Bali zomer 2010

Twee draadjes zijn samengevoegd en opgeschoond.

Voor wat betreft reclame: zolang het aansluit bij het onderwerp en niet in ieder draadje voorkomt, maw beperkt wordt, wordt het toegestaan.

Ha Hans,

Ook ik wil in de komende zomvervakantie met mijn gezin naar Bali. Wij willen graag in de maand juli en ik ben de laatste weken het internet aan het afspeuren naar goedkope tickets. Goedkoop kan maar de vraag is welke consessies wil je doen. Wil je rechtstreeks van Amsterdam naar Denpassar met een korte reistijd dan heb ik nog geen prijs onder de € 1000,= gevonden. Je kan ook eerst een ticket naar Bankok of Kuala Lumpur boeken en dan doorvliegen (met airaisia) naar Bali, kom je onder de € 1000,= uit. Nadeel is dan dat vliegtijden niet aansluiten en dat je dan vaak ter plaatse moet overnachten of heel lang wachten op aansluiting. Tja als je dan alles bij elkaar optelt scheelt het uiteindelijk niet veel. De vraag is dan of die paar honderd euro voordeel opweegt tegen de veel langere tijd dat je onderweg bent.
Wachten op aanbiedingen: ik denk dat deze pas komen als men de vliegtuigen niet volkrijgt en dat is dan pas op het laatste moment. Wat dan overblijft zijn de tickets met slechte aansluitingen en langere reistijd.
Klm gaat weer op Bali vliegen en Garuda komt ook weer naar Amsterdam. De reis is best lang en een beetje comfort onderweg is dan wenselijk. Tot nu toe hoor ik niet veel goeds over KLM, maar dat is puur van horen zeggen want zelf heb ik er geen ervaring mee. Wel hoor ik veel goede verhalen over singapore airlines. Op de site van Garuda heb ik nog geen prijzen kunnen vinden voor de maand juli.
Zelf sta ik op dit moment in dubio: nu wel al tickets kopen of toch nog even wachten? Ik denk dat ik morgen maar ga boeken. Tenzij iemand mij nog op ander gedachten kan brengen.
Ik zal je niet veel geholpen hebben maar geef je even inzicht in mijn zoektocht tot nu toe.

Groet,
Ge

Voor Putteng: klik hier

@ Indesco.

Nee helaas geen dolfijnen voor mij dit keer… at Lovina… moest gewoon snel mogelijk daar weg… :vak01::vak01:

Sanur is mij ontzettend goed bevallen, de naam van het hotel is [Sanur Innu Beach](http://www.wereldwijzer.nl/Sanur Innu Beach) , hele leuke mensen, vriendelijk, gezellig en behulpzaam.

Je kunt vanuit je balkon, kijkend op de zee, alles zien, dat was het ware vakantiegevoel, niet dat je ergens in een dichtgemetselde hut zit, maar gewoon toch onder de bevolking en toch je privacy… wat wil je nog meer:biggrin:

Singapore is een compleet tegenhanger, alles wat je hebt gemist of niet hebt gehad op Bali, zul je in Singapore ervaren. 6 dagen is meer dan genoeg, dan heb je het ook wel gehad. Eigenlijk is het best leuk om zulke “tegenstrijdige” landen te bezoeken in één trip! Dan zul je het één beter waarderen dan de ander, een soort van analyse kun je maken.

Voor de tickethunters… Malaysia airlines. is ook een prima maatschappij, vaak betere prijzen dan de overige maatschappijen. Heb vanuit Amsterdam gevlogen met Malaysia airlines, service en kwaliteit heel goed.

Terugvlucht naar Amsterdam, stond gepland met Malaysia airlines, maar werd uitgevoerd door KLM, Boeing 777, luxe vliegtuig, aardige bediening, ( niet zo vaak van KLM meegemaakt dat ze aardig zijn, eerder arrogant), maar dit was een goede crew en vliegtuig.!

Van Bali naar Singapore, vlogen wij met AirAsia. ook een goede vlucht gehad, wederom service/prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Let er wel op dat je op de vluchten van AirAsia slechts 15 kg mag vervoeren, elke kilo erboven moet je dokken, dat hadden wij dus 67 euro moeten dokken. Daar waar je gemiddeld 20kg de man mag, is het hier 5 kg minder, maar ja de ticket was ook maar € 48,-- p.p…:ninja::ninja:

Good luck:wereld:

Hallo Sumbar en Joyce,

Sumar jij laat voor mij de link achtervan Malaysia Airlines en Joyce jij schrijft in je reactie naar Indesco voor de tickethunters: “Malaysia airlines. is ook een prima maatschappij, vaak betere prijzen dan de overige maatschappijen” Bedankt voor jullie reactie en tip!
Ik wil in de maand juli naar Bali (4 t/m 31 juli). Misschien doe ik iets fout maar als ik op de site van Malaysia Airlines kijk, zie ik de hoogste prijs voor 4 vliegtickets (ga met mijn gezin) tot nu toe, meer dan € 25.000,=!!! Hoezo goedkoop? Doe ik iets fout?

