Wij gaan in september met zun tweeen naar Canada en hebben al een auto gehuurd via Holliday Cars en dat is een all-in huur.
Nu zou er alleen een extra bestuurder en een inzittenden verzekering moeten komen.
Nu zei er van de week iemand tegen mij…als je 2 bestuurders hebt en daar dus ook voor betaald…dan heb je toch geen inzittenden verzekering nodig als je met zun tweeen bent…
Nu heb ik geen idee, vandaar deze post.
Ben je verzekerd als bestuurder, dus ook als extra bestuurder?
Die verzekering kan ik je helaas niet mee helpen, daar heb ik geen verstand van.
Ik reageer even omdat je zegt dat jullie een auto van Holiday Cars hebben gehuurd. Mijn vriend en ik hadden dat ook gedaan, maar we kwamen er achter dat Holiday Cars het niet toestaat de huurauto’s mee te nemen op een veerpond - wat bijvoorbeeld wel essentieel is als je naar West Canada gaat en naar Vancouver Island wilt!
Misschien is het niet relevant voor jullie, maar ik dacht, ik meld het even
Ik heb geen idee hoe ze het willen controleren, in het beste geval doen ze dat natuurlijk niet, gebeurd je niets en is er niks aan de hand. Wij hadden echter al visioenen die varieerden van erg veel moeten bijbetalen, de ferry niet op mogen (wellicht checken ze kentekens?), of dat je op Vancouver Island iets gebeurd en de verhuurder je lachend meld dat je dan met de ferry bent geweest en je verzekering niet meer geldig is
Zelf kon ik het zo trouwens niet terug vinden, mijn vriend vond het op de site van Holiday Cars ergens. Kennelijk staat het ook niet in de voorwaarden, maar stond het terloops genoemd in de FAQ. Hij heeft er in ieder geval met verschillende medewerkers over gechat, die het allemaal bevestigden. Ik zal hem even vragen als hij weer thuis is…
Overigens, wij hadden via D-Reizen geboekt, en daar wisten ze ook van niets. Weet niet of je via Holiday Cars zelf hebt geboekt of ook via een tussenpersoon?
volgens mij is Holiday Cars een soort makelaar. Zij zijn de tussenpersoon tussen de grote autoverhuur maatschappijen en de huurder. Door de grote volumes die ze wereldwijd afnemen kunnen ze auto’s goedkoper aanbieden. Zij hebben volgens mij geen eigen voorwaarden maar hanteren de voorwaarden van de verhuur maatschappij. Van een verbod om niet op een veerpont te mogen heb ik niet eerder gehoord.
Ik heb wel gelezen dat het niet is toegestaan om onverharde wegen te berijden.
Beste Mireille,
Ik was benieuwd of je inmiddels alle antwoorden hebt ontvangen op jouw vragen.
Zo niet, stuur dan even een mail naar: support@holidaycars.com. Zij kunnen precies uitleggen wat de mogelijkheden, cq. voorwaarden zijn van de betreffende verhuurder. Succes en alvast veel rijplezier in Canada! Met vriendelijke groet, Jacqueline de Groot - holidaycars.com
Geen reactie op mijn antwoorden…
Gister proberen contact te zoeken met chat…niet gelukt
Bericht gestuurd met mijn vragen…geen reactie(op de automatische reactie)
Vandaag proberen te bellen…niet gelukt
Bel mij binnen 1 uur terug…niet gelukt, we zijn ruim anderhalf uur verder…
Beste Mireille,
Erg vervelend dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Kun je mij jouw referentienummer mailen? Je kunt dit sturen naar: marketing@holidaycars.com. Hoor het graag, dan kunnen wij contact met jou opnemen. Met vriendelijke groet, Jacqueline de Groot - holidaycars.com
Blijkbaar waren er systeemproblemen en ik ben teruggebeld en over de veerboot gaan ze contact opnemen met de verhuurder, dus dat hoor ik binnen 2 dagen.
wil je ons het antwoord laten weten. Ik heb namelijk ook een huurauto via Holiday cars geboekt, en ga ook naar Vancouver Island.
Ik heb de auto overigens via een reisagent ( pakketreis) geboekt dus maak me niet zo heel erg druk maar het is altijd goed om te weten.
Wij hebben ook een auto gehuurd via Holiday Cars. Aangezien wij ook van plan zijn om naar Vancouver Island te reizen schrik ik van dit bericht. Ik heb daarom ook een e-mail gestuurd naar onze contact persoon bij Holiday Cars.
Ik kan het me niet voorstellen dat het bij hun in de voorwaarden staat want zij zijn een tussenpersoon en als je een auto huurt gaat dat op voorwaarden van de verhuurmaatschappij. Maar voor de zekerheid vraag ik het ook maar even na.
Het schijnt niet zozeer aan holiday cars te liggen, maar aan de verhuur bedrijven met wie ze samenwerken.
