Geschrokken van autoverhuurprijzen :)

Hoi,

De topics over autoverhuur die ik heb gevonden in dit forum zijn wat ouder, vandaar dat ik een nieuw topic start.
Ik ben in Vancouver van Maart tm Oktober, en van de zomer (15 augustus-8 september) ga ik met mn vriend het ‘rondje BC’ (Vancouver-Rockies-Vancouver Island) doen. Voor die periode willen we dus een auto huren.
Ik ben toch wel geschrokken van de prijzen die gevraagd worden. Ze liggen allemaal rond de 1800 dollar (inclusief tax), niet eens durven kijken wat de prijs is met verzekering… Iemand tips, goedkope autoverhuurbedrijven?

Wat voor verzekering moeten we trouwens nemen, voor onszelf, voor schade aan de auto, hoe werkt het? (voel me weer een newbie, zelfs na 3.5 maand hier haha)

Alvast bedankt :slight_smile:

Die 1800 is neem ik aan CA$?

Vorig jaar hebben wij tijdens de bouwvak ook zo’n rondje gereden, maar dan met Seattle als start- en eindpunt, dus net over de grens. Wij hadden onze auto bij Hertz (via Hotelplan) gehuurd, een Mercury Gran Marquis (fullsize) met het meest uitgebreide pakket verzekeringen, drie extra bestuurders en een tank benzine, daarvoor waren we toen voor de drie weken in totaal €722 kwijt, tegen de huidige koers dus CA$896.

Het was ons al opgevallen dat huurauto’s in dat deel van de VS veel goedkoper waren dan in Canada, en ook op de vlucht hebben we fors bespaard ten opzichte van naar Vancouver vliegen. En je mag gewoon met de auto de grens over, geen enkel probleem. Maar als je al een vlucht geboekt hebt schiet je daar allemaal waarschijnlijk niet veel meer mee op.

1 like

In Canada is een goede, maar goedkope verhuurketen: Discount.

Over twee weken huren wij daar voor het eerst een auto (voor een paar dagen), maar goede verhalen gehoord.

Ook heb ik nagevraagd voor de verzekeringen (maar dat verschilt per provincie wellicht een beetje): als een Canadees zijn rijbewijs vernieuwd, betaalt hij daar een flink bedrag voor. Daarmee draag je een deel af aan een verzekering, welke persoonlijk letsel dekt van iedereen die in de auto zit. Naast deze verzekering ben je dus verplicht om een verzekering voor de auto zelf te nemen. Het verhuurbedrijf heeft deze uiteraard, maar om daar aanspraak op te maken, moet je de verzekering afsluiten (Damage Claim Waiver). Anders moet je zelf voor een vervangende verzekering zorgen.

Controleer dus waar je in Nederland voor bent verzekerd en of dit ook in het buitenland te gebruiken is.

Dit is wat ik er zelf van heb begrepen…

1 like

Hee Evelien,

Check even de Kayak website: Car Rentals: Find Cheap Car Rentals & Rental Car Deals - KAYAK hier kun je bij verschillende verhuurders tegelijk zoeken. Kom voor jouw periode al uit op bedragen rond de 900 - 1100, exclusief verzekeringen e.d., dat wel… success!

1 like

Hee Redmar, jah, Kayak kende ik al, idd dat zijn de bedragen… (jij vindt trouwens wel betere aanbiedingen dan ik(?)) Via seattle is idd een optie, maar dan zijn we weer een dag kwijt met halen en brengen van de auto, en ik ben er nog niet uit of ik het dat waard vind. En dan zouden we met bus of trein daarheen moeten en weer terug. Discount heeft geen autos beschikbaar in die periode, ik zou nog kunnen bellen, misschien dat er toch wat te regelen valt.
Als ik via een nederlandse site probeer te boeken lijkt het trouwens nog het goedkoopst, omdat ze zeggen dat alle verzekeringen etc bij de prijs inbegrepen zijn.
Het is ook vreemd dat veel sites ongeveer 6 opties geven qua type auto, en dat ze starten met een auto die voor ons eigenlijk al veel te uitgebreid is. (Ik zou een Yarisje prima vinden)

