Souvenirs uit Turkije

Hallo,
Ik heb een vraagje over het meebrengen van souvenirs (handtassen) vanuit Turkije naar België. Ik dacht dat hier nieuwe regels over zijn sinds kort.
Is er een maximum wat je mag mee terugbrengen? Weet iemand dit?

Er zijn strenge controles op heb ik gehoord, maar wilt dit zeggen dat helemaal niks meer mag, of gewoon een maximum?

Wij vertrekken zondag naar Turkije voor een weekje.

Groetjes,
Judith

Hoi Jaake, dit zijn de richtlijnen voor nederland, denk dat ze niet veel zullen verschillen voor belgie

Nepartikelen zijn onderverdeeld in catagorieen. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2670

[COLOR=#000000]3 horloges
• 250 ml parfum/eau de toilette
• 3 stuks/paar overige goederen, zoals kleding, speelgoed of medicijnen
• 3 beeld- en geluidsdragers met verschillende titels.
Een cd wordt als één drager gezien, een dvd met drie films erop wordt echter als drie dragers beschouwd. Gekopieerde software en games mogen in het geheel niet worden ingevoerd.

De maxima gelden per categorie. U mag dus bijvoorbeeld 3 nagemaakte horloges, 3 nagemaakte dvd’s of cd’s, en 2 kledingstukkenen en 1 paar schoenen meenemen. Als de Douane meer dan het maximale aantal artikelen binnen één bepaalde categorie aantreft, dan kunnen alle artikelen uit die categorie in beslag genomen worden en kunt u een boete krijgen.

[COLOR=blue]Je mag dus 3 handtassen meenemen, maar dan verder geen t-shrts, schoenen of ondergoed

[/COLOR][/COLOR]

En als je er 2 in je koffer hebt zitten en eentje zelf gebruikt, controleren ze dit ook? Of enkel wat in de koffer zit?

das de truc om alles te laten lijken alsof je het al jaren in gebruik hebt…

Ok we zullen wel zien hehe…
Vannacht vertrekken we!

Bedankt voor de informatie :smiley:

Ben hier natuurlijk ook te laat om te reageren, maar wij hadden dit jaar 4 jeansbroeken mee (ikzelf had er één aan), enkele shirts en de handtas van PR*DA had ik gewoon om mijn schouder hangen, en mijn uurwerk ook. Denk dat er natuurlijk ook wel verschil in zit als ze zien of het voor eigen gebruik dient (in België toch).

Als ze 10 handtassen enz… in je bagage vinden, gaat het wel beetje verdacht lijken natuurlijk.

En als je 's nachts of 's morgens vroeg op Zaventem landt, heb je gewoon geen controle ( wij nog nooit gehad in elk geval).

Hoop dat je een heel goede reis hebt (gehad) ?

Ik had op de terugweg ook geen controle op Schiphol… Kwam rond 02.15 uur aan…

cyn : wij hadden natuurlijk weer “geluk” hé !!! Hihihi !

Dit jaar de allereerste keer aangekomen om 15 u in de middag en hadden controle, maar ze hebben er niet moeilijk over gedaan

Ook wij dit keer geen controle, maar ik heb ooit daar gestaan, keurig alles wat ik hebben mocht, maar geen betaalbewijs… ZOOO wat een ellende… Had een gouden armbandje gekocht. In guldens toen 300 gulden ofzo… Ja zag er wel uit als 900!!!
Jaja, 1 wkje weg, en dan 900, dat koste mn vakantie niet eens…nou nog eens en weer… alles open…(hubbie had nep-shirt zelfs aan…) gewoon 1 uur klooien daar he!!!

Nee ik pas op, als je open moet, dan gaan ze ALLES uitzoeken…

Ik ben nog nooit gecontroleerd. Ik had ook niets bij me, misschien konden ze dat al aan mij zien :wink:

Wij hebben ook nog nooit controle gehad als we van Turkije af kwamen.

Wel een keer vanaf Tunesie trouwens. Was echt lachen vond ik, hub was er minder over te spreken. We werden opgehaald toen, ik naar de wachtende familie en had niet meer naar hub gekeken. Die had de koffers en een tas met 2 sloffen sigaretten en werd aangehouden door de marechaussee. U reist alleen zie ik, weet u dat u maar 1 slof sigaretten in mag voeren? Ik reis met mijn vrouw dus ik mag er 2 meenemen. Maar vrouw was inmiddels nergens meer te bekennen, en daar stond ie dan, hij kwam er niet door. Toen ik uiteindelijk in de gaten kreeg dat hub niet nakwam ben ik terug gelopen. Hub stond daar als een gek te zwaaien met een gezicht op onweer dus snel er naar toe. Reist u met deze man? Ja hoor, als ie wat vriendelijker kijkt wel, meende ik grappig te moeten zeggen. Viel niet in goede aarde bij de mannen en toen werden de koffers ook nog gecontroleerd. Nou moet ik bij de controle voortaan in een straal van een paar meter bij hub in de buurt blijven en mijn grapjes moet ik ook bij me houden als er iets gevraagd wordt :wink:

Mooi verhaal Marion…

Ik reis alleen en ja hoor,op Rotterdam airport ging alle bagage door de scanner en zagen ze 2 sloffen sigaretten in de koffer zitten en nog 1 slof in de handbagage…52 euro kostte mij dat…

Nepkleding;wat mag je meenemen?

Zoveel als je wilt als je maar wel de labeltjes eraf haalt en het minstens 1 keer gedragen hebt en als vuile was meeneemt.

Het is dan niet verhandelbaar meer,dus geen probleem…de douane zit er ook niet op te wachten om tussen je vuile sokken te zoeken op het nike of adidassen zijn.

Hans: officieel mag het echt niet!!! Dus ook niet zoveel als je wilt!!

Ik twijfelde om dat te zeggen, maar het is aan een ieder!!
Het MAG niet, labels eraan of eraf! En als ze vinden dat je zonder labels ook een illegale invoerder bent(de merken zitten tenslotte ook op het shirt tegenwoordig, of op je tas/portomonee of wat dan ook) ben je t kwijt, en krijg je een boete!!!

Max is ook nog een bedrag pp, dit is €175 pp

Nogmaals het is aan een ieder!

Beps: klopt helemaal!!! De 175euro is op dit moment nog van kracht, gaat waarschijnlijk omhoog naar iets van 400… Maar goed nep is nep met of zonder label… Dat maakt niet uit… Het mag gewoon niet, en als ze je pakken met teveel dan ben je gewoon de ***… Ook ik neem het risico weleens… maar goed als ze je dan pakken… so be it… Niet zeuren dan!

Pcies! Ik weet nog iemand hier die aan het mopperen was dat alles afgepakt was, en er een boete volgede…
Ja wie iets meeneemt wat niet mag is de piemelpunt!!! niet mopperen, dragen als een man/vrouw

Ik had 10 paar sokken mee haha… Nou denk ik niet dat ze die gevonden hadden hoor :wink: Had ze in de broekspijpen van mijn spijkerbroeken enzo verstopt… :wink: En tussen het vieze ondergoed :wink: Nou daar gaan ze vast niet zoeken haha

1x op zavemtum aangehouden…kreeg een waarschuwing dat ik volgende keer toch maar echt 1 slof sigaretten mag meenemen

Zaventem : 1 slof sigeretten per persoon, en een tweede die al aangebroken is (bv. 2 à 3 pakjes eruit halen). Die wordt hier niet meegerekend.