Azie oktober 2011 reisgenootje gezocht

Heey,

Ik ben in oktober klaar met studeren (ik ben 25) en het leek me leuk om deze periode goed af te sluiten met een reis. Ik wil graag naar Thailand, Bali en misschien nog naar andere delen van Azie. Ik wil minimaal drie maanden gaan en als het goed bevalt natuurlijk langer. Heb nog niet veel concrete plannen en het lijkt me leuk om met een reisgenootje (v) te gaan of met een groep. Ik zou het erg leuk vinden om festivals te zien, genoeg natuur, steden…feesten…chillen… etc…een beetje van alles. Ik ben zelf erg gezellig en ben dus op zoek naar iemand die een dezelfde plannen heeft…en ook niet alleen wil gaan.
Lijkt het je leuk om deze reis ook te gaan maken in deze periode? Graag hoor ik wat van je! :slight_smile:

Groetjes,

Eefje

Hey eefje!

Ik zal me even voorstellen, ik ben Emma en 22 jaar. Ben in januari afgestudeerd en nu aan het werk. Omdat ik nog niet zeker weet wat ik nou wil en ook nog graag wilde reizen ben ik dat ook van plan om in oktober echt te gaan doen. Leuk om je plannen te lezen! Ik ben ongeveer het zelfde van plan (er ligt dus nog niet erg veel vast) Ik ben in ieder geval van plan om minimaal 2 maanden te gaan reizen. Ik ga 18 juni voor 2 weken met een vriendin naar Thailand. Als dit bevalt wil er ik nog eens terug en dan gaan backpacken. Maar ook andere Aziatische landen trekken me oa Indonesië.

Heb je facebook? Lijkt me leuk om met je in contact te komen.

Groetjes Emma

Hoi meiden,

Ik ben 21 jaar, ook net afgestudeerd. Het lijkt mij heel leuk om door indonesie te trekken met een groepje. Ik ben al eens in Thailand geweest, dus dat hoeft voor mij niet per se, maar aan de andere kant is er zoveel te zien en te beleven, dat mij dat ook leuk lijkt…

Ik vind t allemaal best eng om alleen naar Azie te gaan dus het lijkt mij leuk om dat met een groepje te doen. Ik wil ook zo rond de 3 maanden gaan… Zo rond september/oktober vertrekken…

Groetjes!

Hee Eefje en de rest natuurlijk!:wink:

Ik ben Anneloes en 18 jaar oud. Mijn plan is ook om in Oktober naar Thailand te gaan, ik ben bijna klaar met mij opleiding.
Onze plannen en ideeën over een reis komen aardig over één, dus ik vroeg mij af of je ook al een ticket of iets hebt geboekt.
Ik vlieg 3 oktober naar Thailand, en zal hier een maand blijven, daarna vlieg ik door naar N-Z, Australië en Bali.

Hoop op een reactie,

Groetjes Anneloes

Hoi allemaal!

Op dit moment ben ik ook aan het kijken op rond sept/okt/nov te gaan reizen. Hebben jullie al plannen gemaakt ondertussen?
Zelf ben ik ook afgelopen zomer afgestudeerd en nu super zin om te reizen! Ik zat eerst aan vrijwilligerswerk te denken, maar reizen lijkt me ook waanzinnig, zelf ben ik 23 jaar.

Ik hoor graag van jullie!
gr esther

Hey Esther!

Toevallig heb ik van de week ook zitten kijken voor vrijwilligerswerk en dit sprak me zeker aan! Ik dacht een combi van reizen en bijvoorbeeld nog 6 weken vrijwilligerswerk doen… Ik zat op deze site: http://www.pakorphanage.org/nl/projecten/java-jakarta/project-java-jakarta
Lijkt me wel heel erg bijzonder om dit te doen.

Groetjes
Jacky

Ik heb overigens verder nog geen plannen gemaakt. Ik zit mij er wel heel erg in te verdiepen… Thailand-Maleisie-Indonesie lijkt mij wel wat… En misschien als afsluiter vrijwilligerswerk in Jakarta…

Heeey!
Klinkt super maleisie zou ik ook wel graag willen doen ja!
Het vrijwilligerswerk vind ik alleen wel lastig, ik heb het wel eens eerder gedaan en een weeshuis zie ik niet helemaal zitten… Zelf ik heb ik SPH gedaan en ik ben nu bezig met de organisatie SAMEN dan werk je met straatkinderen…
Maar het nadeel is dat dat dan wel weer 3 maanden is… wel lang hahaha
Zit je nog vast aan een budget??