Ik kijk van de week nog even rond, en dan ga ik maar boeken… prijzen zullen wel niet beter worden :stuck_out_tongue:

Combineren met een tripje Seattle? :wink:

Hmm heb gewoon gezocht op jouw start en eind datum. Gek nu ik weer zoek zijn de prijzen idd ietsje duurder. Goedkoopste is 1100, blijkbaar verandert het veel en snel. Maar evt. 1 of 2 dagen eerder op halen of later terug brengen kan soms voordeliger uitpakken Als ik 13 aug als ophaaldatum kies bv kom ik op $900,- als goedkoopste uit, dat is dus langer huren maar goedkopere prijs. Wel als nadeel dat je dan natuurlijk weer iets langer verzekering moet betalen dus uiteindelijk kom je misschien weer op hetzelfde uit…

Oh en nog een tip, bij de meeste verhuurbedrijven heb je de optie om een coupon code of andere kortingscode in te vullen als je online boekt. Meestal kun je via Google erg makkelijk aan zo’n code komen en dan heb je zo 10% korting te pakken!

Als je al een vlucht naar Vancouver hebt schiet Seattle inderdaad niet op, buiten de tijd kost je dat ook weer een hoop geld en gedoe om op en neer te reizen. Heb net even bij Holdaycars.com gekeken, daar kwam ik vanaf Vancouver op prijzen vanaf €1030 inclusief verzekeringen uit, maar nog zonder een extra bestuurder. Ondanks de minder gunstige wisselkoers vind ik dat toch erg pittige prijzen vergeleken met wat ik vorig jaar zelf betaald heb, en dat was dan nog voor een grote auto in plaats van zo’n klein dingetje.

Overigens zou ik persoonlijk daar sowieso een wat grotere auto nemen (vorig jaar met 4 volwassenen was het uiteraard pure noodzaak), je brengt nu eenmaal erg veel tijd erin door, de afstanden zijn groot en je medeweggebruikers zijn over het algemeen ook groot, dan rijdt een forse wagen gewoon lekkerder. Komt nog bij dat de kleinste auto’s niet altijd cruise control hebben, op dergelijke afstanden wat mij betreft absoluut een must. En uiteraard is het gewoon onderdeel van de totale ervaring, wat is er nu lekkerder dan met een flinke sloep over die eindeloze wegen deinen?

Seattle is maar 2 uurtjes rijden, lijkt me de moeite als je n paar $100s kunt besparen. je kunt ook vast wel n verhuurbedrijf dichter bij de grens dan Seattle vinden. Ga wel super vroeg anders kun je buiten de 2 uur rijden ook nog eens 2 uur in de rij staan bij de douane.

Je kunt eens kijken bij Expedia. Dat is ons vorige jaar juli/augustus goed bevallen. Veel goedkoper dan direct boeken bij Avis.

We hadden via Expedia voor 13 dagen een “Avis Premium auto” gehuurd. Een Chrysler 300 in speciale “boeven” uitvoering: glimmend zwart met hoogverchroomde velgen en full option, leer, atomaat, satelietradio, airco enz. enz. En met een Hummie 5,7 liter V8 motor met iets van 480 pk. (We dachten laten we eens gek doen). 13 Dagen voor de all-in prijs van € 423,30. Als we gingen tanken (en het verbruik viel echt mee) kwamen er wel steeds Canadezen rond de auto staan….

Maar ze hebben natuurlijk ook voordeligere auto’s

Een midsize SUV (Ford Escape of soortgelijk) kost bij Sunnycars voor 4 weken ca. 1200 euro in de periode begin augustus/begin september 2011.

We hebben uiteindelijk een auto gehuurd via Kuoni (nederlandse reisorganisatie), zij hebben een contract bij avis.
We hebben 900 euro betaald voor 26 dagen auto (kia soul). 15 augustus-11 september. Zuinig in verbruik, en een leuke auto.

Is dat 'n SUV?

nee

Dit is 'm dus.
Je kon hem winnen bij Karwei…
Leuk ding.
Of hij wel zo goedkoop rijdt weet ik niet, maar de benzine is daar in ieder geval veel goedkoper dan hier.