- We komen rond middernacht toe in Lima en zouden dan direct doorreizen naar Pisco waar we dan eerst een dag uitrusten en onze trip vastleggen naar de Ballestas eilanden (want deze gaat alleen 's morgens door), diezelfde dag zouden we nog doorreizen naar Ica om de dag erna te sanboarden en de oase te bezichtigen.
Als je om middernacht aankomt in Lima kun je niet direct doorreizen naar het zuiden. Dat moet je de volgende dag doen. Ik zou dan echter direct doorreizen naar Huacachina, daar overdag zijn en dan de eilanden vanuit Huacachina doen. Dan ga je met een taxi op en neer. Maar is prima te doen en dan besteed je je vrije dag in Huacachina, wat veel leuker is dan Pisco. Je kunt echter ook als je vroeg genoeg bent of als je het van te voren boekt direct de eerste dag met de bus naar Pisco gaan, daar direct de Ballestas eilanden doen en vervolgens direct door naar Huacachina, waar je dan overdag kunt zijn. En als je wilt en daar energie voor hebt (maar in verband met de vermoeidheid niet echt aan te bevelen) kun je diezelfde avond doorreizen naar Arequipa. Of anders de volgende dag.
Diezelfde avond zouden we de nachtbus nemen naar Arequipa.
- dag uitrusten in Arequipa en 2 daagse tocht boeken
- 2 daagse tocht doorheen de cañon
Ga naar het museum van de mummy Juanita:). En verder lijkt dit prima. De colca canyon kun je in 1, 2 of 3 dagen doen. Als je alleen de condors wilt zien dan doe je het in één dag en dan ben je op tijd in Arequipa, zodat je eventueel dezelfde avond nog naar Puno kunt reizen. Of je gaat de volgende dag en dan direct door naar La Paz, dan hoef je niet in Puno te overnachten, tenzij je de Uros eilanden wilt doen, maar dat kan eventueel op de terugweg.
Als je 2 of 3 dagen naar de Canyon wilt dan kun je een trekking doen. In 2 dagen is dat echter wel vrij slopend.
- nog een dag uitrusten in arequipa en tegen de avond vertrekken naar puno (rit van 5u)
- de volgende dag vertrekken naar het titicacameer (uros eilanden), daar overnachten en de volgende dag terugkeren naar Puno
Ik zou dan juist vroeger naar Puno gaan en daar meteen de tour voor de volgende dag boeken om vervolgens direct door te gaan naar La Paz. Dan hoef je niet lang in Puno te blijven.
- In de namiddag rond 15u de bus nemen naar la paz (9u5 onderweg)
Denk erom dat je overdag de grens over moet steken. ik zou dus eerder weggaan.
- toekomen in la Paz rond middernacht, daar dan 's middags de bus nemen naar Uyuni (daar toekomen tegen de morgend)
- dag in Uyuni ( trip boeken 3 daagse)
Je kunt de trip inderdaad ook in La Paz boeken. Maakt vrij weinig verschil met het in Uyuni boeken is alleen misschien klein beetje duurder, ook afhankelijk van waar je het boekt, maar dan heb je wel meer zekerheid met de bus enzo. Bedank je alleen wel dat de agency’s in Uyuni vaak ook zelf de reis organiseren, dus meer garantie bieden.
- 3daagse (de 3e dag 's avonds nog vertrekken naar La Paz (tegen de morgen toekomen in La Paz)
Zou ik ook doen.
Dan wss pas de volgende dag de bus nemen naar Cuzco omdat er geen eerder is? 11u onderweg
Ik zou bij aankomt in La Paz weer direct de grens over gaan in verband met de tijden daarvan weer. En in Puno de bus naar Cuzco nemen. Dat is praktischer dan rechtstreeks.
- paar dagen cuzco (waaronder 1 dag Machu Picchu)
vooral niet tekort blijven. Heel veel te doen!
-vlucht vanuit cuzco naar lima
Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt. Maar als je mijn opinie wilt dan moet ik zeggen dat ik Peru én Bolivia wel wat veel vindt in 20 dagen. Het is gewoon heel erg veel in de bus zitten, alhoewel Uyuni wel echt de moeite waard is. Je zou het ook anders kunnen doen. Je zou eventueel ook op Sucre kunnen aanvliegen, dan eerst de zoutvlakten tour kunnen doen en dan omhoog reizen naar Puno (eilanden) en Cuzco om dan via Arequipa en Huacachina naar Lima te reizen. Of andersom. Dat is reistechnisch praktischer, maar houd in je hoofd dat dus Cuzco en de zoutvlakten de hoogtepunten van de reis zullen zijn.
Succes ermee!