Nou ik hoor het wel!

groetjes esther

Hoi meiden,

Leuk om jullie reisplannen allemaal te lezen. Ik zal mij even voorstellen: ik ben Lotte, 21 jaar, en net als vele van jullie ook bijna afgestudeerd. Ik vertrek 14 oktober naar nepal. Daar blijf ik twee weken met mijn ouders om vervolgens alleen verder te gaan. Mijn verdere reis gaat naar thailand, laos, vietnam, maleisië en indonesië. Grotendeels alleen, aangezien het niet gemakkelijk is om een reispartner te vinden. Ik ga voor een onbepaalde tijd en op de bonnefooi. Super spannend dus.

Mochten jullie het leuk vinden om met met mij in contact te komen, dan hoor ik graag van jullie.

Liefs

Hoi Lotte en Jackie!

Wat een leuk plan Lotte, eerst nepal! Ben wel benieuwd hoe je dat vindt.
Je zou dan rond november beginnen met je eigen reis?

Zelf wil wel graag al in september beginnen, zodat ik voor de feestdagen weer in NL ben.
En wat zijn verder jou plannen Jackie?
Kben wel erg benieuwd haha zelf vind ik het namelijk echt lastig om te kiezen… alleen reizen of vrijwilligerswerk of deels van allebei…
En ja de tijd dringt best wel…
gr esther

Sorry voor mijn late reactie!:wink:

Zeker leuk om alle plannen te lezen!

@ Esther Ik wil het liefst ook in september vertrekken (oktober kan ook wel)… en dan eerst een tijdje reizen… Ik zit te twijfelen tussen van Bangkok naar Jakarta of van bijvoorbeeld Hong Kong naar Jakarta… Even kijken wat precies in de tijd past… Borneo schijnt ook heel leuk te zijn, maar daarvoor moet je wel het vliegtuig nemen… Verder vind ik t ook wel leuk om op zo’n heel mooi eilandje een paar dagen te overnachten…

Ik wil dan het liefste op het einde een week of 4-6 vrijwilligers werk doen (kan in Jakarta bijvoorbeeld)… Ik dacht eerst ook ik wil voor de feestdagen thuis zijn… Maar toen las ik op die vrijwilligerswerk site, dat het heel bijzonder is om met de feestdagen bij de weeskinderen te zijn… Toen dacht is misschien is dat ook wel mooi om eens mee te maken… Dus misschien blijf ik dan met de feestdagen ook daar… Is er een reden dat je niet in een weeshuis wilt? Iets dat ik moet weten…:stuck_out_tongue:

Hoi Jackie!

Bedankt voor je reactie!
Zelf komt het voor mij ook het beste uit om in september te vertrekken een Bangkok/Jakarta spreekt mij het meeste aan, lijkt me erg leuk en ik denk dat het ticket ernaar toe ook het gunstigste is als het gaat om de prijs:)
Borneo is voor mij wel egt een droomeiland haha en als dat zou lukken lijkt me dat echt te gek, het oerwoud en de apen daar!! Maar dat zal wel duurder zijn idd! Altijd het overwege waard denk ik zo.
ALs het gaat om het vrijwilligerswerk, zou je dat vanuit nl al willen regelen of vind je het ook geen probleem om dat daar te gaan zoeken? Ik denk namelijk dat je een stuk goedkoper uit bent als je daar je contacten zoekt en wel in de gaten houdt dat het veilig is natuurlijk, maar ik weet nie hoe jij daar over denkt?
Tja het feit over in een weeshuis werken… Ik denk zeker dat je daar een steentje aan bij kan dragen, maar ik denk om les te geven of aan een project mee te werken dat je meer kan bereiken zowel voor de kinderen als voor jezelf. De kinderen kunnen naar mijn idee beter worden begeleidt door locals in een weeshuis, want om telkens afscheid te moeten nemen is ook wel een hele kluif elke keer voor ze. Maargoed dat is mijn idee erover…
Ja aan het eind lijkt me een goed idee om vrijwilligerswerk te doen en mij maakt het niet zo heel veel uit waar dat is…
En over de feestdagen heb je zeker gelijk!! Maar mijn vriend zou het ook wel erg vinden als k dan niet zou zijn hahahaha.

Groetjes!

Hey Eefje,

Ik ben ook bijna klaar met mijn studie (ik ben 23, bijna 24) en wil ook rond dezelfde periode voor 3 maanden naar Thailand en Bali. Verder lijkt het me leuk om ook naar Nepal en India te gaan. Ik heb nog geen concrete plannen en sta open voor andere ideeën.

