Wat mag je meenemen vanuit Turkije?

Hallo,

Wij gaan over 2 weken voor 2 weken naar Turgutreis op vakantie.
We zijn nog nooit in Turkije geweest.
Mijn vraag is, wat mag je vanuit Turkije meenemen naar nederland, zoals kruiden, kleding, schoenen…
En wat is er in Turkije te krijgen aan luiers en babyvoeding en tegen wat voor prijs.

Alvast bedankt.

Groetjes Cindy

Naar Turkije mag je bijna alles meenemen, zolang het in je koffer zit! Vloeistoffen etc mogen zowiezo niet in je handbagage…
Vanuit Turkije terug naar Nederland mag je geen melk of zuivel producten meenemen en ook niets wat gemaakt word door dieren zoals bv honing.

hallo cindy,
in turkije kan je net zo makkelijk aan babymelk en voeding komen als hier,luiers is beslist geen probleem,ze hebben alle merken daar.
*mee nemen naar huis van goederen of kruiden,
je mag van kleding een paar stuks [meestal namaak] meenemen voor eigen gebruik,dat geld dan voor elk artikel,dus twee truien twee broeken enz.

een andere tip is voor nieuwe turkije gangers,drink nooit water uit de kraan,eet je fruit spoel het af met flessen water,hetzelfde geld voor het tanden poetsen water uit de fles,

ik hoop dat je hier wat nuttigs aan heb,

heel fijne vakantie,ga zelf zondagnacht naar turkije .

groet carlos

:zon02::turkey:
*

Kijk uit met het meenemen van plantjes, deze mag je ook niet zomaar meenemen.

Carlos ik ga ook ik vertrek maandagochtend om 7 uur weer naar turkije.

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-17.html#P228_20121

Volgens de site van de doane mag je DRIE artikelen per soort meenemen voor eigen gebruik, dus:

3 Kledingstukken
3 Tassen
3 paar Schoenen
ed

Geen software!!!

Veel plezier!

Vorig jaar zijn mijn nicht en ik aangehouden bij terugkomst uit Turkije, op Schiphol. Koffers open enz. Mijn nicht had 7 dingen in haar koffer (2 tasjes, 2 boxershorts en 3 shirtjes) die ze niet mocht invoeren! Ze kon mooi alles inleveren. Er werd door de douane gezegd dat je per persoon 3 artikelen mee mag nemen. Dus 1 boxershort is al 1 artikel!! Je kunt er wel bezwaar tegen maken, dan kan het zelfs voorkomen. Maar zover heeft mijn nicht t niet laten komen, ga je immers nooit winnen! Hoe dan ook…3 (nep) artikelen dus en niet meer.

Aan de hoofdstraat in Turgutreis zit een Migros en een stukje verder nog een supermarkt. Je kunt daar alles krijgen wat je nodig hebt, prijzen zijn ongeveer gelijk aan die van ons, babyvoeding is wat duurder.

Nepartikelen zijn onderverdeeld in catagorieen. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2670

3 horloges
• 250 ml parfum/eau de toilette
• 3 stuks/paar overige goederen, zoals kleding, speelgoed of medicijnen
• 3 beeld- en geluidsdragers met verschillende titels.
Een cd wordt als één drager gezien, een dvd met drie films erop wordt echter als drie dragers beschouwd. Gekopieerde software en games mogen in het geheel niet worden ingevoerd.

De maxima gelden per categorie. U mag dus bijvoorbeeld 3 nagemaakte horloges, 3 nagemaakte dvd’s of cd’s, en 2 kledingstukkenen en 1 paar schoenen meenemen. Als de Douane meer dan het maximale aantal artikelen binnen één bepaalde categorie aantreft, dan kunnen alle artikelen uit die categorie in beslag genomen worden en kunt u een boete krijgen.

@Crazy: Dat is het dus ook. Per soort(textiel is dus geen 3 shirts is 1 artikel, maar 2 boxers en 3 shirts is 5 maal textiel!)

Dus kijk naar wat de douanesite of die van Toos zegt. je bent gewoon vet de piemelpunt als je aangehouden word. Minimaal ben je de artikelen kwijt, en je kan ook een boete krijgen

ik heb **gehoord **dan je van elk merk maar 3 kledingstukken mag meenemen … byv ( 3 D&G truitjes & 3 ed hardy broeken & 3 diesel vestjes … als je maar 3 van de zelfde soort heb …) en een tip als je iets koop beetje kreuken en onder in je koffer stoppen :slywink: -xx- priscilla

Priscilla: Dat heb je dus niet goed gehoord. Lees even wat hierboven geschreven wordt. Douane weet wat de collectie van dit jaar is, dus kreuken, merkjes eruit enz enz enz. Als ze je eruit halen ben je gewoon vet de klos. En ze pakken vooral jongelui, dus het is aan jezelf of je het risico wil lopen

Mag mn neusspray mee in n zakje?

Print die pagina mooi uit en neem ik mee hahahahaha

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-12.html#P315_19835

Tot 100 ml… google zelf op dit soort dingen lieverd… dat is toch zo te vinden!!!
En wat die douane betreft… iedereen ik waarschuw jullie echt want bij controle(hoe vaak je ook door kan lopen) ben je vet de piemelpunt: je bent je spullen kwijt, en je krijgt een mega boete…

Had gegoogeld haha vond 1 topicje d8 vraag het hier nog even na voor de zekerheid, ik ben panisch zonder mn neusspray hahaha

Whahahah de piemelpunt moest er erg om lachen hahaha