ik wilde deze zomer ook kleren kopen in Alanya, kan ik ook een beetje bezuinigen op koffer inhoud op de heenweg…Koop mn kleren gewoon daar, hahaha.
Nee grapje, maar ik ben wel van plan kleding enzo te kopen deze zomer ![]()
groetjes Rieneke
ik wilde deze zomer ook kleren kopen in Alanya, kan ik ook een beetje bezuinigen op koffer inhoud op de heenweg…Koop mn kleren gewoon daar, hahaha.
Nee grapje, maar ik ben wel van plan kleding enzo te kopen deze zomer ![]()
groetjes Rieneke
Ik ga dit jaar ook wel weer een aantal shirtjes kopen, maar prop er niet m’n koffer mee vol. Kan trouwens ook helemaal niet want die kan al nauwelijks dicht als ik vertrek. Dus elk jaar is het weer op de koffer zitten om 'm dicht te krijgen
Ze hebben m’n koffer bij aankomst trouwens nog nooit gecontroleerd, wel op de heenweg. Kregen er een paar mensen een stickertje waarvan ze de koffer na wilden kijken, en ja hoor…Ook qua fouilleren ben ik vaak aan de beurt, en ik dacht er nog wel zo onschuldig uit te zien B)
Groetjes, Diamond
misschien nog een "tip"om door de douane heen te komen:
stop sommige van de shirtjes tussen de evt. zak met vuile kleren, mocht je je koffer open moeten doen, geloof me, daar willen ze echt niet in willen wroeten. tenzij de echt de pineut ben…
en idd zoveel mogelijk kaartjes en labels aan de binnenkant eruit knippen.
en nog iets, in sommige gevallen is amsterdam schiphol zelfs makkelijker dan rotterdam airport. rotterdam is maar een klein vliegveld en de douane “verveelt” zich al gauw.
ik heb zelf een keer op de HEENWEG mijn beautycase open moeten doen… stonden ze daar naar mijn deo en haarlak en shampoo te kijken. en dan ook nog vragen wat 't is!!! niet normaal! maar toen heb ik dat knulletje ook gelijk maar voor paal gezet bij z’n collega’s en vroeg of ie wel kon lezen… ![]()
maar op schiphol heb ik nog nooit controle gehad.
gr. Magda B)
voer niet te veel in je mag 170 euro meenemen anders kan de douane je 100 euro laten betalen.
Hoii, Inderdaad is er hééél vééél nep kleding!
Zoals -> Bikkenbergs,Puma,Buggyjeans,Tommy Hilfinger,Diddl,Snoopy,Scapa Sports,Nike,Addidas,=Sprit,… en nog vele andere. Meestal zie je dat aan de winkel als het een vieze,slordige winkel is, is het MEESTAL een winkel die kleren naamaakt. Maar een Propere,verzorgde winkel MEESTAL niet. Dat is ook zo bij juwelen, de fake-handelaars hun winkels zien er slordig uit, maar bij echt zilver niet (als het nummer 925 in het juweeltje staat is het zilver)die zien er verzorgd uit. Turken werken ook veel met een K, ik had schoenen in Turkije gekocht Converse, perfect nagemaakt, maar op de zool stond Konverse,zo zie je dus dat het fake is! Hoe je nep-kleding ook kan ontdekken is aan het stikken, dat het andere stof is,slordig gestikt, en het prijskaartje wat aan je kledingstuk hangt, is vaak ook slecht gekoppiërd of zie je dat het al eens eerder is gebruikt. Dit wat ik vertelt heb was zo op bij mijn Vakantie en in mijn stad (Alanya) Dus, word niet te snel kwaad als ik me vergist heb. Xx
ik ga sowieso niet niet met kleren lopen waar het echt duidelijk te zien is dat het nep is, bijv. als er Skapa Sports staat ipv. Scapa Sports
Staat inderdaad een beetje lullig als je met iets aan gaat lopen waarvan de naam verkeerd gespeld is ![]()
Goh wat heb jij een leuk shirtje van Meks aan ![]()
Groetjes, Diamond
ha ha hah zo zag ik schoenen van gucci, maar in het voetenbed en onder de zool en op het klittenband stond gewoon een of ander goedkoop merk, alsof ze ze bewijs van spreke bij van haren hebben gekocht en het gucci er gewoon opgeplakt hebben
ha ha ha droog!
In een winkel vroeg iemand eens of het shirt een echte was, Ja zei de verkoper. Oh hoe komt het dan dat er Nike op staat en Adidas op het label??? :blink:
Ach als je maar lol hebt
Annemiek
Zo zag ik afgelopen zomer in Alanya ook een hele winkel die … wat was het ook al weer…???
Iets van Fucci ofzo ipv Gucci heette. Hahahaha
(Ik weet trouwens niet zeker of het Fucci was, maar in ieder geval er was 1 letter anders gespeld dan het orgineel)
Wel was grappig om te zien.
Groetjes Rieneke
hahaha…idd erg lomp als je zoiest ziet staan
zo zag ik laatst in een winkel hier in de stad…TUMA ipv Puma…
je hoeft er dus niet voor naar turkije…hahaha
groetjes filiz
Hoii,
Tuurlijk zijn er ook winkels die echte merken verkopen (wel niet veel)
Meestal lijken de winkels waar ze nep verkopen véél op elkaar een kleine gelijkvloers etage met wat poppen en bloesjes opgehangen en in de kelder, alle kleren in plastieke hoesjes op elkaar gebundeld.
Maar ik heb zo iets, als het goed is nagemaakt, Waarom dan niet kopen? moet ge u geld dan uitgeven aan dingen die iets beter zijn of een ander stofje hebben?.. dan beter die 20 euro sparen :). Meestal herken je echte kleding ook. Als je iets wilt kopen moet je gewoon alles eens goed nakijken en dan beoordelen als het nep, ja of nee is :S… Het is maar een tip, Ben geen expert ! ![]()
Ahleez
Xx
Eef
Als ze ‘echte’ kleding hebben betaal je er bijna meer voor dan hier, het moet worden geimporteerd en das errug duur!!!
Als het ‘bijna’ echt is dan betaal je ook meer dan voor de ‘echte nep’ maar dan is de kwaliteit ook beter. Wij hebben dus de nodige shirts gekocht voor mijn huspuppie, en die waren niet echt goedkoop, maar wel van goede kwaliteit. Hij heeft maat xxxl, en die zie je daar niet veel, dus betaal je soms ook meer. Maar ze zijn nu 3 jaar oud, en lijken nog nieuw!
Ach en zoals Eef hiervoor al zei, als het er goed uitziet, waarom niet, dan houd je geld over om hier weer eens iets errug moois te kopen
Annemiek
hoi…
maar waar kan je nou precies aan zien of een kledingstuk echt of nep is.
ik weet alleen petten te onderscheiden van nep of echt…maar broeken ed…geen idee…
weet iemand van jullie dat?
groetjes
filiz
ja en de merkjes in de kleding is ook anders.