Hallo Jan heb je evt nog een contact voor het aanbrengen van Lime stuc in Diani of Msambweni? Kan ik je anders bellen als we in Kenya zijn? Groeten,Wim
hallo Wim,
volgens mij kende Saada iemand voor Lime stuc. Bij ons doen we gewoon stukwerk met combinatie machui kidogo. En dan een lichte kleur schilderen.maar dat we contact hebben met elkaar lijkt me een strak plan. Kunnen dan ervaringen uitwisselen.
Kun je mij een tel nummer mailen op [EMAIL=“wim.fabrie@gmail.com”]wim.fabrie@gmail.com Groeten,Wim
Hallo Jan,
Ik weet dat er wel zeker markt is voor je guest house maar wat ik altijd op prijs stel is een beetje privacy. Een eigen kookgelegenheid dit hoeft niet zo bijzonder te zijn een 2 pits gasstel is al genoeg met een waterkoker, een fijne douche. Wat ik vaak mis omdat wij meestal langer dan 2 weken verblijven is een “woonkamer” de lowbudget huizen waar ik altijd verblijf hebben meestal 1 slaapkamer een open keuken en een douche. Met onze zoon erbij zou het toch zeer aangenaam zijn om apart te kunnen slapen maar 2 slaapkamer is niet perse een must. Wij vinden het fijn om savonds even het journaal te kijken en rustig te kunnen praten. Meestal heb je dan wel een veranda maar na 2 weken op de swahili bank te hangen gaat mn rug protesteren.
Daarbij wil ik je een zwembad aanraden. Daar koelik altijd zo heerlijk van af. En vanaf Darafd is het 20 minuten lopen naar het strand dit heb ik dit jaar meerdere keren gedaan en anders vindt de toeris het ook leuk met de Matatu te gaan.
Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt als je het op prijs stelt kan ik je nog wel een paar foto’s sturen van een paar appartementen.
Groet Ener
hallo ener,
wat het zwembad betreft ligt deze praktisch in onze achtertuin, de indische oceaan. maar misschien ooit in de toekomst mocht ik toch stinkend rijk worden een zwembad om lekker te relaxen.
waar mijn gedachten naar toe gaan qua keuken om eventueel een gezamelijke keuken waar je zelf kunt koken en een buitenkeuken met bbq met eigen kok. maar als je zelf wilt koken kan dit natuurlijk ook. iemand kan helpen bij het shoppen in het dorp of de nieuwe nakumat. wat je maar wilt.
wat de kamers betreft zijn er enkele die je appart kunt nemen. ik zit dan te denken aan prijzen van 150 € per maand per kamer.
wat meubilair betreft zoek ik bij de lokale meubelmaker goede stoelen en banken en natuurlijk bedden.
De limestucmannen die ik (via via ) ken zitten allemaal aan de noord-kant van Mombasa. Er zal vast wel iemand komen die dan weer gestuurd is door die en die (enz) maar daar heb je niet zo veel aan denk ik.