Badkamer renoveren in Kenia

Hallo allen,

Omdat ik regelmatig langere tijd in Kenia verblijf vraag ik mij af hoeveel mensen hebben in Kenia een (2e) huis, waarvan de badkamer nodig gerenoveerd dient te worden?

In Nederland heb ik een goedlopend badkamerrenovatiebedrijf maar ben dus op zoek naar wat serieuze opdrachten in het buitenland.

Ook voor advies en ontwerp kunt u bij mij terecht.

Graag zou ik uw reactie en/of tips tegemoet zien op dit forum of naar [EMAIL=“hem.westerink@hetnet.nl”]hem.westerink@hetnet.nl

Asante sana!
Gr. Henk(40)

Hallo Henk Wij hebben een huis in Msambweni aan de kust.Onze badkamers moeten nodig gerenoveerd worden.Ik heb teleurstellende ervaringen met lokale aannemers.Misschien kan jij iets voor ons betekenen.Mail me svp op
[EMAIL=“wim.fabrie@gmail.com”]wim.fabrie@gmail.com
met vr gr Wim Fabrie

Met dit soort aanbiedingen zou ik toch voorzichtig zijn Wim.
Je hebt een mooie villa in Ukunda te koop:

http://www.buymyvilla.com/0-743_listing_residential_villas_.html

Maar buitenland beun Henk beid zijn diensten ook al in Zuid Afrika aan:

http://zuid-afrika.startpagina.nl/prikbord/read.php?3383,10270907,10270907,quote=1

Ben je goed voor een Keniaan, dan is een Keniaan goed voor jou.
Er worden huizen als kastelen gebouwd hier en zowel de Keniaanse alswel de Nederlandse BIG BROTHER, die houden jullie beiden heel goed in de gaten…

Ik denk dat Henk meer vraagt dan 1500 shilling per dag, wat een heel mooi salaris is hier, al is het alleen maar om voor de renovatie van een badkamer over te komen vliegen uit Zuid Afrika.

Een badkamer, dat moet tussen die kastelen die hier gebouwd worden toch niet z’n groot probleem zijn??

Hi Kenya Je bent blijkbaar goed op de hoogte.Ik heb niets te verbergen niet hier en niet daar Wat ik zoek is een betrouwbare aannemer om mijn badkamers te renoveren Misschien weet je iemand
Wellicht weet je ook een koper voor mijn huis in Diani´
Gr Wim

In Diani weet ik eerlijk gezegd niemand, zuid afrika wel :biggrin:.
Zal eens rond vragen, maar echt niets garanderen.

Is het inderdaad dezelfde villa, en staat het nog steeds te koop?
Het ziet er echt prachtig uit!

Het is inderdaad hetzelfde huis Mijn vraagprijs is nu Euro 155.000
Als jij me een koper aanbrengt beloof ik je provisie Gr Wim

Als het mijn villa was, zou ik het nooit verkopen…
Met of zonder badkamer :vak02:

Nou breekt mijn klomp.

Hoe kom je erbij om op een reisforum (als) een Hollander aan te bieden om in Kenya een badkamer te renoveren ?

Werk jij dan voor Keniaanse salarissen ?

Er zijn prachtige badkamers available by locals, je moet alleen ff goed zoeken en praten met mensen.

Gelukkig heb ik de oceaan voor de deur en een heerlijke gammele douche buiten met regenwater.

Je kan beter een school beginnen om Kenyanen op te leiden om mooie badkamers te maken. Kan je miss? aftrekken van je belastingen van je goed lopende firma in Nederland. (of zoiets)

Ah, daar is Mwende al, ik zat op je te wachten!

Op de vraag over vergunningen geeft Henk op het Zuid Afrika forum een ontwijkend antwoord.
In kenia weet ik 100% zeker dat je geen werkvergunning krijgt voor werk wat een Keniaan uit zou kunnen voeren, en zelfs al heb je een bedrijf, vervolgens een vergunning, dan alsnog dien je Keniaanse werknemers in dienst te nemen die beschikbaar zijn op de arbeidsmarkt.

Alleen met verblijfsvergunning voor drie jaar, + werkvergunning + aantoonbaar maken dat je werk niet uit kan besteden, pas dan kun je werken in Kenia.

