Na een geweldige ervaring vorig jaar in Indonesië wil ik dit jaar graag weer een verre reis maken. Het plan is om naar Vietnam te gaan in het najaar. De reis die ik vorig jaar gemaakt heb was een groepsreis en ondanks dat de ervaring positief was, wil ik nu toch liever wat meer vrijheid tijdens het reizen. Zelf bepalen hoe lang je ergens blijft, hoe laat je vertrekt en om de dingen te zien die je graag wilt zien. En in Vietnam zijn dat er behoorlijk veel!!
Zijn er op dit forum nog meer mensen die een dergelijk plan hebben? Nog niet eerder met de backpack weg geweest, maar volgens mij is Vietnam de uitgelezen kans om daar mee te starten.
Ik ben Liesbeth, 41 jaar uit Antwerpen en ben van plan om in het najaar te vertrekken voor een maand of 3 tot 6 naar Zuidoost-Azië.
Vietnam staat ook op mijn verlanglijstje!
Zelf heb ik al eerder gebackpackt in Azië, in Thailand en Indonesië.
Dit is wel ongeveer 10 jaar geleden, maar het is nog steeds een onvergetelijke ervaring.
Wanneer zou je willen vertrekken naar Vietnam en hoe lang wil je blijven?
Indien je interesse hebt, mag je me mailen: liesverstraelen@yahoo.com
Ik (26 jaar) ben van plan om ergens tussen half augustus en half september drie weken door Vietnam te reizen. Ik ga beginnen in Hanoi en zal eindigen in Ho Chi Minh City. Indien er meer mensen rond deze tijd in Vietnam zijn, dan hoor ik dat graag :). Ik heb al veel reiservaring, maar dit gaat mijn eerste echte reis alleen worden. Vietnam schijnt een heel mooi land te zijn, dus ik kijk er erg naar uit!
@ Loesjemail: Wat leuk dat je van Noord naar Zuid trekt!
Helaas komt de periode waarin jij wilt reizen voor mij iig niet goed uit! Hoop dat jij en je reisgenoot/ -genoten een geweldige tijd hebt/ hebben daar, maar uit alle verhalen die ik gehoord heb over Vietnam zal dat vast lukken : ) Groetjes, Evelien
Leuk dat je reageert!
Zelf had ik gedacht om iets vroeger te gaan. Ligt december voor jou al vast i.v.m. geplande vakantie op het werk?
En hoe lang zou je willen gaan?
Hoi Evelien,
Ik ga nov, dec, jan door Azie heen backpacken. Ik ben net klaar met mijn studie en ik moet er even uit !
Wil jij alleen door vietnam of ook thailan, laos en campbodja?
Groet Ilse
Ik ben 35 en heb ook besloten dit jaar alleen met een rugzakje naar vietnam te vertrekken. Het lijkt 't me heerlijk helemaal alleen zonder verplichtingen, 't land schijnt supermooi en vrouwvriendelijk te zijn, dus ik ben benieuwd hoe 't daar gaat zijn. Ik moet nog boeken, maar plan is van 25 sept tot 25 oktober. Twijfel alleen nog om van noord naar zuid te gaan of andersom…
wanneer ga jij?
Hoi Evelien, ik wil in oktober/november voor ongeveer 5 weken naar Vietnam te gaan. heb al veel reizen gemaakt maar nog nooit in mn eentje en dat vind ik ook best spannend moet ik zeggen. dus vandaar dat ik nog een maatje zoek. wanneer wil jij gaan? ik ben trouwens ook 34.
Leuk dat je naar Vietnam gaat. Ik zat zelf ook aan die periode te denken, maar heb nog niets vastgelegd.
Misschien even via een pb of mail verder contact hebben?
Mijn vriend en ik zijn van plan om volgend jaar mrt/april te gaan trekken van zuid naar noord vietnam. Ik heb nu eerst veel informatie op internet gezocht en we willen ook graag naar de onbekende plekken in vietnam. Er is net een vriend van m’n neef terug die ook is wezen rondtrekken en hij gaat me een en ander ook nog vertellen over zijn trektocht. Ik las dat emirates een mooie aanbieding hebben wat de vlucht betreft. E599. Een mooi prijsje vind ik zelf. Geldt voor dit jaar en volgend jaar. Kijk eens bij die vliegmaatschappij.
Zodra ik interessante dingen heb om te vertellen hoor je het.
Veel succes en plezier met de planning.
Annelies
Ik ben ook van plan om in december naar Vietnam te gaan en dan van noord naar zuid te reizen. Heb jij je ticket al geboekt en je route al bepaald? Misschien kunnen we tips uitwisselen…
Wij gaan volgend jaar mrt/april. Ik heb inm iddels veel informatie verzameld maar wacht nog even met het plannen van een route. Ik vind het wel moeilijk omdat er zoveel aanbod is. In ieder geval Saigon als begin met mekondelta en tunnels, daarna eerst naar nha Trang, vervolgens de centrale hooglanden met als begin Dalat en dan verder naar het noorden met of kleine plaatsen aandoen of vanuit grote bekende plaatsen de onbekende dorpen aandoen.
ben er nog niet uit of ik noord-oost vietnam doe of noord-west vietnam, beide zijn mooi. We hebben 3,5 weken om de trip te maken. Zodra ik m’n planninmg hebt uitgewerkt laat ik van me horen. Mocht jij iets leuks gevonden hebben dan hoor ik het graag. Ook de voorbereiding is erg leuk.
Succes!:wereld:
hoi evelien,
ik ben van plan om te gaan backpacken in vietnam in oktober.
van ongv 3 oktober tot 26 oktober.
ik heb nog geen doel in mijn hoofd alleen dat ik vanaf hanoi vlieg en dan zie ik wel. (wel boek ik eerst een hostel als ik aangekomen ben om f te wennen)
wanneer ga jij?
groetjes sarah
Graag gedaan enne de voorbereiding is ontzettend leuk. Ik kom van alles tegen en zit soms uren achter de laptop te lezen.
Hier op dit reisforum ook veel goeie tips mn van Anne en Ton. fijn dat zulke mensen andere weer willen helpen. Lof voor hen.
Jij ook veel plezier!
Annelies