Roadtrip Canada - VS

Hei iedereen,

Wij zijn onze eerste roadtrip aan het plannen naar Canada en VS. We willen begin juli vertrekken richting Canada en we hebben vier maanden de tijd om in California VS te eindigen (eind oktober). We willen twee maanden in Canada rondtrekken en twee maanden in West Amerika rondtrekken. Maar mijn belangrijkste vraag is: MET WELK VERVOERMIDDEL?

We hebben zelf een camper vw california die helemaal ingericht is. We overwegen om die eventueel over te schepen naar daar of we huren er een camper voor vier maanden? Wat zou het voordeligst zijn? Iemand ervaring?

Maar wat moeten we allemaal regelen van papieren (verzekering, tax) als we de auto overzetten? We gaan naar Canada om te mountainbiken en naar de VS voor surf. Dus we zouden ook graag fietsen meenemen. Iemand tips voor mountainbike in Canada? Fietsen meenemen uit België of daar kopen?

We zijn superbenieuwd naar ons avontuur. Ik heb avonturiers nodig die me hierbij kunnen helpen me wegwijs maken in deze overgrote berg aan info.

Super bedankt alvast en tot snel!!
L & J

Hoi! Geweldige plannen. Toevallig gaan wij ook van juli tot begin november roadtrippen door Canada (Alberta, Yukon, BC) en de USA (West). Ik kan je niet met veel van je vragen, maar misschien wel leuk om tegen die tijd de exacte plannen uit te wisselen, hebben we beiden misschien wat aan :slight_smile:

Ik weet weinig van auto’s en campers, maar ik denk dat overschepen erg duur is voor de relatief korte periode. Huren voor 4 maanden kan maar bij heel weinig bedrijven. Check eens auto-verhuur.nl, daarvan weet ik dat het wel kan. Heb je kennissen of familie in een van de landen? In dat geval is kopen misschien geen gek idee; je hebt als niet-Noord Amerikaan zeker een adres nodig voor verzekeringen en registratie dus die heb je dan (als zij dat toestaan). Plus, je hebt mensen die je kunnen helpen met het verkopen achteraf. Dat is in ieder geval zoals wij het doen…
Succes!

Verschepen naar west canada zal niet te betalen zijn. Je kunt via seabridge verschepen naar halifax volgens mij. Dit kost iets van 1000 euro enkele reis volgens mij maar dan moet je nog helemaal naar het westen rijden. Ik raad dit niet aan omdat je dan veel tijd verliest.
Als je kennissen aldaar hebt is het mogelijk om te kopen maar je hebt altijd het risico dat je moeilijk van je camper af komt. Je kunt ook zonder kennissen iets kopen daar, maar dan wordt het lastiger. Ik zou dit niet doen voor 4 maanden.
Als ik jullie was zou ik toch een camper huren. Misschien kun je een goed dealtje krijgen in deze crisistijd.
Als jullie goede fietsen willen zou ik jullie fietsen meenemen in het vliegtuig.
Als jullie nog vragen hebben over het gebied? Ik ken het bijna op m’n duimpje.
Ik heb samen met mijn vriendin 13 maanden rondgereist door canada, alaska en de US.

Hallo,

Dankuwel schoentje en Godmandy voor de tips. Ik heb ondertussen al een paar meer mailtjes rondgestuurd voor huren van campers enzo.
Zouden jullie reserveren bij nederlandse maatschappij (verhuurder van camper) of bij amerikaans maatschappij?
Ik heb wel familie in Canada, maar ik zie die mensen weinig en ze wonen ook aan de oostkust… we waren niet van plan daar te gaan. Ik wil hen ook geen last bezorgen. Versta je?

Eens onze vlucht en vervoermiddel beslist zijn, zou ik graag de route met jullie bespreken. Dat lijkt me super!

Dankuwel alvast voor jullie nuttige antwoord!

Groetjes

Ik zou rechtstreeks bij een amerikaanse dealer boeken. Dan heb je tenminste één aanspreekpunt. Waarschijnlijk ook iets goedkoper.
Laat maar horen als je een globale route hebt.

Ik ben geen expert wat betreft voertuigen overschepen. In Halifax starten is overigens geen straf, wat van Nova Scotia zien, Gaspésie (2e mooiste regio in Canada volgens National Georgraphic), Lac-Saint-Jean, Charlevoix. Midden-Canada (de prairies) kun je wel in hoog tempo doorheen crossen, tenzij je tript op agricultuur.

Snoep 1 weekje van de 2 maanden VS af en voeg dat bij de 2 maanden Canada en je kan prima een planning maken langs de hoogtepunten maken in Oost-Canada, West-Canada en West-USA. Alleen de camper weer terug in Halifax krijgen is weer een uitdaging op zich.

Wat betreft huur-campers: het is een kleine moeite om overal verschillende offertes aan te vragen. :wink:

Dankuwel voor de verdere info.

Ik ben bezig offertes aan het opvragen. Maar huren van een camper is toch niet goedkoop… We betalen al snel 7000 eur voor het huren van een camper.Aangezien we in aug-september en oktober reizen is dat hoogseizoen.
Ik heb nu ook even een offerte opgevraagd bij seabridge om te vergelijken.
Als we een auto kopen liggen we toch ook snel aan 5000 eur? Niet?
AMGodmandy hoe regel je je camper dan via je familie? Je vindt heel veel chevrolet campers op internet voor redelijke prijzen. Stel dat we gaan voor de koop van een camper. Wat moet je dan allemaal regelen via je familie? Verzekering en tax waarschijnlijk?

