Auto kopen in Canada met WHP

Goedendag Allemaal.

Ik ga van 1 september tot 15 november naar canada toe Britisch Columbia.
als werk ga ik daar hovenieren, omdat ik een auto nodig heb om naar mijn werk te rijden is mij aangeraden om daar een auto te kopen en na 2,5 maand weer te verkopen!!!

denken jullie dat dit verstandig is?
en nog tips?

Hier in Manitoba, moet je voor het hele jaar DE verzekering betalen. Ik weet niet hoe dat in BC is, misschien moet je dat even bekijken.
Ik vond deze website, daar kan je vast vragen stellen.

Succes!

Hoi! Ik ga in Oktober voor een jaar naar Canada met een Working Holiday Visa. We willen graag een auto kopen, maar horen dat daar nog een hoop haken en ogen aan zitten. Niet zozeer het kopen, maar wel het verzekeren. Het liefst willen we een auto in de staat Ontario kopen, maar als het ergens anders makkelijker is dan is dat ook goed. Ik heb familie in Canada, dus die kunnen eventueel garant staan. Heeft iemand misschien ervaring met het kopen en verzekeren van een auto?

hey hallo.

ik probeer hier ook een auto te kopen, en daar zitten heel wat haken en ogen aan.
ten eerste de verzekering hier wil je niet hebben als je geen canadees rijbewijs hebt.
(tenminste die ik allemaal heb gevraagd niet)
ik heb helaas niemand die de auto voor mij op naam wil hebben.
ik ben 23 en de risico groep is tot 25.
de rijervaring in nederland doen ze hier niks mee.
dus dat kost mij rond de 6000 per maand.

zou ik hetzelfde in BC doen,
dan ligt dat weer anders.
de verzekering op de zelfde auto kost dan nog maar 2400
en als je een brief van je verzekering in nl hebt (in het engels) dan willen ze dat daar wel mee tellen heb ik gehoord.

groetjes jasper

Hi Mary,

Ik zit momenteel ook in Canada (Ontario) voor een jaar op het working holiday visum. Als je hier een auto koopt is het beste om gewoon een insurance-office binnen te lopen en te vragen wat het kost. Als je geluk hebt (zoals wij) kunnen ze voor je invullen dat je bijvoorbeeld geen boetes/aanrijdingen hebt gehad en dat je getrouwd bent. Daardoor kun je een veel goedkopere premie krijgen. Officieel heb je daar bewijs van nodig uit NL en zelfs dan is het vaak lastig…Dus gewoon maar overal vragen totdat je iemand hebt die dit voor je wilt doen. Wij zitten bij State Farm Insurance. Je moet wel al een auto op t oog hebben als je een prijs wilt krijgen, want dat gaat hier op jaartal en soort auto!

Een ander punt is dat je NLse rijbewijs hier maar 3 maanden geldig is dus voordat die periode eindigt, moet je je Canadese rijbewijs halen. Opzich is dit niet zo lastig. Het enige wat je hoeft te doen is naar een drive test center in de buurt gaan. Daar moet je eerst een written test doen (theorie) dan heb je al je G1. Dat is al een ontario licence en daarmee kan je je auto al verzekeren maar dit is nog geen volledig rijbewijs. (je mag bijvoorbeeld minder alcohol in je bloed en niet savonds of snachts rijden en niet op de Highway) Daarvoor moet je nog je road test doen voor je G2 (praktijk). Dit kan je gewoon in je eigen auto doen, die je als het goed is al gekocht hebt. Als je die haalt heb je je ontario licence en kan je je daarop verzekeren! Dit is wat mijn vriend heeft gedaan…ik sta ook op de polis maar dan met m’n internationale rijbewijs (bij de anwb in NL verkrijgbaar) maar de hoofdpersoon op de polis moet na 3 maanden een ontariolicence hebben.

Nog 1 addertje onde rhet gras…Als je voor je road test voor je G2 (praktijk) zakt moet je eerst een praktijk roadtest doen voor je G1 en daarvoor slagen alvorens je nog een keer voor de G2 kan gaan…en uiteraard moet je eerst je Theorie (G1) halen…

Nou het is alllemaal erg ingewikkel, hebben wij ook mogen ervaren zoals je merkt…maar ik hoop dat dit je in ieder geval iets helpt! Ik heb idd ook gehoord dat het in bijvoorbeeld BC wel makkelijker is, maar dat is niet echt om de hoek helaas :wink:

Groetjes,
Sabina

Ook dit is per provincie anders geregeld qua rijbewijs halen. Ze hebben in Manitoba deze regels nog niet zo lang geleden weer veranderd, dus zou ik zeker eerst eens navragen hoe dat zit met een Holiday work permit. Het zou me niet verbazen als je geen CA rijbewijs meer kan halen met die WP.