Babybenodigdheden In Turkije

Wij gaan 20 april naar Alanya met onze kleine meid van -dan- acht maanden oud. Nou is mijn vraag wat daar te krijgen is aan babyspul. Ik neem aan dat ze daar ook wel luiers hebben, dus dat ga ik denk ik niet meenemen. Maar hoe zit het met groente- en fruithapjes. En belangrijker nog: is er dezelfde melk als hier in Nederland? Anders houd ik haar nog even op de opvolgmelk, die makkelijk aan te lengen is. Ben benieuwd naar reacties. Ik heb al eens eerder op dit forum aangegeven dat ik echt retezenuwachtig ben om op reis te gaan. Zelf nog nooit (!!!) gevlogen enzo en dan nu meteen met de kleine meid… ik zie er best tegenop.
Er gaat zeker niet iemand meer nog vanuit vliegveld Twente naar Alanya op de 20e april? :unsure:

Groetjes van Irene

Hallo Irene,

Ikzelf woon de helft van het jaar bij mijn vriend in Marmaris en daar in de Migros (een supermarkt) kun je echt alles krijgen voor je kleintje!

Luiers in alle soorten en maten!
Alllemaal soorten babyvoeding: fruithapjes, pap, melk enz.

In Alanya zal dat dus ook wel zo zijn!

Je hoeft echt niet “retezenuwachtig” te zijn hoor want je hebt een geweldige keuze gemaakt qua land en datum, het is er lekker weer vooral voor je kleintje in die periode dat jullie gaan en de bevolking is helemaal weg van zo’n klein hummeltje!

Ik wens je een hele fijne vakantie in het mooie Turkiye!

Groetjes…
~Deniz~

hay!

ik ga zelf met onze kleine in turkije wonen (mijn man woont daar al) en heb ook al een beetje gekeken wat er te krijgen is. de groente en fruit hapjes heb ik ook gezien en alles wat je verder nodig heb voor de baby alleen de zelfde aanmaak melk als hier heb ik niet gezien. (ik ga naar bodrum) dus denk dat ze het idd daar waar jij naar toe gaat ook wel hebben.

Liefs Gi

Volgens mij is er idd ook een Migros in Alanya…
Ik heb hem niet gezien, maar wel gehoord dat ie er wel was.

Klopt er zit een Migros in Alanya.

Een beetje buitenaf, als je op de Ata Turk het centrum uit gaat(paralel aan het Kleopatrastrand)met de bocht mee naar links, het politiebureau voorbij ligt hij achter de huizen daar.
Kan natuurlijk altijd verhuisd zijn, maar de laatste jaren lag hij daar. Ik geloof dat er aan de oostkant ook nog een ligt, maar die ken ik niet.

Groetjes
Annemiek

Hoi!

Ik woon in Turgutreis(Bodrum) en ga vaak boodschappen doen bij de Migros. Ze hebben hier ook gewoon luiers van Pampers en fruithapjes en groentehapjes en babymelk ook maar ik weet alleen niet welke! Luiers zal ik dus zoiezo niet meenemen,is alleen maar extra baggage en ze hebben ze hier volop!

Turkije is de perfecte keus!!!

Heel veel plezier!
Groetjes Stacey! B)

He, wat fijn dit. Bedankt!
Weet je dat ik nu pas voor het eerst écht zin begin te krijgen? De zorg overschaduwde de voorpret. Het is gewoon heel spannend, wanneer je nog nooit echt gevlogen hebt enzo, dus ik hoop maar niet dat jullie me een te erge mieperd vinden.
Luiers en hapjes dus niet mee, dat scheelt al een hoop bagage. Kun je ook gewoon met euro’s betalen? Ik hoorde dat ze gek zijn op briefjes van vijf euro daar. Geldt dit ook voor supermarkten?
Ik ben blij met dit forum!

ze zijn verzot op briefjes van 10 euro!!! haha ach als zij dat leuk vinden toch?!?!? :smiley:

in alanya kun je goed boodschappen doen voor je kleine meid dus maak je daar geen zorgen over. maar ik zou ze toch maar ff aan die melk houden al is t maar voor de zekerheid!!

Ýk zou toch wel de melk zelf meenemen je weet nooit hoe je baby er op reageert …fruithapjes etc kan je zelf hier ook kopen.
By the way Gimma, Tansas en migros zijn allemaal supermarkten waar van alles te koop is ook voor je baby!
Veel pelzier daarzo en je krijgt het vast ontzettend leuk daarzo.
>Turken zijn dol op kinderen dus ook je baby zal zich zeker vermaken.

Groetjes sarah

Hey, ook bij de kleine supermarktjes hebben ze baby spulletjes hoor, alleen bij de grotere meer keuze. Ik ben zelf ook eens met mijn ´kleintje´ op vakantie naar een warm land gegaan, ze wordt al bijna 12 inmiddels, en ik had alles mee, helemaal bepakt gingen we heen . Mijn man zei dat ik een beetje lichtelijk gestoord was om dat allemaal mee te slepen, neem alleen wat melkpoeder mee en de rest is daar, en hij had gelijk, veel meer dan melk hoef je niet mee tenemen.Sinds dien heb ik een tic en kijk overal waar ik kom of ze baby artikelen verkopen! maak je vooral niet druk, de artsen daar zijn zeer goed, en bij de apotheek kun je ook alles kopen. Zelfs veel voordeliger dan bij ons!
Geen zorgen, geniet van je vakantie en van het geweldige land!!!
groetjes Ilse

nog 28 daagjes!!! :slight_smile:

Hé Ireendje! Wij vliegen ook vanaf Twente, alleen pas op 1 juni…Woon je in Enschede of omstreken?