Groet,

hai Putteng… hahaah ja dat is idd niet goedkoop… maar ik heb voor september voor een retourtje betaald voor Bali € 429,-- p.p.

maar check dit even als je wilt…www.vliegtickets.nl. daar kom je uit per persoon 1016 euries.

Het is natuurlijk ook hoogseizoen… maar blijkbaar vliegt malaysia airlines niet in die periode… ( kan zijn dat KLM de vluchten overneemt, omdat zij nu affiliated partners zijn):zon02:

Ha Joyce,

bedankt voor je reactie, ga even op vliegtickets.nl kijken.
Het is inderdaad hoogseizoen, helaas zit ik daar nog aan vast. Wil een dezer dagen gaan boeken omdat ik vrees dat de tickets anders alleen maar duurder worden.

Groet,

Hai… Putteng. no problem…

graag gedaan, check gelijk ook op supersaver etc. er zijn heel veel van die sites die wereldtickets aanbieden.

expedia ook. dus voor je boekt vergelijk goed… die “goedkope” tickets op malaysia airlines zijn al uitverkocht zo te zien en dan kom je dus in de business class terecht.

vandaar de absurde prijzen… good luck.:dag::dag::dag:

hoi Putteng, wil je alleen tickets bestellen hier of je totale pakket, ticket en verblijf.
Als je met je gezin gaat is het misschien een overweging waard om naar een totaal pakket te informeren, de meeste touroperators kopen kamers-en stoelen in, en ik heb de ervaring dat het dan voordeliger is om alles hier te boeken, je hebt dan ook geen gesjouw en ergernis als je doodmoe aankomt en je moet dan nog gaan zoeken naar een leuk hotel.
je kunt ook bij touroperators van verschillende vliegmaatschappijen de ticket-prijzen gekoppeld aan verblijf opvragen, dan kan ook forse verschillen opleveren. B.v vorig jaar oktober voor een maand naar Bali in een bepaald hotel, deze keer met Cathay Pacific de voordeligste, verschil met de duurste 320 euro.
Ik vraag altijd offerte bij verschillende touroprators, t.w. Van Verre, Selamat Jalan Amsterdam, Oad, 333TRavel.
VRaag bij de GGD na over de inentingen en als je korter dan 30 dagen daar verblijft is het visum on arival 25 dollar per persoon.
mijn advies is dan ook; loop eens bij een reisbureau binnen, of klik de touroporaters eens aan op internet.
kijk dan ook nog even op vakantiekaart.nl, dan kan je ook nogeens 5% korting opleveren.
gr.
emcee

KLM is OK hoor… afgelopen zomer gevlogen naar jakarta en een heel goede vlucht gehad met prima service aan boord. even een tussenstop in Quala lumpur (1U.)
wij hebben dan verder een binnenlandse vlucht naar bali genomen vanuit Yogja omdat we op Java wel wat wilden zien.
die binnenlandse vluchten zijn heel goedkoop (20 euro) en vielen goed mee. Mandala airlines of
Lion. wel van te voren boeken, denk ik.
Wij hebben onze tickets lang van te voren geboekt omdat we met 5 zijn maar ik hoorde dat mensen soms goedkoper gesteld waren in april (ze waren dan wel maar met z’n 2)

Hoi Ge,

Ik heb voor afgelopen juni 2009 mijn tickets in februari gekocht voor een lage prijs; ik had wel heen en terug een wachttijd van 7 1/2 uur op Kualu Lumpur, maar het scheelde mij wel Euro 1.000,-- op de tickets. Achteraf viel het best mee het wachten want je kunt daar eten, drinken, loungen, internetten en je komt ook vast wel, net zoals wij, mensen tegen waar je mee kunt kletsen (die gingen naar Bali en hoefden maar 4 uurtjes te wachten, wij gingen eerst naar Java) en dan is de tijd zo voorbij. Ik zou zeggen; wacht nog even met boeken. Overigens hebben wij gevlogen met Malaysia Airlines; goede service. Succes, Indesco

Hoi emcee, linda florus en Indesco,

bedankt voor jullie reacties en tips.
Indesco je hebt gelijk, 7 1/2 uur wachten is lang maar als daar € 1000,= tegenover staat!!! Ik verdien ze niet zo snel.

