Namaakkleding en de douane

Het zomerseizoen is weer begonnen en jullie kopen wederom kleding op de vele markten in Turkije.

Maar pas op met de douane;ze zijn strenger geworden qua controle en ook indringender;elke 10e passagier moet even meekomen en de koffers openmaken.

Als je vervolgens netjes alle labeltjes en verpakking hebt verwijderd is dat niet meer genoeg;wordt het toch in beslag genomen.

Je moet het gedragen hebben of op z’n minst 1 keer gewassen hebben.

Dus pas op bij terugkomst wat je allemaal meeneemt…

Groetjes,

Hans.

ik zorg er altijd voor dat ik iets nieuws aan heb op de terug reis en de rest is smerig ( vlekken van shampoo b.v ) dat gaat er in de :was: toch weer uit.

Klopt Hans toen wij de laatste keer terugkwamen werd er behoorlijk streng gecontroleerd op het vliegveld van Eindhoven.
Trouwens vanaf september kun je in Belgie al een boete krijgen als je op straat loopt met namaakkleding.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2…

en dan? moet je het ter plekke uittrekken ofzo?
ik vind dat zooo’n onzin! laat ons toeristen lekker iets kopen…!!

Helemaal mee eens, …
tot het een door jouw gepatenteerd merk is, en ineens een ander ermee gaat verdienen. Dat is het hele probleem denk ik zo maar eens…

Volgens de gegevens word er een oogje dicht gedaan als je niet meer dan 3 dingen van 1 vervalsing meeneemt(3 t-shirt dan geen kleding meer)
Voor films ed geld een andere regel
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-16.html#P223_20117

En ja een gewaarschuwd mens telt goed zn spullen na :smiley:

Ik kan het ook niet laten om spullen mee te nemen voor m’n kids. Neem de gok nog steeds. Haal idd al de trucks uit die iedereen doet, maar ja tot je een keer gepakt wordt.
Nou ja zie het dan wel weer. Neem voor daar ook allerlei spullen mee. Succes allemaal dit seizoen.
Trek je meest neutrale gezicht bij de douane en dan maar hopen dat het lukt.

Ben gisteren op Oostende geland, hebben nx gecontroleerd, van niemand bij ons in t vliegtuig. maar ik had natuurlijk nauwlijks iets mee, maar terug naar huis, zal mijn koffer vol zitten met eigen spullletjes.

groetjes , vanuit een toch wel iets nat en fris Nederland

Gister terug gekomen uit Bodrum had heel mn koffer vol zitten :slight_smile: kom ik aan op nederland zat er gelukkig niemand bij de douane:):slight_smile:

Ik neem ook altijd spullen mee… gooi mijn shirtjes altijd tussen de vuile was… en zorg er ook altijd voor dat ik het gedragen heb!!!

x

Na mijn vakantie isser ook nergens gecontroleerd… Beide keren niet :smiley:

Wij zijn vorige week zondagnacht terug gekomen uit Kusadasi maar
er werd dus helemaal niet gecontroleerd.
Er stond helemaal geen douane.
Wij hadden de nodige kleding gekocht. Het blijft altijd een gok.
Eind augustus gaan we naar Alanya :vak02:en ook dan nemen we weer kleding mee.:biggrin:
We zijn nog nooit gecontroleerd.

groetjes Jacqueline

Inderdaad als je s’nachts aankomt staat er bijna nooit iemand bij de douane!!!

:dag:

ben gelukkig nog nooit aangehouden door de douane…
Maarja heb ook altijd maar een klein koffertje bij me…
Waar maar 1 broek in zit een bikine en een truitje en wat ondergoed…
en kom altijd weer met een vulle terug:p

Nou in Amsterdam heb je 9 van de 10x geen controle, maar Rotterdam is er happig op om te controleren…ik ga over 5 weken ook weer maar dan via Rotterdam, dus helaas niet zoveel meenemen dus…

ik ben nu 8x naar en van turkije gevlogen en er heeft nog nooit iemand in mn koffer gesnuffelt. heb ook nooit dat soort dingen bij me

maar bij ryanair op het vliegveld van venetie werd ik dus wel gecontroleerd… baal baal, zo’n vent die door je ondergoed zit te wroeten… erg genant!

Het is bij ons heel wisselend…als ik van alles mee heb wat “niet mag” dan staat er iemand…denk ik: ach er zal iemand staan, mijn geluk(not) en neem niets mee-------->dan staat er niemand :finger:

Zijn nog nooit gecontroleerd, vertrouwd gezicht denk ik :wink:
Zou er ook geen probleem mee hebben want koop zelden namaakkleding.

Nou toen ik nog rookte was de verleiding groot. Vond de turkse sigaret niet vies, en … lekker goedkoop dus… ja toch maar een paar sloffen meer??? En met mn ouders en zus enzo was het makkelijk, slof hier en slof daar zeg maar… maar had ik er echt vet veel ging er altijd wel een koffer losssss(Spannend, maar meestal net de juiste…)

hahahaha
net zo’n spelshow… wat zit er in koffer…3!!

:D:D:D

Proficiat u hebt een miljoen … sigaretten!