Auto huren Canada

Hallo iedereen,

Ik ga een jaartje reizen en begin mijn reis in juni in Vancouver, ik ga dan waarschijnlijk om Banff en omstreken te zien een auto huren. Maar weet er iemand of dat goed te doen is dan daar? Is het bvb veel goedkoper om dit vooraf te boeken? Of kun je daar gewoon een verhuurcenter binnenlopen en voor een fatsoenlijke prijs een auto huren voor een 10-14 dagen?

Je kunt in Vancouver op vele locaties een auto huren. Soms kun je aan de balie wel een leuk voordeeltje eruit slepen. Je kunt natuurlijk ook in Vancouver via internet een auto reserveren op b.v. orbitz, kayak, priceline of hotwire.
Of misschien met de bus naar Banff(Greyhound, Moose) en daar lokaal een auto huren voor de dagen, dat je erop uit trekt.

1 like

Bij ons scheelde het heel veel geld om de auto niet in Canada, maar in Seattle te huren. Ritje van 3 uur extra, maar spaarde bij ons veel geld uit. Dit kwam omdat een van onze bestuurders onder de 25 was ten tijde van de huur.

Ik ben al boven de 25 dus dat zal het probleem niet zijn. Maar ik ga daarna al door naar Seattle dus ik ook nogal dubbel dan.
Ik zal ook nog zoeken naar eventueel een mede-huurder die ongeveer hetzelfde wilt doen.