Bali naar Gili eilanden

:zon02:

Sanuk, neem een kijkje in Kuta, kijk eens op de Gili’s, kijk eens in Yogja… Het type reiziger/backpacker wat jij beschrijft is er zeker, maar absoluut in de minderheid.

Maanden vrijwilligerswerk? Volgens mij ben ik de enige op dit subforum die dat ooit heeft gedaan. En niet alleen in Indonesie, maar ook voor kortere tijd in Thailand, Mongolie en Bangladesh. En natuurlijk in Nederland!

ja ik denk ook dat jij een van de weinigen bent die zoveel vrijwilligers werk in het buitenland hebt gedaan. en ik vind het fantastisch dat jij dat doet, zou ik ook wel willen maar ik vind het heel moeilijk om iets te vinden, engelse les kan ik niet geven, zo goed is mijn engels niet. het enige wat wij doen is schriften en pennen uitdelen en wel proberen te praten met de mensen.en we hebben een mahoettraning gedaan in een klein kampje in thailand, hebben ze iig weer een wat geld voor de verzorging van de olifanten.

maar in nld ben je niet de enige , ik ben al jaren als vrijwilliger in nld aan het werk en met heel veel plezier.

Kennelijk bestaan ze wel .
Dat de " meerderheid" anders zijn heeft Sanuk ook niet ontkend.
Zijn reactie is alleen gericht op de generalisatie .

naar mijn idee moet iedereen lekker gaan reizen zoals die dat zelf wil en elkaar lekker in zijn waarden laten.

Mee eens.

Sorry SA, maar dat doet hij wel:

1. Ik ben met hem eens dat verhoudingsgewijs een backpacker vaker komen op plaatsen waar de gemiddelde toerist niet komt.

Tijdens mijn Sumatra reis heb ik een chauffeur die ooit voor 2 bule gereden , een Canadees en een Duitser .
Die gingen ook naar plaatsen in de omgeving van Padang , en de chauffeur laat ook zien in welke guesthouse ze geweest zijn .
Dat soort guesthouse zal nooit bezocht worden door de " gemiddelde " toerist (OAD-Bex reizen etc) .
Ik heb ook gezegd dat we verder moeten rijden , dat we geen belangstelling hebben.
Dus heeft de chauffeur diverse guesthouses waar bule’ s komen voorbij gereden.
Door de route van de chauffeur te volgen zijn we ook tijdelijk afgeweken van de normale toeristenroute.

1. de meeste backpackers geven net zoveel geld uit als de gemiddelde toerist in twee weken. alleen reizen hun voor het zelfde geld een maand.

Hij heeft hier niet over De BP of Alle BPers.

1. vwb vrijwilligerswerk :volgens jou ervaring en van karin ? zijn het niet de meeste ,maar in de minderheid .
    Dus hier kan hij mss fout hebben.

Ik zelf heb geen ervaring , behoort tot de " gemiddelde toerist" .

1. er zijn maar weinig backpackers die erbij lopen zoals jij beschrijft,

In de afgelopen jaren heb ik vaak BP-ers in Indonesia gezien .
De **meesten **zijn slecht gekleed , en zien onverzorgd uit.
En eerlijk is eerlijk , de meeste Indonesiers vinden het maar zo zo.
En ik praat hier over de gewone man (man in the street) .
Als ik mag verklappen : ze krijgen de bijnaam Bule Gembel.

De gemiddelde toerist is half man, half vrouw (een tiet en een bal dus), heeft 1,8 kinderen, verdient een modaal inkomen en reist met OAD.

Weten we dat ook weer :so:

Deze mensen kom IK echter niet tegen. Ik kom meestal OF geen touristen tegen, OF zuipende backpackers. Zal wel aan mij liggen…

Oeps , dus behoort ik niet tot de gemiddelde toerist.
Zuipende backpackers heb ik nog nooit gezien , wel in hogere sferen verkerende toeristen.

Gut Yen, je verbaasd me zeer, ik dacht dat je totaal geen gevoel voor humor had, maar dit is toch wel een heel erg leuke. Maar ja, the Boss is a very special source of inspiration I presume.

Ik was in November op het eiland Kisar (niet zover van Alor) en wat denk je wat, geen zuipende toeristen, ook geen backpackende zuiperts, maar de gehele locale bevolking aan de booze. Wordt daar per jeriken verkocht en heet sopi, komt van de nipah palm. Wat een bocht, drie slokkies en je slaapt acht uur als een kanon in die teringhitte daaro:zon02:

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/0Vy05712.jpg

x

Meneer of je mij serius neemt of niet is jou zaak.

1. Het is een feit.
    De backpackers verschijnsel is al een tijdje aan de gang.
    De backpackers uit Australia zijn de eerste grote groep BP-ers die op Bali reizen.
    Het zal niet precies 30 jr zijn , maar wel in de buurt van 1980 .

2. Het is ook een feit dat de gewone man (Parman met de kupluk= Jean met de pet) de slordige BPers als Bule Gembel noemen .Al jaaaren .
    Het is ook een feit.

Dus , als het kan inhoudelijk reageren op die 2 punten, ipv een mening te verkondigen.
Je zou ook je eigen posting terug moeten lezen , zelfs jij hebt bepaalde mening .

Dit is toch je eigen posting ? of is het van iemand anders.?
Zo ya mijn excuses.
En ik citeer mij eigen:
(hier wil ik een kleine opmerking bij plaatsen, mensen uit Oost Indonesia kunnen veel beter van iemand spullen afblijven, dan bijv. mensen van Java en Bali. Kijk zeker ook uit voor bepaalde medebekpekkers, vooral die na 3 maanden reizen er al uit zien of ze hun kleren uit een zak gebruikte kleding voor een of ander goede doel hebben gehaald, alles zo goedkoop mogelijk willen hebben en daar nog over op lopen te scheppen ook, van die lui die denken dat ze er uit zien als de locals maar er in werkelijkheid uitzien als lachwekkende vogelverschrikkers zonder enige vorm van zelfrespect.

Voor de andere lezers :Een voorbeeld.

21 jaar geleden sta ik samen met mijn vrouw in jalan Sabang Jakarta .
Kwam zo’ n BP-ers met een grote rugzak.
Vroeg waar de China Town is (Hij bedoelde Glodok) , in het Noorden van Jakarta .
M.a.w toen lopen al BPers in Jakarta , en de plek waar ze komen is Jalan jaksa (" wereldberoemd" ).
Op 10 minuten lopen van Jalan Sabang.

Sanuk (sanoek) is een vrouw :redface:
Sanuk betekent Plezier!

Leuk , hoop dat je hier nog veel plezier hebt .
Je kan altijd beroep doen op de ervaren reizigers (ben ik niet) en mensen die daar wonen ( woon daar ook niet).

Sanuk is echt een vrouw hoor!:dag:

x

Sommige en Meesten zijn ook niet dezelfde.
Je hebt gelijk , en zeker als mijn woorden op de goudenschaal wordt gewogen.

Ik zal even mijn posting terug lezen , de kans dat ik een fout maak is groot.
Dus , je hebt gelijk.

excuses aanvaard hoor!
ik heb geen idee hoe het komt dat je het filmpje niet kunt zien, bij mij lijkt alles te werken, kunnen andere hem ook niet bekijken?
op het filmpje is te zien hoe de weg eruit ziet vannuit een rijdende taxi
(sorry geen gangsters :slight_smile: