mijn vrouw en ik bouwen een gasthuis in kenia. we zijn al in een ver stadium. nu alleen afbouwem en inrichten. ik zoek nog suggesties en aandachtspunten voor ons huis. we willen dit lowbudget gaan verhuren met meerdere kamers.
van hieruit kan mijn vrouw tevens safari’s organisren en rondreizen organiseren.:dag:
Waar bouwen jullie een gasthuis, Diani?
Lastig om over details advies te geven … smaken verschillen, en mooi is niet altijd low-budget ![]()
inderdaad over smaak valt niet te twisten. mij gaat het erom wat reizers verwachten van een gasthuis. en low budget bedoel ik meer een sobere inrichting, maar wel met de nodige spulletjes.
in Kenia leven de mensen niet binnen. vanuit ons huis er op uit de bush in, het strand op, citytour doen en op safari gaan.
Ik zit er aan te denken om een gezamelijke keuken te nemen of een kok inhuren met een buitenkeuken.
ik wil dus een gasthuis voor de active reiziger.
ik sta open voor alle suggesties, dus kom maar op.
we bouwen in Diani. 1/2 uur lopen naar het strand en 1/2 lopen naar het dorp Ukunda. in de buurt van Diani Hospital en Leisure Golf:zon02::zon02:
zo avontuurlijk is de gemiddelde europeaan die naar Kenya reist niet. Ze gaan zeker geen 1/2 uurlopen naar het strand…
Een bed en een muggennet zonder gaten is voor mijzelf het enige belangrijke.
Maar zo zijn er weinig vrees ik…
Succes
@ jan
ligt het dus halverwege
niet zo ver vanaf de straat?
in de buurt van verkaart tandarts cliniek
ja daar worden wel meer nieuwe huizen gebouwd
succes
inderdaad de achterbuurman is Verkaat.
de meeste mzungus zie ik daar toch wel wandelen. zelfs nog op het heetst van de dag.
Neem eens een kijkje op internet bij de gasthuizen op Lamu en in Shela. Vaak heel simpel, niet erg duur en een paar mooie houten meubels (lamu style) wat kikois en dhowogen aan de muur…limestuc aan de muren en op de grond in een leuk kleurtje, wat swahilibedden met kussens…muskietennetten zijn wel belangrijk. Bedbanken met limestuc in kleur met kussens en de keuken kan ook heel simpel met kasten met limestuc in kleur. En Houseboy/kok/boodschappenjongen als de winkels ver weg zijn.
http://www.lamuholidaysolutions.com/accommodation/local-guest-houses/amu-house
Ik heb er een paar bijgeplakt, maar er zijn er ook met blauwe limestuc of groene limestuc, heel mooi. Als je googled kom je ze tegen.
Als je vrouw een Swahili is, weet ze er alles van ![]()
kijk hier heb ik wat aan. En heb geluk, want dit soort meubilair wordt nog geen 550 meter van ons huis gemaakt.
En wilde de familie van mijn vrouw hierin ook betrekken met allerlei jobs. Nu nog bezig met studies, zoals computer lessen en zodra mijn zwager zijn school heeft afgemaakt, zijn rijbewijs laten halen.
Bedankt hiervoor
hallo jan
ja er zijn vele meubelmakers in de buurt
maar dat weet, zie je ook als je er bent
vlakbij african pot restaurant zit ook een opleiding instituut
voor talen en computer recht tegenover diani one stop supermarkt
hallo Murugi
ik heb al met één van de leraren gesproken om kiswahili te leren. De laatste keer dat ik er was had ik geen tijd om lessen te volgen. Was te druk in de tuin en huis om lessen te volgen.
Mijn schoonzusje volgt er al de lessen voor computer.
gelukkig kent mijn vrouw daar aardig de weg. Ook al een timmerman gevonden voor kasten en deuren.
maar hoe komen we in contact met reizigers die willen overnachten of op safari willen. Moet je aansluiten bij een organisatie.
Hallo Jan Ik heb met interesse de discussie gevolgd over je guesthouse.Leuk initiatief,alleen vraag ik me af of het kans van slagen heeft.Ik loop al een tijdje mee in Diani en ik denk niet dat de gemiddelde Kenya ganger een goedkoop all in arrangement prefereert boven een guest house wat best ver van het strand ligt.Als je de prijzen ziet waarvoor complete reizen worden aangeboden,dan kun je daar slecht mee concureren.Wat overblijft zijn dan de catergorie backpackers en overlanders die Diani aandoen en een goedkoop slaapadres zoeken.
Ik heb zelf nog een huis in Diani wat ik op dit moment verhuurd heb,maar eigenlijk wil verkopen.Wij hebben nog een ander huis in Msambweni waar we zo’n 4 maanden per jaar zijn.
Mocht je iemand weten die goed limestuc aan kan brengen dan hoor ik dat graag.Ik vind het erg mooi en zou het willen aanbrengen in de keuken en badkamers.Mooie platjes van Lamu trouwens.Als wij in Kenya zijn zou ik je projekt graag eens zien.
Groeten Wim Fabrie
Wim, ik kan het voor je navragen over die limestuc. Ik ken een aannemer in Lamu, die een aantal huizen heeft “gemaakt” en misschien weet hij een goede lime-stucer in Mombasa of Diani?
Als je iemand weet hoor ik dat graag Groeten,Wim
hallo fabrie
ja het kan zijn dat een all-in hotel voordelig kan zijn
maar iemand die vaker gaat wil toch niet meer in all-inclusive
wat je zegt klopt velen hebben toch voorkeur dichtbij beachroad
ik geloof ook wel dat je van verhuren niet rijk wordt
maar dat is volgens mij ook niet de reden om er iets te kopen
voor een ieder een andere reden:
hobby
avontuur
hulp
ondersteuning
…
voor je stuckwerk zou je ook jan van sawa sawa kunnen vragen
misschien weet hij iemand daar uit de buurt
susses
p.s waar staat uw huis in diani ongeveer
neptune of southern palm zoals matatu conductor roept
Ons Diani huis staat voorbij Southern Palms waar veel Italianen wonen.Gr Wim
sawa
vorig jaar werd in die buurt aan de landzijde van de weg nog een huis
gebouwd/verbouwd en daar achter stonden nog een vijftal huizen
stonden iets hoger en daardoor wel mooi uitzicht
mooie maar rustige buurt
voor uw stuckwerk toch even aan jan van sawa sawa ook in msambweni
vragen
succes
kwaheri
ik hoef er niet rijk van te worden. Op dit moment tijdens de bouw verhuren we het de lokale bevolking voor een lage huur zodat mijn vrouw er alleen er in woont.
eind van de week gaan ze de buitenmuren stucen in combinatie machui kidogo. we doen ook alles polepole.
en als ik zie wat er voor prijzen gevraagd worden voor een kamer, denk ik dat we die concurentie wel aan kunnen. Wat de meeste per week vragen, wil ik per maand gaan vragen. maar dit is nog toekomstmuziek.
mijn vrouw heeft de contacten in Diani, prijstechnisch ook gunstiger als ze een mzungu zien gaan de prijzen omhoog. we werken dan ook met veel kennissen van mijn vrouw. In het verleden pech gehad met mensen die je dus niet kent. Diverse keren gestolen en ingebroken. Waarvan je dan weet dat mensen met kennis gedaan moeten hebben. Dus diegene die het werk uitvoerd ligt in de kennissenkring van mijn vrouw.
bedankt en sta open voor alle suggesties. en misschien treffen we elkaar eens in Diani. December-januari ga ik er weer naar toe. mjin vrouw dan al lang niet meer gezien.:wub:
Ja, heel verstandig om het in de kennissen en familiekring te houden, dan zal er al genoeg aan de strijkstok blijven hangen :nod:
Maar als het familie of kennissen zijn, is dat wat minder erg ![]()
Succes met je guesthouse. Ik heb geen idee wat voor soort mensen op Dianibeach afkomen, ben er nog nooit geweest, dus kan ook niet adviseren hoe je aan mensen komt…
Ben er met een dhow langsgekomen, dat weer wel ![]()
Is het net zo iets als nyalibeach? In die hotels daar? Pakketreizenvooral?
Een soort Costa Brava maar voor mensen die niet naar Spanje willen …
als je goed werk levert dan mag er iedereen aan mij verdienen. ik neem aan dat de meerderheid die deze site bekijken ook weten hoe de lokale bevolking er leeft. Zolang je er werkt vind ik dit niet erg, maar geen handje ophouden zoals in het dorp of strand.
Maar waar ik me het meeste aan erger is het feit dat sommige hotels hun afval dumpen in de bush, hier hebben de meeste hotel-,strandgasten geen weet van wat er landinwaarts gebeurd.
Ik denk dat Murugi weet wat en en waar dit gebeurd.
Ik heb deze site pas ontdekt en vind het toch leuk om met andere bezoekers van deze site over dingen te discuseren. maar dan niet over mijn huis maar over allerlei zaken die er in de omgeving Diani te doen zijn.
:dag: