Volgend jaar ben ik van plan om rond te trekken in West-Canada, startend in Calgary en als eindbestemming Vancouver (uiteraard met Vancouver Island inbegrepen). We zouden ons kampeermateriaal huren bij rent a tent Canada, maar over de te huren auto heb ik nog een vraag:
Wie heeft ervaring met het huren van een auto (wss een SUV-model) en heeft de prijzen over verschillende verhuurbedrijven vergeleken? Met andere woorden welk meest budgetvriendelijke autoverhuurbedrijf raad je ons aan?
Natuurlijk kun je de uitrusting huren, maar kijk ook eens naar de mogelijkheid om die lokaal te kopen. Bijvoorbeeld bij Canadian Tire of Walmart koop je voor één vakantie een adequate uitrusting voor veel minder dan je aan huur kwijt bent bij R-a-T of de MEC. Na de vakantie laat je het achter( b.v. in een hostel of bij Salvation Army)) of je neemt nog een deel mee terug.
Het is leuk cruisen in een SUV, maar nodig is het zeker niet, wel duur, maar dat is een keuze die je maakt.
Je kunt eindeloos blijven vergelijken op sites als kayak, orbitz, tripadvisor.
De gunstigste tarieven heb ik meestal gevonden op de Canadese site van expedia. Priceline en Hotwire liggen ook goed qua prijs, maar hier moet je altijd rekening houden met extra kosten voor verzekering(doorgaans $ 10 à $12 per dag).
Bij Canadianaffair.com betaal je tussen Calgary en Vancouver geen drop-off kosten.
Wil je een SUV en kamperen combineren kijk dan eens op de site van Wicked Campers.