Huurauto en verzekeringen....

Hallo,

In juni maken we met 4 een rondreis in 't westen van Canada en gaan een auto huren.
Ik zag hier al op het forum dat je via hotwire.com goedkoop een auto kan huren.het valt me op dat ze een stuk goedkoper zijn dan op andere sites.
Vanaf 15euro/dag voor een full-size.(vind ik wel erg erg weinig en verdacht)
In hoever hebben jullie ervaringen met hun?Addertjes onder 't gras?En welke verzekeringen moet je zeker bijnemen?Ik heb al een all-in reisverzekering.(reis-en bijstands +annulatie)

Moet je in Canada ook bijbetalen voor een 2de chauffeur?

Bij goedkope huurauto’s zijn de zogehete PEP en PAI plus verzekering niet inbegrepen alsmede de eerste tank benzine en tweede bestuurder. Niet doen dus! Neem beter een goede verhuurder als AVIS.

Ben niet bekend met huren via hotwire, maar heb wel gelezen dat auto huren voor Canadezen goedkoper is dan wanneer wij een auto daar huren, omdat zij minder verzekeringen nodig hebben. Als je via canadeze of Amerikaanse sites boekt moet je goed uitkijken wat er wel en niet in zit.

Door veel Canada reizigers wordt www.drive-kanada.de aangeraden. Maar dan kom je zeker ver boven de 15eu per dag uit

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Wij boeken onze huurauto altijd bij Alamo.de
Dit scheelt veel geld en je krijgt automatisch een upgrade naar het Goldpakket, waarbij alle verzekeringen inbegrepen zijn en bijv. meerdere bestuurders. Je staat dan dus niet voor verrassingen (zoals extra belastingen) bij het vliegveld.

Wij gaan in april een half jaar reizen door Canada, misschien dat je nog wat leuke tips vind op onze blog: blog.importbrink.nl

Veel succes en plezier met de voorbereidingen

Nog even deze vraag:
Diplomatie.be zegt:Autobestuurders kunnen in Canada rijden met een internationaal of Belgisch rijbewijs (met Engelse vertaling). Het is aan te raden de websites te raadplegen van de Canadese provincies waar u wenst te rijden.
Iemand die weet hoe het zit voor British Columbia en Alberta?

Ik heb vaak auto’s gehuurd via Hotwire en je krijgt dan gewoon een auto van een internationaal bekend verhuurbedrijf. Niks mis mee. Qua verzekering kan ik je weinig info geven. Wij sluiten nooit extra verzekeringen af omdat wij al goed verzekerd zijn…