Bahasa Indonesia de Indonesische taal

Ik heb heel lang in Indonesië verbleven, zonder kennis van de landstaal kom je daar nergens want de kennis van het Engels is bedroevend. Er zijn in Yogya meerdere cursussen, ik heb wel eens mensen gesproken die er cursussen volgden en die spreken in zeer korte tijd al behoorlijke. Volgens mij moet je met jouw probleem gewoon naar Indonesië gaan, daar ben je zeker beter af. De basiskennis ligt nog ergens in je hersens opgeslagen, dat moet geactiveerd worden. Ik heb momenteel hetzelfde probleem met Frans wat ik vroeger goed sprak, maar als ik het nodig heb lukt het niet, terwijl ik wel alles kan lezen. Probeer ik Frans komt er bahasa Indonesia uit mijn mond.

Nou ik ben net terug van Indonesia en heb ook 3 dagen in Yogyakarta gezeten… voornamelijk bij mijn familie gezeten… te kort om het bahasa goed te leren praten… net als in Nederland praten mensen in Indonesia ook binnensmonds of slikken halve woorden in… dat was voor mij lastig.
Volgend jaar ga ik er weer heen… vooralsnog de bahasa leren…
:vak01:Kendal

okay, nou ik weet dus niet of ik nu opeens off-topic ga ofzo, maar wat betekent “engga” nou eigenlijk? Ik snap dat bahasa gaul niet >< (Het is jakartaanse gaul.)
Vele dank =)

Hallo luitjes,

Na lang zoeken ben ik eindelijk het boek (deel 2) van de cursus Selamat Datang tegen gekomen. Nu ben ik nog opzoek na de uitwerkingen, van de oefeningen, van boek deel 1 & 2.

Wie oh wie heeft ook die cursus gevolgd en thuis nog de uitwerkingen van alle oefeningen liggen.

Ik heb deel 1 en deel 2 als scan beschikbaar als tegenprestatie.

Terima kasih banyak.

Appie.