Souvenirs uit Turkije

uit Kreta, geen douane gezien

uit Alanya hubs mocht er niet door, die moest de koffers weer door de rontgen halen, douanier kijkt mij streng aan en vraag hoeveel sigaretten ik heb ik braaf antwoorden 2 sloffen…we mochten door maar wel een een waarschuwing, hoezo waarschuwing ik had er echt maar 2.

uit Alanya op rotterdam…1 koffer zoek, 1 koffer kapot, anderhalf uur bij de balie staan om een rapport op te laten maken, dochter en haar toemalige vriend al door de douane, maar ik met een plastic tasje met 4 sloffen sigaretten (we waren ook met zijn 4en). Iedereen al weg van de vlucht, wij door de douane, of ik wat aan te geven heb, nou nee maar ben zo eerlijk om het tasje met de sigaretten te tonen, nou de hele boel moest open…wat een rat die vent zeg, tussen de vuile was, met handschoentjes aan de hele boel omgewoeld…mocht na heel veel 5en en 6en de sigaretten meenemen omdat ik 4 paspoorten en 4 tickets bij me had…

Vanuit marmaris naar rotterdam, iedereen de koffer open maken, wat een chaos was het zeg, maar ja je land rond de middag dus iedereen is aanwezig.

vanuit Bodrum naar Amsterdam niets en niemand gezien, ja oke we landden toen rond 2 uur snachts…

Dus je ziet, er valt weinig van te zeggen maar de regionale vliegvelden zijn strenger als Amsterdam.