Het lijkt me leuk om in contact te komen!

Groetjes,
Wickie

Hoi iedereen!

Ik maak ook even van de gelegenheid gebruik om mezelf voor te stellen: mijn naam is Inge (ook net afgestudeerd) en ik ben net als jullie van plan om in september/oktober/november door Zuid-Oost Azie te reizen. Vanaf 17 juli ga ik samen met twee vriendinnen door Thailand en Laos reizen maar zij gaan helaas eind augustus weer naar huis. Nu ben ik op zoek naar een (aantal) reismaatje(s) die in zin voor gezelligheid en avontuur. Vanaf september wil ik graag door Cambodja, Vietnam, India, Nepal en Indonesië reizen. Op 18 december 2011 heb ik een vlucht geboekt naar Sydney vanaf Den Pasar (Bali). Wie heeft er zin om in de periode september-half december mee te reizen? En als jullie al plannen hebben gemaakt, hoe zien die eruit? Dan kan ik eens kijken of het eventueel aansluit! Ik sta open voor andere ideeën. Ik hoor graag van jullie : )

Groetjes,
Inge

Ja het lijkt mij wel handig om het van tevoren te regelen, zodat ik een einddoel heb bijvoorbeeld laatste 4 weken vrijwilligers in Jakarta. Qua kosten vond ik die ene inderdaad niet goedkoop, ongeveerd 200 per week… Maar daar zit dan wel alles bij (eten, slaapplaats). Opzich heb ik het er wel voor over.

Maargoed we kunnen ook met een aantal onze reis beginnen en wel zien hoe het loopt. Volgens mij kom je ook veel andere mensen tegen tijdens het reizen!

@Wickie Leuk dat je ook van plan bent om te reizen! Mijn plannen staan ook nog niet vast… Ik heb nog niet gekeken naar India en Nepal, maar dat zal vast ook gaaf zijn! Is het daar wel veilig voor meiden zoals ons?:wink:

Ik wil sowieso Maleisie en Indonesie doen… Verder lijkt Borneo mij leuk en Thailand/Vietnam/Loas/Camboja! Zo moeilijk om te kiezen… Van China (Beijng,Shanghai,Hong Kong) langs de kust naar beneden en naar Indonesie lijkt me ook gaaf… Maar ik weet niet of dat binnen mijn tijd past…

:chin:

Hey!

Jeetje wat een hoop reacties leuk zeg!
Een goed idee om met een aantal te beginnen inderdaad…
Misschien een idee om verder te mailen met degene die hetzelfde plan hebben? Of eventueel ergens af te spreken? De tijd dringt wel aardig… en hoe langer je wacht hoe duurder de tickets toch?

groetjes
esther:wereld:

Het wordt inderdaad een beetje onoverzichtelijk zo!:wink: Maar wel leuk dat er zoveel meiden willen gaan…

Ik heb mijn email al gegeven aan Eefje (eefje1986) die dit topic heeft gestart en zij zou begin juli contact opnemen. Emma (eempje) zit nu in Azie en die is dan terug en zouden we mailen.

Misschien is het inderdaad handig om dan een keer met zn alle af te spreken om te kijken of onze ideeen allemaal een beetje overeen komen en of het klikt. Mij lijkt het wel leuk om met meerdere te gaan! =)

Groetjes!:wereld:

Hallo Dames,

Wat goed om zoveel mensen met dezelfde plannen te zien. Ik ben nl ook al een tijdje op zoek naar een reisgenoot door Azië vanaf Oktober. Ik ben Lonneke, 24 jaar. Ik weet niet of ik eerst een paar maanden na Azië ga en eventueel daarna doorreis naar Australië. Ik ben nog heel open minded in waar ik precies heen wil. Verder heb ik een beetje dezelfde interesses qua reizen zag ik. Ik hou zeker van feestjes en gezelligheid maar wil ook graag de landen zien. Heeft er nog iemand in een extra reisgenote ;).

Liefs Lonneke

Heeft er nog iemand INTERESSE in een reisgenote natuurlijk :slight_smile:

Hoi allemaal!

Er komen steeds meer reacties haha
Ja misschien een datum prikken om af te spreken…?
Want wie willen er begin september vertrekken?
En dan kijken of het klikt en of we op 1 lijn leggen,
om dan snel een ticket te kunnen gaan boeken haha want de tijd gaat hard!

Misschien donderdag 30 juni s’avonds? ik zeg maar even wat…

Nou ik hoor het wel!

Liefs
Esther:wereld: