wij gaan 3 weken naar konakli. ik begrijp natuurlijk dat baby´s in turkije ook moeten eten.
maar is er in konakli een winkel waar babyvoeding word verkocht, of moet ik het toch mee gaan slepen ?
ik neem aan dat pampers ook in turkije te koop zijn, maar hebben ze alleen de plastic dingen of ook gewoon goede pampers.
en wat zijn de kosten voor de voeding en de pampers ?
Pampers zijn gewoon verkrijgbaar alleen de naam is anders,natuurlijk hebben ze ook eigen merk luiers,potjes voeding is niet veel variatie en als de baby nog poedermelk heeft zou ik dat zeker meenemen vanuit Nederland aangezien het daar een stuk duurder is.Je kan natuurlijk voor de voeding ook een staafmixer meenemen om zelf te pureren.
Bij de Migros en Tansas is alles in allerlei vormen te krijgen(ik heb dan wel geen kleine kinderen maar heb wel een heel assortiment van potjes voeding en pampers onder andere naam gezien)
Pampers heten in Turkije Prima, en kosten hetzelfde als in Nederland.
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar kan hij of zij niet gewoon met de pot mee-eten? Zeker als je in een AI hotel zit is er genoeg om uit te kiezen lijkt me. Mijn dochtertje heeft nooit uit potjes gegeten en we gaan deze vakantie, ze is als we gaan 14 maanden, gewoon haar ook zoveel mogelijk laten mee-eten waar mogelijk. Makkelijk, goedkoop en gezond . Ik heb wel van andere ouders begrepen dat de potjes toch vaak net wat anders smaken dan in Nederland.
mijn dochtertje is 9 maand, dus mag iig nog niet te veel zout en kruiden eten. dat is waarom ik aan potjes denk omdat er in turkije natuurlijk niet zonder word gekookt.
fruit kan ik idd zo geven dat is geen probleem.
poedermelk neem ik idd mee, sowieso omdat ik al zoiets had van anders ga je naar een ander merk en je weet niet hoe ze reageerd. zal wel goed gaan maar toch.
dat er ook pampers, prima, te koop zijn. dat is prettig want dat scheelt veel mee slepen.
Er zijn ook potjes te koop in Konakli, geen probleem.o.a. bij de Hasbul, vlakbij de markt. Wel wat minder variatie als hier.
luiers is ook geen probleem. Het zijn ongeveer nederlandse prijzen, voor Turken dus duur.
Wel goed op de datum van de potjes letten.ze gaan niet zo snel als bij ons namelijk.
in Turkije is inderdaad van alles te krijgen, vooral in de grote(re) supermarkten. Alleen is het probleem dat in veel toeristische (bad)plaatsen niet meteen een (grote) supermarkt vlakbij in de buurt is. Als er al kleine winkeltjes/kruidenierszaken zijn is de vraag of die dingen vindbaar, betaalbaar, en vers (geldigheidsdatum!!!) zijn.
Als je een goeie reisagent hebt zou die naar het hotel kunnen bellen om navraag te doen of er in de buurt een goeie supermarkt is.
Beheerders ingreep: Reclame ter eigen verbetering is niet toegestaan
Succes en veel plezier in Türkiye!
Beheerders ingreep: Reclame ter eigen verbetering is niet toegestaan