Groetjes, Diamond

Hey Diamond,

yep, we komen uit Borne, dus dat is in de buurt…

Fijn dat jullie zo goed hebben geantwoord. Is de voeding uit de potjes niet gemaakt met dat water waar iedereen ons zo voor waarschuwt? Anders zit ik nog met een kind dat met warpsnelheid de luiers er doorheen jaagt…

God, ik begin zo langzamerhand echt zin te krijgen! Ik laat zeker weten hoe het is geweest.

Al zou het met dat water gemaakt worden Ireendje, dan is het gekookt en dan kunnen we het dus wel drinken!!!

Het probleem met het water is dat de leidingen niet zoals bij ons, onder de grond lopen, en dat er veel stoffen in het water zitten die wij niet (meer) kunnen verdragen. Maar als het gekookt is, dan gaan alle bacterien dood, en de stoffen verdwijnen voor het aller grootste deel, en dan is er geen probleem.

Ja die zin heb ik ook, dus wij blijven aftellen!!!
Nog 24 daagjes!!!
Groetjes
Annemiek

Hoi!

We hebben zoals je waarschijnlijk wel weet ook flessen met goed water. Dat kan je gewoon gebruiken hoor en dan ben je er zeker van dat je kindje niet ziek wordt!

Groetjes Stacey!

Ja, die ga ik gebruiken voor het uitkoken en aanmaken van flesjes, pfoeh, heb net de vluchttijden binnen. We vertrekken hier pas om tien voor half tien 's avonds. Hoe laat komen we dan wel niet aan in Antalya en jeetje, is de transfer dan wel goed geregeld enzo? Ik ben echt een stresskip, sorry…
Ik uit mijn zorgen hier maar, mijn man wordt namelijk al helemaal gek van me, ik kan hem maar beter niets meer vragen, dat wordt nog een flitsscheiding als ik niet oppas :stuck_out_tongue:

Ja dat wordt een late…
De vlucht duurt ongeveer 3,5 uur en de busreis naar Alanya ook iets van 1,5 a 2 uur… :frowning:
Maar wees gerust de transfer is meestal wel in orde. je komt de luchthaven uitlopen en dan staan er mensen met van die bordjes van bij welke reisorganisatie je geboekt hebt. Dan loop je naar zo iemand (degene van jouw reisorganisatie) toe en geef je je naam op en dan kijken ze of je op hun lijstje staat. Is dat zo, wordt je doorverwezen naar een bus met een nummer en daar stap je in. :smiley:
Maar wees maar niet bang dat ze je vergeten, ze wachten tot iedereen in de bus zit voor ze vertrekken, des noods wordt je omgeroepen. Dus komt allemaal wel goed! Vluchthaven is ook lang niet zo groot als Schiphol :wink:

Succes!!! En heey misschien tot ziens in Alanya, ik ga 29 april tot 7 mei :smiley:

Groetjes Rieneke

Ohw en de busreis duurt zo lang omdat ze bij heel veel hotels stoppen om mensen uit te laten. Als je hotel dan wordt omgeroepn moet je (vanzelfsprekend) de bus uit :smiley: En dan check je in bij je hotel! Waar zitten jullie precies? In welk hotel/appartement?

ik hoop dat ik je voldoende heb kunnen informeren, als je nog meer vragen hebt, stel ze, ik (of iemand anders) antwoord ze graag :smiley:

Groetjes Rieneke

Om Rienekes antwoord nog iets aan te vullen, het is ook nog 1 uur later in Turkije :frowning: !!

Dus 21.30=22.30, plus 3,5 uur= 02.00 in Antalya. Ong 1 uur voor de bussen vertrekken, houd het er maar op dat je rond 05.00 in je accomodatie bent :frowning: !

Maar op de luchthaven is het idd goed geregeld, en onderweg kun je redelijk een tukkie doen, dus alles kom goed :rolleyes: !

Sterkte
Annemiek

kreun dat klinkt hoopvol. Nou ja, we zien het wel gewoon. We zullen zo niet een twee drie beroofd en of vermoord worden, lijkt me.

@Rieneke: Wij gaan dus van 20 april tot en met 4 mei, we zitten in Elyssée Garden, geloof ik. Misschien zien we je wel! Je herkent ons aan ons poepige dochtertje, wil je een vervroegde kennismaking, surf dan even naar ons weblog.

Nu nog voor de een na laatste keer werken en dan vakantieeeeeeeee!

Ik heb net even gekeken naar jullie weblog. Wat schattig allemaal!!! Haha staan hele leuke en lieve foto’s op :smiley:
Misschien herken ik jullie nu wel als ik jullie zie lopen in Alanya :wink:
Veel plezier!! En wie weet, insallah, tot in Alanya!

Groetjes Rieneke