Het zou fijn zijn mochten jullie me nog even verder kunnen helpen. Heel veel dank!!

Vrienden van me wonen in Edmonton. Zij hebben de auto (wij willen geen camper) die wij wilden gekocht (wij hebben deze betaald via hen, 3200 CAD). Zodra wij daar zijn laten we het registeren op onze naam, gaan we gezamenlijk naar de verzekeringsmaatschappij zodat zij kunnen bevestigen dat hun adres als zekerheid wordt gegeven en dan sluiten we de verzekering af (ong. 200 dollar per maand vertelde de verzekeringsmaatschappij aan de telefoon. We hebben dan puur en alleen verzekerd voor schade aan derden en diefstal). Eventuele schade is ons verlies.
Aan het eind van de reis zetten we de auto bij hen weer neer, beeindigen de verzekering en vliegen terug. Zetten de auto op Internet en als er geinteresserden zijn om te kopen handelen onze vrienden dat verder af en maken het verkoopbedrag aan ons over. Zelfs als we hem niet verkocht krijgen vind ik het niet zo’n punt, voor dat geld krijg je nooit een auto gehuurd.

Klinkt omslachtiger dan het is en je moet natuurlijk je familie/vrienden 100% vertrouwen, als hun zoon niet bij mij in de straat zou wonen zou ik het ook niet zo 1 2 3 aangedurft hebben.

Als je alleen voor derden verzekerd kost het nog geen 300 dollar per jaar bij nationwide.
Ligt wel een beetje aan de staat waarin je je laat verzekeren.
Dit moet dezelfde staat zijn als waar de registratie plaatsvind.
Je hebt alleen kennissen nodig voor een adres en een proof of adress.
Niet alle staten vragen hierom.

Let erop dat je tegenwoordig niet je camper in de VS mag verkopen als buitenlander. Dus die moet je dan weer naar Canada rijden.

sinds wanneer is dat dan?
in 2010 mocht het nog.

Hei iedereen,

Na een beetje offertes te vergelijken zullen we toch een auto of busje kopen in Amerika en dan achteraf proberen terug te verkopen. We denken dat dit het voordeligst is.

Het plan is om in Seattle (VS) een auto of busje te kopen ermee rond te trekken in VS en dan terug te verkopen in California een paar maanden later.

Wij dachten ook al dat we beter de auto in VS kopen en terug verkopen in VS. Of kan je ook in Canada iets kopen en terug in VS verkopen?

Moet je altijd een adres uit VS kunnen opgeven als je een auto aankoopt?? Wij hebben familie in Canada en in Miami. Maar de familie in Canada is veel jonger, dus ik denk dat zij eerder zullen meewerken dan de tante in Miami. Is het dan ok als je iets koopt in Seattle en je een adres uit Canada doorgeeft? Of weten jullie dit ook niet?

Dus we kopen een auto, we gaan daar ter plaatse naar een verzekeringsmaatscchappij en alles is in orde? Of moeten we nog andere dingen in orde brengen? Ik hoorde al dat keuring niet bestaat in VS.

Dingen waar we moeten op letten bij aankoop van een auto in buitenland? We zouden gaan voor een klein busje of zo’n ingericht chevrolet busje.

Dankuwel voor jullie reacties. Dit brengt me altijd een stap verder in onze realistatie van onze droomtrip. Dankuwel!!

Er bestaat zeker wel een keuring in de US alleen stelt deze niet zo veel voor als een apk hier.Deze keuring, die je bij bijna ieder garagebedrijf kan doen, zul je ook echt moeten laten doen voordat je gaat registreren bij het DMV.
Op de site van het DMV van de desbetreffende staat kun je lezen wat je nodig hebt voor de registratie.
Het grootste probleem is meestal de “proof of adress”. Dit is een energierekening of iets dergelijks waar je naam en adres op moet staan.
sommige staten eisen ook een amerikaans rijbewijs.

Ik denk niet dat ze het goedkeuren om een canadees adres op te geven in de US.
Sommige staten accepteren het adres van een postbus die je daar kunt aanvragen.
Het moet volgens mij altijd een adres zijn in de staat waar je de auto laat registreren.

Een verzekeringsmaatschappij kun je gewoon bellen. wij hadden Nationwide.

Zie: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Geld dat niet alleen als je een camper hebt met een NL kenteken?

Dat kan ik niet uit het bericht afleiden. Ik heb de gebruiker ooit eens voor meer info gevraagd, maar hij heeft niet meer geantwoord.

Iets voor de OP om dus uit te pluizen. :wink:

Dag reisvrienden,

Ondertussen heb ik meer info verzameld en heb ik min of meer mijn keuze gemaakt.

Na veel afwegen opteren we toch om een campervan te huren. De beste prijzen krijgen we via escapecampervans in usa. Heeft iemand ervaring met deze verdelers?

Lostcampervans kreeg ik een offerte die 1000 eur goedkoper was, maar de indeling van de van is minder. Daar heb je geen water aan boord in de auto en via escape campervans heb je dit wel.

Ondertussen nemen we ook een verzekering via hen en krijgen we 24/24 uur roadassistance. Voor 110 dagen huur betalen we ongeveer 5400 eur.

Wat denken jullie? Lijkt dit veel of eerder redelijk?

Sowieso heb ik al veel bijgeleerd uit julli commentaren. Dus het zou tof zijn om opnieuw jullie mening te horen. Zo leren we elke dag bij.

Prettig weekend!