Ik zit erover na te denken om een auto te kopen en dan richting oosten te gaan rijden. Ik heb gehoord dat de aanschaf van een auto allemaal goed te doen is, maar de verzekering een stuk lastiger. Zijn er mensen in de buurt (BC, Vancouver, Vancouver Island) die wellicht samen met mij een auto willen aanschaffen en gaan reizen?
Misschien kan iemand ook wat meer uitleggen over de verzekering. Daar loopt hier al een topic over, maar er staat niet concreet in welke kosten ik kan verwachten.
Laat ik maar eens reageren op mijn eigen topic. Vandaag bij de lokale ICBC verzekeraar geweest en wat blijkt?
Een autoverzekering afsluiten is ten eerste ontzettend simpel en ten tweede vind ik de kosten van ongeveer 500 dollar voor een half jaar behoorlijk goedkoop. Nu ligt het er wel aan welke auto je koopt, maar ik heb het nagevraagd voor een Nissan Pathfinder uit 1992. Dus aan het eind van de maand ga ik een auto kopen.
Vraag alles HEEL goed na, want verzekeringen voor wagens in Canada zijn ZEEER duur. Een vriend van me heeft hier 6 maanden rondgereisd en had zich een wagen gekocht, dat was allemaal geen probleem. Maar zorg dat je goed navraagt voor wat je juist verzekerd bent. En ze zullen je wel zien als “new driver” omdat je geen BC license hebt en dan schieten de kosten zo ook nog eens omhoog. Ik heb mijn BC rijbewijs voor 4 jaar nu en ik betaal zomaar even $2500 CAD per jaar voor mijn auto verzekering, wat ik erg veel vind. Mijn wagen is verzekerd voor werk & plezier. Jij zal dit enkel moeten hebben voor “plezier” dan en dat maakt het wel wat goedkoper.
In elk geval veel succes ermee en het is altijd aangenamer om met eigen wagen te kunnen reizen. Huren is ook enorm duur voor langere periodes en wie weet kan je die wagen nog voor een goed prijsje verkopen!
hey Seekie
Ik ben samen met een kameraad net terug van een half jaar Canada. Wij hebben in Alberta een auto gekocht en daar een tijd mee rondgereden en in gecampeerd.
Over de verzekering, die vond ik ook schandalig duur (950 dollar voor 6 maand) Het scheelde dat we met zn 2-en waren dus dat we dat konden delen, maar toch. We zaten bij een gezin in huis en omdat we het via hun verzekering gespeeld hebben kregen we nog wat korting anders zaten we al gauw richting 1100-1200 dollar. Nou hadden we natuurlijk ook de pecht dat we nog geen 24 waren maar 23, dus dat zal ook nog wel wat uitmaken, maar toch. Aan de andere kant is de wegenbelasting wel lekker goedkoop. Wij betaalden 70 dollar voor een jaar!!! En de benzine is ook niet zo duur, ongeveer een dollar per liter. Wij hadden trouwens een Chevrolet Venture, net zoiets als een Renault Espace (familiebak)