Mensen opleiden… zou kunnen, maar er zijn vakmannen genoeg in Kenia, even rond vragen … en goed betalen… Ik ken een Nederlander die hier een huis heeft laten bouwen, hij was erg tevreden over z’n huis en zelf is hij bouwvakker.
Zal eens vragen!

Beste Wim, ik heb net een sms verstuurd om te kijken of ik een aannemer voor je kan vinden in Mombasa. Op welke termijn moet het gebeuren?

We nemen al zoveel weg uit Afrika…gaan we nu ook het werk nog afnemen? Nee toch?
Laat die mensen zelf toch eens wat verdienen…
Ze verdienen het…

:zon02::zon02::zon02:

Wat een vooroordelen over al dan niet werk uit laten voeren in Kenya.Wie is die ex bouwer die een huis heeft laten bouwen?
Ter informatie: MIjn vrouw en dochter hebben een stichting opgezet die ca 40 kinderen naar middelbare scholen sturen in de omg van Mombasa.Wellicht wil iemand nog wat bijdragen?
Wat ik zoek is een betrouwbare aannemer die mijn badkamers in Msambweni kan renoveren.Ik heb in Diani slechte ervaringen met zowel Keniaanse als Europese aannemers,dus ik zoek nog steeds.
Een alternatief is dat ik het in eigen beheer uitvoer met lokale werlieden.
Gr Wim

probeer eens een Muhindi, die werken Europees

SImpel :

Ga naar Kilifi. Rij door Bofa road. Bel aan bij de villa’s met je vraag.
Er zijn verschillende Hollanders en Belgen daar met super badkamers.

http://www.kilificonnection.com

Een Spaansachtig zeer recent kasteel aan de linkerkant (komende van dorp) ‘‘under the neemtree’’ is een Hollander die daar pas gebouwd heeft. ZOnneboilers aan de ene kant, panelen aan de andere kant. Paarden in de tuin.

Als je de straat inslaat waar het bordje ‘‘kilifi connections’’ staat, dan vind je na een 100 tal meter BENOEY. Belgen. Prachtig afgewerkte badkamer.

De Man van de vrouw die bovenvermelde website doet, is architect en kan je verschillende Muhindi Aannemers die perfekt werk afleveren adviseren.

IDEE

Als we nu eens 150.000 delen met het aantal keniagangers hier, elk wat op tafel leggen, en time sharing doen …

G R I J N S
(wie mij al een beetje kent weet dat ik PRO kosten delen ben en bovendien zuunig zeeuws…)

Als we dat met 365 keniagangers doen, betalen we 425 euro per persoon voor 1 dag per jaar verblijf :wink:, hmmm :tongue:.

@ Wim, je hebt mail met de email van die hollander.

[quote Wat een vooroordelen over al dan niet werk uit laten voeren in Kenya.Wie is die ex bouwer die een huis heeft laten bouwen?
Ter informatie: MIjn vrouw en dochter hebben een stichting opgezet die ca 40 kinderen naar middelbare scholen sturen in de omg van Mombasa.Wellicht wil iemand nog wat bijdragen?[/quote]

Stel Wim, dat de 40 kinderen die jou vrouw en dochter naar de middelbare school sturen later graag bouwvakker worden om hun gezin te onderhouden, dan zitten ze toch niet op concurentie van beunhaas Henk te wachten die hun job wegkapen?

Als we dat allemaal doen, dan hoeft je vrouw ook geen 40 kinderen naar de middelbare school te sturen, zinloos want er is toch geen job.

Vandaar die zogenaamde vooroordelen…
Heeft de stichting van je vrouw en dochter ook een naam en website?
Dat heeft m’n interesse wel namelijk.

Eeh
Als je met 10 man (ons) 15000€ neertelt, dan is het eigendom van ‘‘ons’’

Das éénmalig en dan kunnen we nog 25 jaar elk een maand ‘‘gratis’’ logeren.

De twee andere maanden verhuren we voor 350€ per week.

Hmm, dan toch maar nog eens meedoen met de lotto…Dan zal ik jullie trakteren (als ik win)

klopt

iemand die ook een huis heeft in msambweni je zou eens kunnen informeren wellicht heeft hij iemand daar in dat dorp

http://www.wijgaannaarkenia.nl/index.html

je zou ook aan iemand van de verkaart groep kunnen vragen

dan is er nog de hollandse bouwondernemer in diani ik weet dat hij
in diani woont dus je zou hem kunnen vinden als je daar bent

waar in diani is je huis?

Klopt