Ik ben nieuw hier.
Wij vertrekken eind augustus voor het eerst naar Turkije.
Ons zoontje van 1 zal ons vergezellen.
Nu vraag ik me af of je daar vergelijkbare producten als pampers, melk e.a. babydingen kan vinden? Of nemen we dat beter mee van thuis uit?
Je kan er alles kopen…
Misschien is het duurder dan hier, dan kan ik je niet vertellen
maar potjes ed kan je er kopen, melk(gewone verse of houdbare) babyvoeding ook(aphotheken zeker) en luiers ook
Je kunt alles krijgen, maar meestal wel een stuk duurder.
Ik heb zelf alles meegenomen, dan weet je zeker dat je je eigen merken en smaakjes hebt en dan hoef je er ook naar naar te zoeken.
Pampers luiers worden overal in Turkije verkocht onder de naam ‘prima’ en zijn zeker niet duurder dan in Nederland. Verder kun je tegenwoordig ook huggies en ‘huggies swimmers’ luiers krijgen, ook ‘Molfix’ is een goed luiermerk. Luiers kun je dus makkelijk ter plekke kopen, dat scheelt behoorlijk veel ruimte in de koffer.
Wat betreft poedermelk (nutrilon of hero/ülker) en potjes; die zijn wel duurder dan in Nederland en daar is ook niet zo veel keuze in.
Als je kind geen poedermelk meer, maar peutermelk drinkt; die is wel goed te verkrijgen hier in Turkije en heet hier ‘devam süt’
Vraag gewoon bij aankomst waar een wat grotere supermarkt zit.
Prettige vakantie en groetjes, Monique
Als je van plan bent het daar te kopen, is het absoluut niet nodig eea mee te nemen,…
Supermarkten zijn alle dagen open!!! En de apotheken ook!
Hooguit als je in de nacht land, dat je voor de 1ste ochtend hebt, maar zelfs dan zijn de meeste winkels al open
Ik zou zowiezo al niet eind augustus met een 1 jarig kind naar Turkije gaan;veel te warm voor jullie zoontje;heb vernomen dat veel gezinnen vroegtijdig hun vakantie moesten afbreken wegens de warmte.
Een kind van 1 heeft een huid die niet opgewassen is tegen UVA/B ter plaatse;vergeet niet als je om die tijd naar de zuidkust gaat de temp.op kan lopen tegen de 40 graden.
Ik zou persoonlijk ook niet met mijn kindje van 1 (heb ik overigens niet) naar Turkije gaan eind Augustus… Maar zou eerder naar Mallorca ofzo gaan… Maar begrijp dat je al geboekt hebt!
De reis is inderdaad al geboekt.
We zijn een maand geleden naar Gran Canaria geweest en daar liepen de temperaturen vaak tegen de 35 graden aan.
Ik moet zeggen, dat ging prima.
We zijn enkel sochtends en in de namiddag naar het zwembad geweest. Voor de rest van de dag gingen we een eindje wandelen en hem hebben we natuurlijk veel laten drinken.
Hij vond het heerlijk.
Jullie denken waarschijnlijk als jullie 1 jaar lezen, dat is nog een baby maar neen hoor. Dit is een erg stevig kereltje!
We gaan naar Özdere, op 40 km van Kusadasi.
Ik denk dat ik voor een dag pampers meeneem en vanaf dan daar ga kopen. Dat verslaat nl heel wat ruimte in de bagage. Eten neem ik wel een deel mee, het moest maar eens zijn dat hij niets echt lekker vindt. Meestal gaat dat echter vlotjes.
Thalia het gaat er niet om of het een babietje of een stevig ventje is, het gaat erom dat het daar wel iets warmer wordt dan 35 gr…
En dat het kleine stevige ventje toch maar een velletje/huidje heeft dat nog niets kan hebben, en jij en ik verbranden er al levend als we niet uitkijken!
Neem een blokkadesmeer voor je zoontje mee, en smeer echt meerdere malen, want op die leeftijd is er snel meer goed fout dan goed te gaan…
özdere is een mooie plaats, er is een Tansas dus qua de boodschapjes is er goed te doen, mits je echt IN het plaatsje zit, veel zit erbuiten en dat is een redelijke wandeling!
Je kan iig aan de hoofdweg(haha, De doorgaande weg) een heerlijk bakkie koffie drinken!(met taart of lekkere broodjes! ze hebben een proff europees koffieapp. Iets dat in Turkije niet veel te vinden is, dus zelfs de cappucino is er onovertreffelijk)
Gelukkig voelt het in Ozdere anders aan qua warmte dan in Antalya… Maar toch kan het daar erg heet worden… Vergeet niet dat Gran Canaria een eiland is waar (bijna) altijd een wind van zee staat… En dat heb je in Turkije wel veel minder!
Wij waren eind juni/ begin juli in turkije. Vrienden van onze dochter waren mee en hebben een ventje van ruim een jaar. In de tijd dat wij er waren was er een hittegof, 48 graden in de schaduw. Zij gingen 's middags naar de kamer om hun zoontje te laten slapen, koel door de airco. Achteraf zeiden ze dat ze het een hele opgaaf hadden gevonden, het is allemaal goed gegaan alleen hun zoontje had flinke luieruitslag door de warmte. Neem dus Sudocreme mee voor het geval dat
Ik sluit mij aan bij bovenstaande meningen dat Gran Canaria een hele andere bestemming is met een kleintje dan Turkije. (ben ook naar beide geweest)
Mijn zwager en schoonzus hebben met hun kleintje (1 jaar) al vele kleine reisjes gemaakt en zijn in het begin van het seizoen naar Turkije geweest, hele leuke vakantie maar toch ff wennen en het kleintje wou toch niet veel eten dus die waren blij dat ze hollandse potjes hadden meegenomen. (in de hotelwinkel hadden ze ook nog wat gekocht.
Zoals je zelf ook al aangeeft, veel laten drinken, hoogste factor zonnebrand en absoluut niet in de zon laten zitten, das idd in Turkije in die periode veel te warm.