Groet,
Ge

Graag gedaan !! Gaan jullie overigens alleen maar naar Bali of ook andere eilanden ? Indesco

Ben daar nog niet over uit. De laatste keer dat ik op Bali ben geweest, alweer 20 jaar geleden, heb ik eingelijk niet veel van Bali gezien. Na een aantal weken Java ben ik toen in Lovina gestrand en heb daar toen wat uitgerust, dolfijnen gekeken en met de plaatselijke vissers gevist. Ben daarna doorgegaan na Gili eilanden. Dit keer wil ik Bali eens goed bekijken maar aan de andere kant is het ook zo dat als je zo’n eind vliegt en je hebt vier weken dat je je niet alleen tot Bali moet beprken. Mogelijk ga ik nog door naar Lombom.

Lombok dus

Wij hebben heel Bali gezien; Munduk waterval, zonsondergangen, heerlijk gegeten op het strand van Jimbaran, Uluwatu, Kuta Beach geshopt, Tanah Lot, Padang Bai, Blue Lagoon … te veel om op te noemen, alleen is 4 weken Bali wel errug lang hoor, ik zou als het mogelijk was idd ook naar Lombok gaan … en je was ook al naar Gili Trawangan geweest ? Vind ik het leukste Gili-eiland, maar verder kun je natuurlijk ook nog naar Flores, Komodo en een klein stukje Java pakken (bijv. Borobodur en Prambanan) is erg leuk, ook voor de kinderen. Indesco

Klinkt erg goed Joyce, wij zaten zelf in het Puri Santrian Club Hotel in Sanur Beach, prive-strand, heerlijk eten en hele goede service, maar dat mocht ook wel, want het is niet echt een goedkoop hotel, maar ja, het was ook als verrassing bedoeld voor mijn Indonesische vriend om de reis mooi af te maken … en dat is gelukt ! Singapore lijkt mij ook erg leuk, iets voor de volgende keer dan maar. Have a nice day !!! Indesco

[quote="“Joyce777, post:44, topic:58436"”]

@ Indesco.

Nee helaas geen dolfijnen voor mij dit keer… at Lovina… moest gewoon snel mogelijk daar weg… :vak01::vak01:

Sanur is mij ontzettend goed bevallen, de naam van het hotel is Sanur Innu Beach , hele leuke mensen, vriendelijk, gezellig en behulpzaam.

Je kunt vanuit je balkon, kijkend op de zee, alles zien, dat was het ware vakantiegevoel, niet dat je ergens in een dichtgemetselde hut zit, maar gewoon toch onder de bevolking en toch je privacy… wat wil je nog meer:biggrin:

Singapore is een compleet tegenhanger, alles wat je hebt gemist of niet hebt gehad op Bali, zul je in Singapore ervaren. 6 dagen is meer dan genoeg, dan heb je het ook wel gehad. Eigenlijk is het best leuk om zulke “tegenstrijdige” landen te bezoeken in één trip! Dan zul je het één beter waarderen dan de ander, een soort van analyse kun je maken.

Voor de tickethunters… Malaysia airlines. is ook een prima maatschappij, vaak betere prijzen dan de overige maatschappijen. Heb vanuit Amsterdam gevlogen met Malaysia airlines, service en kwaliteit heel goed.

Terugvlucht naar Amsterdam, stond gepland met Malaysia airlines, maar werd uitgevoerd door KLM, Boeing 777, luxe vliegtuig, aardige bediening, ( niet zo vaak van KLM meegemaakt dat ze aardig zijn, eerder arrogant), maar dit was een goede crew en vliegtuig.!

Van Bali naar Singapore, vlogen wij met AirAsia. ook een goede vlucht gehad, wederom service/prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Let er wel op dat je op de vluchten van AirAsia slechts 15 kg mag vervoeren, elke kilo erboven moet je dokken, dat hadden wij dus 67 euro moeten dokken. Daar waar je gemiddeld 20kg de man mag, is het hier 5 kg minder, maar ja de ticket was ook maar € 48,-- p.p…:ninja::ninja:

Good luck:wereld:

[/quote]

Wij hebben reeds een ticket geboekt Brussel–Denpasar met Quatar airways bij Joker
Prima luchtvaartmaatschappij
Vertrek 17 juli 2010
Terug 12 augustus 2010

prijs 710€ + 187.75€ tax+10€ dossierkosten