’n dagboek raadplegen)
Gidsen vinden was toen geen probleem. Ze boden zich zelf aan terwijl ik op straat liep. Zelfs kinderen die me naar hun “broer” leidden. Enige probleem: de prijs. Ze vroegen 40 dollar! Na 20 à 30 minuten onderhandelen geraakte ik aan een prijs van 10 dollar. Maar ik betrouwde het zaakje niet erg.
Later sprak ik met iemand die de onderhandeling had gehoord, een jonge kerel, waar ik nog een uur mee onderhandel. Ik kwam toen op het punt dat hij me voor (omgerekend) 6€ in het donker naar de top zou gidsen, waarna ik zijn diensten niet meer nodig zou hebben.
Eenmaal op de top de zonsopgang bewonderd te hebben, heb ik het traject op eigen houtje afgelegd. Makkie aangezien je bij daglicht overal toeristen met een gids zag lopen. Die gidsen zagen het natuurlijk niet graag dat ik hen op afstand volgde … maar ik vond het een geweldige dag. En eenmaal aan de voet van de vulkaan stapten we in een pick up die “toevallig” passeerde en waar we (betalend) een lift van kregen.
Hopelijk heb je iets aan deze tip.
Voor de rest vond ik de stranden van Bali niet mijn ding en ben ik naar de Gili’s bij Lombok geweest. Wel een leuk plekje vond ik Ubud, alhoewel het wel erg toeristisch is.

bij ons in candidasa zie je ze ook soms met tientallen tegelijk voor bij komen.
ik ben zelf net terug en heb vorige week nog een 30 dolfijnen gezien.
www.pondokbambu.com dit is waar ik ze gezien heb.
groetjes

dit gaat over dolfijnen ha ha.
ik snap er niks van ik reageer op dolfijnen en nu staat het hier onder.

Hoi gscheeper,

Ik heb de verschillende onderwerpen mbt Bali samengevoegd, het werden er teveel. Vandaar dat je sommige onderwerpen ertussen ziet zitten die in feite niet direct betrekking hebben tot het onderwerp dolfijnen maar wel op Bali…

Salam hormat

vanua

Wij hebben met dolfijnen gezwommen in Cuba! Misschien ook eens leuk om heen te gaan echt een aanrader!

groeten Stefan