Ik was afgelopen oktober naar bodrum, heb heel veel leuke dingen zien hangen heb ook wel wat meegenomen, maar heb me toch redelijk ingehouden, bang voor de controle bij de duane.
werd achteraf helemaal niet gecontroleerd, er waren zelfs mensen die in het zicht met tassen die ze daar gekocht hadden op het vliegveld liepen. en niemand die controleerde…
Heeft iemand ooit wel eens meegemaakt dat ie gecontroleerd is?
ik vind het echt zinloos, en ben van plan in mei me gewoon helemaal los te shoppen…
ik heb spijt dat ik vorige keer niet meer mee heb genomen…
ik vind die kleren van daar er best goed uitzien, niet allemaal maar als je goed zoekt kan je er aardig wat leuks vandaan halen…
Ik ben een paar maanden geleden wel gecotroleerd door de douane op schiphol… Samen met mijn vriend, wij hadden ook echt kei veel merk kleding bij ons en daar waren ze niet echt blij mee. gelukkig waren t twee aardige mannen en kwamen we er met een waarschuwing van af. je kan dus wel degelijk gecontroleerd worden en je mag die nep merk kleding ook eigelijk niet in nederland in voeren dus als je pech hebt nemen ze t in beslag. maar ik ben net terug uit turkije ben voor een weekje gegaan en even goed heb ik me rot geshopt en nadat we onze bagage hadden opgehaald hebben we gekeken dat ze met anderen bezig waren en toen zijn we snel erdoor geslipt dus we hebben geluk gehad.
Maja in elk geval t kan dus wel dat ze je gaan controleren
Veel shop plezier alvast
doei doei
jekka
gewoon volhouden dat je het it nederland hebt en alle kaartjes enzo eraf knippen en ik je koffer stoppen met vieze was dat zijn een paar tips dan kan je het zo invoeren.
ja maar bijv. een gucci tas kost in nederland al gauw 300 euro, dan zou ik wel heel erg rijk moeten zijn als ik die van hier zou hebben… maar ik probeer het wel…
denken jullie dat MEI ook al strenge controles zijn?
ik ben nog nooit gecontroleerd (afkloppen haha) zowel niet in de voorjaarsvakantie als in het hoogseizoen. en ook afgelopen oktober trouwens niet.
ik draai de kleding ook altijd van links en stop het inderdaad bij de vuile was. de lebels knip ik niet eraf…maar het is zeer zeker geen slechte tip (ik ga het ook doen)
ook heb ik wel eens een handtas gekocht…deze nam ik dan mee als handbagage in mijn rugzak…nog nooit problemen gehad
Ik ben dus een man ( B) ) en ik ben vooral op zoek naae poloshirts
maar hebben ze daar ook polo’s van Ralph Lauren, Tommy Hilfiger en Lacoste, enn dat soort dingen?
en hoeveel kost dat ongeveer, een merk poloshirt? :rolleyes:
heey Zomervakantie!
je wordt echt bijna 'dood’gegooit met de poloshirts daar, dus maak je maar geen zorgen!
En alle merken poloshirts zijn er! Vorige jaar hadden vriendinnen van mij een aantal Diesel shirts gekocht voor hun vriendjes (in Bodrum, maar elke toeristische plaats heeft veel merkkleding) Oke dat waren geen polo’s, maar er zijn er wel genoeg!! trust me
Ik ben ook nog nooit gecontroleerd tijdens de vier keer dat ik naar turkije ben geweest (dit was wel in okt … dus bijna einde van het seizoen, maar tog …) maar ik deed zoveel mogelijk dingen (die ik daar gekocht had) aan in het vliegtuig … dus een broek, shirtje, trui, enz. (ligt er natuurlijk aan wat je koopt…) en bijv. de kleding die ik dan nog in mn koffer had deed ik in in andere kleding (bijv. een broek in een broek, een shirtje/trui in een vest , enz) en dan netjes opvouwen. van de buitenkant zie je dan niet dat er iets inzit … en jaa zeker de kaartjes eraf halen en misschien in turkije al wat kleding dragen dat het er (mocht je gecontroleerd worden …) al gedragen en verkreukt uitziet … misschien even heel ‘per ongeluk’ en vlek op maken (etensvlek ofso …) dan weten ze in ieder geval wel dat je het hier in ned. niet wil verkopen en dat het meeste voor jezelf is … hoop dat je er wat aan hebt !
Tassen ? Nee geen idee hoe je die een beetje onopgemerkt mee kan nemen , sorry … ik koop daar nooit egt tassen … :unsure: maare tsjaa … bij 1tje heb je natuurlijk niet egt een probleem, dan valt het niet zo op … maar bij een paar tassen , tsjaa dan gaan ze denk wel moeilijker doen … ik heb egt geen tips voor je sorry …
maare … als je een tip heb … laat het dan even weten B)
We nemen regelmatig alle maten tassen(handtassen tot sporttassen) mee en als je geen douane tegenkomt is er geen probleem.
Ik heb er de laatste jaren minder last van, maar meestal word ik ertussen uit gepikt, en ze kunnen echt moeilijk doen !!!
“Ziet er duur uit dat armbandje, zeker TE duur, dus…!”, ja en dan lullen als brugman om uit te leggen dat ik voor een weekje vakantie geen geld over heb om TE dure armbanden te kopen!!!
en hoe neem je die tassen mee dan? gewoon zo in de koffer of echt ergens achterin onder gepropt? ik had vorig jaar 1 tas maar die kon ik opvouwen en die heb ik in mn achtervak van dehandbagage gedaan, dat ging wel makkelijk dus
Met meenemen van t-shirts e.d. heb ik nog nooit problemen gehad, maar wel met de kwaliteit. Het lijkt allemaal wel leuk, maar als je bijv. poloshirts en t-shirts thuis een paar keer gewassen hebt vind ik toch wel dat ze vaal en stug worden. Als je maar voor ogen houdt wat je ervoor betaald hebt is dat niet zo heel erg, maar ik zie toch echt wel verschil tussen echt en nep!
Maar ik heb op de markt in Bodrum afgelopen oktober 3 Gucci tassen voor 10 euro gekocht (gewoon in de koffer gepropt, een beetje verdeeld, maar ik ben niet aangehouden) en die zijn perfect. Vooral een, een soort rugzakje, gebruik ik sinds die vakantie bijna dagelijks en je ziet er nog helemaal niks aan, zo goed blijft die.
Nou,wij zijn net terug uit Turkije. En ook wij zijn eruit gepikt met 2 koffers vol met merkkleding. Ze vragen of je iets heb aftegeven ik zei "Nee’ en toen wouden ze toch ff controleren . Nou koffers op de scan gedaan en het enigste wat ze zeiden is oke bedankt voor jullie medewerking. En we konden zo doorlopen met 2 volle koffers.
Als wij tassen meenemen, dan draag ik er eentje bij me op het vliegtuig, en steek ik mijn oude tas weg, of laat ik ze achter. En als je met meerdere bent, kan je de tassen verdelen over meerdere valiezen