wat de reclame betreft, ik vind het fiijn als er zo nu en dan eens een leuk adresje geplaatst word, wij zijn aan het kijken hoe we 2 maanden Bali in gaan vullen en dan zie ik die adresjes graag, De grotere hotels maken op een heel andere manier reclame en hebben geen forum nodig.
Wel valt het ons op dat waar je ook ter wereld gaat de prijzen bij een Nederlands resort/hotel of homestay toch meestal hoger liggen dan van de locale mensen. Misschien de service??? goede handelsgeest???en de prijzen vanuit het thuisland nog in het hoofd?? Zelf proberen wij zoveel mogelijk uit onze eigen cultuur te stappen juist om het land wat beter te leren kennen.
Dus kom maar op met leuke adresjes en oh nee voor dat er een opmerking komt dat 2 maanden te lang is voor Bali, daar hebben we dus echt zin in en wie weet gaan we ook nog op Lombok kijken.
We waren al eerder op Java en Sumatra en willen nu Bali eens echt ontdekken.
nou, nou, wat een negatieve reacties! Ik heb gewoon een eigen huisje op Bali en vind het wel leuk als dat bewoond wordt als ik er niet ben. Ik ben niet van een of andere groot mega-concern en maak ook niet echt veel reclame!! Gewoon een leuke tip voor een leuk en betaalbaar huisje, ook nog zeer goed gelegen!!
Er wordt geen bezwaar gemaakt tegen je advertentie, echter meteen drie achter elkaar in dezelfde draad is overkill. Natuurlijk een “leuke tip” voor je eigen portemonnee. Probeer te begrijpen waar het over gaat, en begin niet meteen met beschuldigingen over “negatief”, dat is heel gemakkelijk gezegd.
Overigens denk ik dat als je een huisje in Bali wilt huren dat je buiten het hoogseizoen het voor het uitzoeken hebt voor de prijs die Daniella vraagt (Kuta va € 450 per maand). Als je twee maanden wilt verblijven en je hebt 13 miljoen Rupiah cash (equivalent van die 450 euro) in je achterzak dan kan je daar iets schitterends voor kan scoren. Laat Balinezen zo een pak geld zien en ze zeggen meteen “Ya” (haal er wel van tevoren even minstens 3 miljoen vanaf om de deal te vieren) Natuurlijk ga je niet in Kuta zitten, dat is zo een beetje de slechtste plek waar een mens in Bali kan verblijven. Transport is geen probleem op dat eiland, dus zoek de rust en als je drukte wilt huur je een taxi, ojeg enz.
Kuta is gezellig en je hebt er heel veel leuke restaurantjes! Je kunt ook in een rustiger plaatsje gaan zitten, waar je altijd alleen zit te eten?! Ik vind het wel gezellig om mensen om me heen te hebben!! In ons buurtje kun je de rust opzoeken als je wilt en de drukte ligt ook om de hoek, wat wil je nog meer???
Alleen op Bali of Java? Onmogelijk, op die twee eilanden tezamen nog geen 4 keer de grootte van Nederland wonen 150 miljoen mensen, je bent nooit een seconde alleen. Het is overigens beter de drukte vanuit een rustig plekje op te zoeken dan omgekeerd.
:vak01:Ben vandaag terug van Bali en Singapore. Een wereld van verschil deze 2 landen!!:vak02:
Bali begon ik ergens dichtbij Lovina Beach, nou heb daar niet lang volgehouden. Na 4 dagen was ik het zat. Niets te doen, stil, afgelegen, kortom saai. Ja kon idd naar Lovina gaan maar toch ben een paar keer afgereisd daarnaar toe maar toch het sprak mij niet aan.
De bewoners van Bali zijn hele vriendelijke mensen, makkelijk aanspreekbaar, gezellig en behulpzaam!!
Na 4 dagen Kalimanget, (een vaag dorpje) verruild voor Sanur Beach, nou daar was het echt leuk! Veel te doen, altijd levendig, veel keuzes in restaurants, ontspanplekken en niet te vergeten de “manicure-dames” :zon02:die zijn echt lachen, je moet er wel even aan wennen, aan dat achter je aan geloop en vragen of je een manicure of massage wilt, maar op een gegeven moment weet je wel hoe je ze afpoeieren zonder grof te worden.
Kuta Beach is ook wel gezellig, en idd behoorlijk druk, maar dat heeft toch wel wat, het is net waar jij zelf prettig bij voelt.
:dag:
ik stuur een nieuw bericht in reactie op de topic van Hansn, ik heb geen zin om me aan te sluiten bij al die niet terzake doende berichten omtrent wel of niet reklame op dit forum.
Hans als je met je gezin naar Bali gaat, zou ik alles in Nederland regelen,je kunt weliswaar overal tawarren (afdingen) maar als je in het hoogseizoen komt is dat best wel lastiger geworden. er zijn massa"s toeristen, (australiërs o…a.) die niet aan zo’n duur ticket als wij vast zitten en die betalen de hotelprijzen die er gevraagd worden. dus als Belanda valt erweinig te onderhandelen.Wij vragen altijd bij verschillende reisbureau"s offerte ik weet niet of de namen mag noemen, zo niet dan worden ze vanzelf verwijderd. om te beginnen “Selamat Jalan”, in Amsterdam, Van Verre reizen, Oad, en 333Travel. Je kunt alles opzoeken via internet.
Er kunnen behoorlijke verschillen tussen zitten. Wij vliegen nu over 14 dagen b.v. met Malyasian airlines, en voor de overwintering in Febr. met Singapore airlines. Ik zou als ik jou was nog even wachten, nu ook de KLM en straks Garuda weer gaat vliegen, zou het best wel kunnen zijn dat de tickets nog voordeliger worden. Hou wel in de gaten dat je als je langer dan 30 dagen wil blijven je hier in Nederland een visum moet aanvragen.
heb je nog vragen, mail me maar
emcee
Hoi Joyce, heb je wel de dolfijnen gezien bij Lovina Beach ? Sanur was leuk huh ? In welk hotel heb je gezeten aldaar. Singapore is dus ook wel de moeite waard om naartoe te gaan ? Misschien iets voor de volgende keer. Fijn dat je het verder wel leuk hebt gehad. Indesco
[quote="“Joyce777, post:32, topic:58436"”]
:vak01:Ben vandaag terug van Bali en Singapore. Een wereld van verschil deze 2 landen!!:vak02:
Bali begon ik ergens dichtbij Lovina Beach, nou heb daar niet lang volgehouden. Na 4 dagen was ik het zat. Niets te doen, stil, afgelegen, kortom saai. Ja kon idd naar Lovina gaan maar toch ben een paar keer afgereisd daarnaar toe maar toch het sprak mij niet aan.
De bewoners van Bali zijn hele vriendelijke mensen, makkelijk aanspreekbaar, gezellig en behulpzaam!!
Na 4 dagen Kalimanget, (een vaag dorpje) verruild voor Sanur Beach, nou daar was het echt leuk! Veel te doen, altijd levendig, veel keuzes in restaurants, ontspanplekken en niet te vergeten de “manicure-dames” :zon02:die zijn echt lachen, je moet er wel even aan wennen, aan dat achter je aan geloop en vragen of je een manicure of massage wilt, maar op een gegeven moment weet je wel hoe je ze afpoeieren zonder grof te worden.
Kuta Beach is ook wel gezellig, en idd behoorlijk druk, maar dat heeft toch wel wat, het is net waar jij zelf prettig bij voelt.
:dag: