Nepkleding

ik heb gehoord dat ze in turkije veel nepmerken verkopen, klopt dat?
zo ja, welke merken en zie je een duidelijk verschil?

klopt, in Turkije wordt kleding veel nagemaakt. Soms zie je dat het niet netjes is afgewerkt, maar het meeste ziet er gewoon heel netjes uit, bijna niet van echt te onderscheiden!

houdt er wel rekening mee dat het hier in Nederland hartstikke VERBODEN is om dit in te voeren!

gr. Magda :smiley:

weet je misschien ook welke merken zoal?

alle merken worden nagemaakt, maakt niet uit welke! en ga ervan uit dat alles wat je goedkoop, of erg goedkoop kan kopen nep is!!

Wij gaan ervan uit dat alles nep is, want anders betaal je haast meer dan bij ons!
Kwaliteit is goed, van alles, alleen de afwerking is minder!

Annemiek

en rond welke prijs moet je dan ongeveer denken, gewoon een merk t-shirt???
en verkopen ze in de zomer ook truien?

geen idee wat alles kost! t-shirts toch afhankelijk van het merk, en type. En je moet maar zo denken: Is het shirt het me waard, gezien dat het een 'gewoon’shirt is met een beetje extra voor het nepmerkje erop?? En dan mogen ze toch ook wel wat verdienen toch??

Vooral sweaters zijn er te koop en ook truien, dus spaar genoeg :rolleyes: !!

Ik vind de kwaliteit niet altijd even best om eerlijk te zijn. Maar inderdaad elk merk wordt wel nagemaakt, truien heb ik ook gezien.

Afgelopen seizoen heb ik volgens mij de helft van de toeristen in ‘scapa sports’ t-shirts gezien :wink:

Volgens mij maken ze zo’n beetje elk denkbaar merk na. Heb trouwens nog niet eens vaak iets ervan gekocht, alleen vorig jaar een roze Dieselsweater, en m’n vriend koopt vaak van die shirtjes daar. Op een gegeven moment heb je het ook wel een beetje gezien, overal kom je hetzelfde tegen…

Groetjes, Diamond

heyz…

de kleren zijn inderdaad niet altijd van goede kwaliteit…
vooral truitjes…broeken koop ik er wel …
ze hebben echt heel veel merken: miss sixty, D&G, s. oliver, diesel, puma, gucci, esprit noem maar op.

groetjes

filiz

jullie vergeten helemaal t merk VON DUTCH!!! haha

ik wilde eerst ook nooit ‘nep’ kleding kopen maar vorig jaar toch 2 broeken gekocht. 1 van replay en je kunt helemaal niet zien dat ie nep is!! echt een fijne spijkerbroek! dus dit jaar ga ik ook gewoon weer kijken als ik iets nodig heb.
alleen truitjes koop ik daar niet want als je daar een half jaar woont zie je elke week wel honderd meiden in tzelfde truitje lopen dus dan hoef ik dat echt niet meer hoor!!
ook schoenen koop ik in een echte winkel want ik wil gewoon zeker weten dat ik goede schoenen koop!!!

en wat kostte die broeken dan?

let op vaak word je afgezet is bij osn ook gebeurd ze wouden nep merken verkopen voor 80 euro nou dat is te duur.

Hoewel alles er eender uitziet in die winkeltjes, zijn er toch nog belangrijke verschillen. Onze taktiek is meestal dat we eerste ruim de tijd nemen om rond te kijken, het is op zich al leuk om door de bazaars te lopen. We vergelijken prijzen en oefenen een beetje in afbieden, maar kopen niets. Kort voor ons vertrek kopen we dan zowat alle textiel in één zaak, waarvan de eigenaar ons intussen meestal kent. Op die manier kun je werkelijk reuzekortingen bedingen.
Voor mezelf koop ik er vooral vrijetijdskledij. Maar enkele jaren geleden kocht ik in Kusadasi voor mijn zoon Boxer shorts (zogezegd van Calvin Klein) en die draagt hij nog !

Heb ik dus altijd mazzel gehad.
De shirts die ik voor mijn hubbie gekovht heb zijn echt mega!! Moet erbij melden dat ik ze niet op de markt gekocht heb, maar een jaartje of 3 terug in Kusadasi in het havengebied. Waren adidas-shirts en ze zijn nog steeds perfect, gebruik ze zelf met sporten ook enzo(van die wat dikkere stof!)

Maar je word er overal mee doodgegooid, dus alles komt daar vast wel goed
Annemiek

ik heb vorig jaar een hele mooie Indian Rose broek gekocht! inderdaad, de broeken kunnen heel mooi zijn en lekker goedkoop voor ons. ik heb er toen € 45.00 voor betaald, vond het zelf nog wel mee vallen. hier in de winkel kostte exact dezelfde broek € 119.00!

gr. :smiley:

MERKEN MERKEN MERKEN je komt erin om daar,
ik was in bodrum nou ik keek mn ogen uit daar, en geshopt , maar toch enigsinds terughoudend omdat ze steeds weer waarschuwen dat je t niet mee mag nemen. maar ja heb jij ooit gehoord dat ze iemand pakken? als je de kaartjes eraf haalt en het een beetje kreukt is er volgens mij geen enkel probleem… je moet het gewoon goed verstoppen… er zijn hele slechte neppers tussen, maar er zitten ook best goede bij… zo heb ik een evisu von dutch diesel truitjes en vestjes gekocht met merkjes bij de hals, alles… allemaal voor 10 euro per stuk… WEL AFDINGEN HE? want ze beginnen met 25 euro!!!
ze hebben ook mooie gucci tassen (hele tassen sets van toilettas tot reistas en portomonee) niet van echt te onderschijden prada’s en guccie schoenen (zijn alleen wel wat moeilijker mee te nemen) ik had een erg mooie evisu tas die ik hier in NL in de winkel voor 80 euro zag liggen, maar echt als je van shoppen houdt kan je daar helemaal losgaan… over 32 dagen kan ik ook weer… en dit keer geen genade, ik zie wel of ik door de duane kom… ik shop me raak :wink:

succes allemaal…
X Angel

Je komt heel gemakkelijk door de douane hoor!
Gewoon uit alles wat je gekocht hebt de kaartjes knippen…Het gekochte niet netjes opvouwen maar gewoon tussen de vuile was…Bonnetjes enzo weggooien…En volhouden dat je dat al had voordat je ging!

Succes ermee!

Groetjes…
~Deniz~

en draag het al dan is het namelijk niet fout.

turkije hou je vast over 25 dagen ben ik weer daar en kan al niet wachten om te gaan shoppen…
ik heb broeken, vesten, t-shirts, tassen, schoenen enz vanuit turkije…
ik vind dat ze daar goed spul verkopen voor de prijs wat je ervoor betaald…gewoon goed pingelen… en doen ze niet mee gewoon weglopen… :wink:

groetjes yvonne

ik ga komende zomer ook weer wat kopen. maar niet zo veel als ik van sommigen hoor. vind het gewoon leuk een paar shirtjes, maar verder…