Hoi allemaal!
Ik ben een 24 jarige meid die van plan is om 2 maanden door Peru en Bolivia te backpacken. Ik heb al veel gelezen op dit forum en al veel dingen te weten gekomen, maar heb zelf nog een aantal vragen, vandaar dat ik even een nieuw topic start.
Als eerste ben ik van plan om in januari/februari te reizen. Op heel veel internersites lees ik dat dit het regenseizoen is, of ook wel het natte seizoen. Nu laat ik me door een beetje regen niet afschrikken, maar ik las net wel dat er dan in het Andesgebergte veel, veel modder is en een trekking niet te doen is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?? Iemand die toevallig in dezelfde tijd van het jaar heeft rondgereisd?
Ik heb een ticket gevonden van 852 euro. Op veel sites zie ik tickets die allemaal ruim boven de 1000 euro uitkomen, dus volgens mij zit ik wel in een goede prijsklasse. Of kan het nog goedkoper?? Tips en adviezen zijn altijd welkom. Ik heb nu gekeken op sites als http://www.tnfsh.nl/ en http://www.kilroytravels.nl.
Ik ga sowieso alleen reizen, maar heel misschien gaat er een vriendin mee voor 4 á 5 weken. Dit is echter nog niet helemaal zeker. Mijn moeder vindt het fijner als ik samen met haar ga, want ze vindt het een beetje eng als ik alleen ga. Maar ik heb ook hier al zo veel gelezen over meiden die net als ik alleen reisden. Je moet geen gekke dingen doen, zoals met dure sieraden over straat lopen, 's avonds laat alleen weg gaan op straat etc. En uiteraard kan je nooit helemaal uitsluiten dat er iets gebeurd. Jullie mogen hier reacties opgeven, zodat ik dit aan mijn moeder kan laten lezen.
Verder ben ik in twijfel of je de Incatrail vooruit moet boeken of ik dit ter plekke kan doen. Als ik in januari/februari ga, zit ik sowieso in het laagseizoen en is het niet druk denk ik zo. Maar als iemand hier meer over weet, let me know!
Verder was ik al een beetje de reisroute uit aan het stippelen. Wil wel een beetje de route weten, maar wil niks vast leggen. Wil heerlijk genieten van de vrijheid die ik tegenkom daar en aan niks verplicht zijn. Maar enigsinds wat voorbereiden, lijkt me ook geen kwaad kunnen.
Ik had de volgende punten in gedachten:
In peru:
Lima;
Ballestas eilanden;
Nazca lijnen;
Huacachina oase;
Arequipa;
Colca Canyon;
Puno;
Titicacameer;
Cusco;
Machu Picchu;
Mogelijk nog het regenwoud Manu.
In bolivia:
La Paz;
Salar de uyuni;
In Bolivia weet ik de reispunten nog niet zo goed.
Is dit een beetje een logische volgorde zoals beschreven? Ik weet dat het in Peru echt de highlights zijn, maar deze wil ook allemaal graag beleven namelijk. Als er hier iemand is, die nog een aanrader, tips of adviezen heeft, zijn ze uiteraard van harte welkom en neem ik ze misschien wel op in mijn reisplannen.
Aankomende donderdag wordt in de teamvergadering op mijn werk besproken of ik dus 2 maanden vrij kan nemen. Wat betreft vakantiedagen heb ik het allemaal geregeld, maar ook het team moet er achter staan dat ik zo lang weg ben. Dit gezien ze mij dus zo lang moeten gaan missen en het betekent dat er in die 2 maanden 1 iemand tegelijk met mij vakantie op kan nemen. Ik ben dus erg benieuwd. Ik hoop zo dat het geen problemen oplevert… Als ik een akkoord heb ga ik sowieso mijn ticket boeken.
Ben benieuwd naar jullie reacties. Wie weet heb ik nog meer vragen, dan komen ze hier vanzelf te staan!!
Alvast bedankt!
Groetjes Karlijn