Ik heb nog niets gehoord, weet hopelijk morgen meer.
Graag reageer ik even op bovenstaande 3 reacties inzake de voorwaarden.
Het klopt idd dat dit niet de voorwaarden van holidaycars.com zijn, maar van de verhuurder zelf! De specifieke en volledige voorwaarden van de verhuurder vinden jullie in:
stap 2 van het boekingsproces;
onderaan uw ontvangstbevestiging;
én in jullie geval bij het voucher (jullie hebben immers al geboekt/betaald).
In de voorwaarden treffen jullie informatie en evt. bijbehorende kosten aan over o.a. waarborg, brandstofbeleid, grensoverschrijding en mogelijkheden extra opties zoals kinderzitje, navigatie etc.
Wij adviseren onze klanten vooraf goed de voorwaarden te lezen, omdat dit per verhuurder verschilt.
Mochten er onduidelijkheden en/of vragen zijn, kunnen jullie altijd contact opnemen met ons Service Center: Contact HolidayCars.com by phone, e-mail or live chat. We zijn 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar.
Ik hoop jullie zo voldoende te hebben geinformeerd.
Ik heb de vraag neergelegd bij Alamo in Canada, hieronder het antwoord:
I am not aware of a policy which would restrict you from taking our vehicles on a Ferry. When you pick up your vehicle, please check with the location.
If you have any further questions, please do not hesitate to ask.
Het is dus handig om het even te checken als je de auto krijgt maar het lijkt mij verder geen probleem om de auto mee te nemen naar Vancouver Island.
Goedemorgen,
Is het mogelijk dat je naar marketing@holidaycars.com jouw referentienummermailt, dan kan mijn collega Supervisor Service Center dit even oppakken. Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Jacqueline de Groot - holidaycars.com
Opgelicht door Alamo autohuur
De reservering en betaling hebben we gedaan via vliegwinkel.nl. De periode liep van 12 oktober tot 24 oktober 2011.
Deze auto zouden we ophalen op Toronto Airport. Verplicht was volgens de dame om een glasverzekering af te sluiten. 144 CAD extra. Op mijn vraag of er een GPs onboard was zei ze natuurlijk die krijgt u van ons mee. Wat ze niet zei dat dit 130 CAD kosten. We waren met 4 personen en 4 koffers. Tijdens de boeking bleek dat deze in de gehuurde auto zouden kunnen. Niets bleek minder waar. We moesten een upgrade naar een grotere auto om onze koffers niet op de airport achter te laten. Weer 144 CAD extra. Al met al hebben we uiteindelijk meer dan 1100 dollar betaald voor een huurauto (Hyunadi Sanat Fe) voor 12 dagen. Alles werd erg geraffineerd gespeeld en de indruk gewekt dat er borgsom was wat er op de bon stond. Bij het inleveren van de auto bleek echter dat we gewoon meer dan 1100 dollar kwijt waren voor de auto. Toen ik hier vragen over ging stellen moest ik naar een dame die erg druk was. Na een half uur wachten werd me meegedeeld dat ik niet bij haar maar bij een andere heer moest zijn. Ik heb mijn verhaal rustig uitgelegd en verteld dat ik me echt opgelicht voelde. Na een kwartier (de tijd begon te dringen want het vliegtuig wacht niet op ons) zei deze meneer niets voor me te kunnen beteken want zijn baas ging over deze dingen. Na aandringen heb ik uiteindelijk deze baas aan telefoon gekregen. Weer mijn verhaal uitgelegd. Hij bergreep het zei hij maar kon niets voor me betekenen want het was onze eigen keus geweest. Ondertussen begon de tijd te dringen i.v.m. met vertrek van onze vlucht.
We reizen normaal 2 á 3 keer per jaar naar Canada en huren dan tussen de 30 en 45 dollar per dag een auto waar gewoon 4 koffers in kunnen en een routeplanner inzit.
Kortom we zijn gewoon opgelicht door Alamo. Wat een klantonvriendelijkheid en geraffineerde manier om iemand geld afhandig te maken.
Dit is de eerste en gelijk de laatste keer dat ik via Alamo een auto huur.
Wij zijn net terug uit Canada en hadden een auto gehuurd via Holiday Cars. Het bleek dat we een auto kregen via Alamo. We kregen een vrijwel nieuwe Ford Edge mee. Er was twijfel of we met de auto op de veerpont mochten, dat was geen enkel probleem, ook met de auto naar Amerika kon zonder problemen.
Wij zijn zeer tevreden over Alamo en Holiday Cars.
Gewoon via usareisen.de huren, dan heb je de beste deals bij de bekende verhuurders (alamo, national, hertz e.d.) inclusief alle benodigde verzekeringen
Als je met 4 personen bent, weet je toch op voorhand dat je 'n grotere auto nodig hebt? Een hyundai Santa Fé is nog niet eens 'n fullsize maar midsize trouwens.