Super initiatief !
Ik wil graag bijdragen, geef je me de link naar de stichting ?
Groet
Super initiatief !
Ik wil graag bijdragen, geef je me de link naar de stichting ?
Groet
Ik had net een berichtje geplaatst met dezelfde vraag…
Wist je trouwens Mwende, dat er zelfs weeshuizen bestaan, die met de opbrengst van donoren zoals jij en ik, speculeren in onroerend goed in Kenia?
Door aankoop van een nieuw gebouw van zo’n weeshuis, en later de verkoop haalt men dikke winsten binnen die vervolgens weer naar Europa worden gesluist. Niets arme kindjes: BIG BUSINESS!!
Hallo Murugi Bedankt voor de info.De door jou genoemde mensen ken ik wel.Ook de Ned aannemer in Diani.Gr Wim
Als je die mensen kent, waarom vraag je hier dan om een aannemer voor je badkamer?
Beste forumbezoekers,
Omdat ik een degelijk en eerlijk man ben, voel ik mij toch geroepen om even te reageren als “beun Henk” op de interessante antwoorden van mijn vraag. Mijn opzet is om af en toe mijn bijdrage te willen leveren voor het maken van een mooie badkamer. Omdat ik regelmatig in Kenia bij mijn vrouw en kind verblijf leek het mij een goed idee om samen met een local iets goeds te doen, ik hoef er niet zozeer winst mee te maken (anders was ik wel in Nederland gebleven) Maar ik weet wel wel dat ik in korte tijd met de juiste afwerking en maatvoering, details, etc iets moois kan afleveren.
Enfin ik vindt het prima dat alle werk gedaan wordt door locals, ik ben ook niet van plan om broodroof te plegen, je moet het zien als een soort samenwerking, ik koop de materialen namelijk ook in in Kenia. Nakupenda sana Kenya! dus dat betekent niet alleen maar geld uitgeven aan toeristische atractie’s, maar je ook inmengen met de plaatselijke belangen van de samenleving aldaar.
Vooroordelen van een bepaalde actie zullen er altijd zijn, dat accepteer ik ook, ik wil er best moeite voor doen om eens na te gaan in hoeverre er over het wel of niet iets door de locale bevolking te laten doen wordt gedacht in het algemeen. Ik heb al enkele antwoorden kunnen lezen, maar reageer gerust zou ik zeggen. Misschien wordt dit nog een interessante topic??
Groeten,
Henk
Sportief Henk!
Zou alleen wel oppassen met vergunningen.
Je kan, als je illigaal wordt gepakt op werken, na deportatie een onvoorwaardelijk verbod krijgen op de toegang van Oost Afrika: Kenia, Tanzania en Uganda.
Niet leuk voor jou, maar zeker ook niet voor je vrouw en kind.
De immigratiedienst had een bevriende Zwitser opgepakt op werken in Kenia en de beste man eerst enkele duizenden euros afgetroggeld aan smeergeld, voordat hij de volgende dag alsnog op het vliegtuig werdt gezet.
Onvoorwaardelijk verbod, terwijl z’n familie hier woont.
Dat is vast jullie bedoeling niet.
Hoi Henk,
Als jij de plaatselijke bevolking laat meewerken en meeprofiteren, heb ik er helemaal geen moeite mee. Wel als je hier al goed je geld kunt verdienen en dan daar inderdaad broodroof zou plegen.
Excuses voor mijn vooroordeel, wist niet dat je erover dacht om plaatselijke mensen in te huren. Zo “klonk” het niet namelijk.
Groetjes :dag:
Badkamer renovaties horen niet op een REIS forum lijkt me.
Vandaar de hoogst verbaasde reacties. EN heel toevallig komt er een reactie van iemand die alle aannemers kent die door Murigi aangebr8 worden, maar toch iemand zoekt voor zijn badkamers.
1+1 = ?
Excuses aanvaard. Het is zeer zeker mijn bedoeling niet om iligaal business te voeren in Kenia. Zoals gebruikelijk in relatie’s help ik mijn familie en vrienden in Kenia met wederdiensten, en vindt het ontzettend leuk om dit te doen. Zoals de meeste toeristen wel weten, wordt er meteen om een donatie gevraagd, wanneer er een Mzungu in beeld komt, dan vraag ik meteen waar zij het geld voor willen gebruiken.
Als het een technisch probleem is, help ik hen door het terplekke te maken, en wanneer zij honger hebben, neem ik hen mee naar een restaurantje waar we samen gaan eten, kost bijna niks, maar je maakt er wel vrienden mee. Geld geven is verleden tijd en lost niets op, ik vindt het heerlijk om mij op deze manier in te zetten voor de medemens. Vaak komt het ook tot boeiende gesprekken omdat ze weten dat ik hen geen geld geef dus zeuren om een donatie is ineens afgelopen. Daar verdien ik mijn respect mee, en dat voelt bijzonder goed kan ik je zeggen. misschien is dit een tip voor toekomstige reizigers naar o.a. Afrika??
Ik had mijn vraag destijds op het reisforum geplaatst, omdat deze veel gelezen wordt, en het altijd tot interessante connectie’s kan leiden, mijn tekst was misschien wat te ambitieus, maar had als doel om vooral niet als beunhaas bestempeld te willen worden.
Met de vergunningen e.d. ben ik uiterst op de hoogte, maar zoals ik in het voorgaande vermeld heb is het niet mijn bedoeling om in Kenia een bedrijf te starten, c.q. runnen.
Dank jullie wel.
Gr. Henk
Excuus dat ik je beun de haas noemde Henk.
Je begrijpt hoe het werkt in Afrika, en bent zo te lezen erg passioneel over je vak.
Excuus dat ik je beun de haas noemde Henk.
Je begrijpt hoe het werkt in Afrika, en bent zo te lezen erg passioneel over je vak.
Hakuna Matata, Kenya