auto verzekering canada

Goedemorgen vanuit Canada,

Ik heb een dringende vraag! Op dit moment zitten mijn vriend en ik in Toronto en willen heeel graag op weg naar het volgende avontuur.We willen een auto kopen en dat is hier ook zeker geen probleem ( auto’s genoeg ) maaarrrr de autoverzekering is een probleem niemand kan mij hier vertellen of je als backpackers een autoverzekering kan afsluiten voor een paar maanden.Ik heb al gehoord dat ik opnieuw een canadeees rijbewijs moet halen ik moet zelf mijn nummerbord kopen en de verzekering is voor een jaar +/- 2000 dollar.

Kan iemand mij vertellen of er nog een andere oplossing is?

verder is het hier leuk hoor : ) alleeen die verzekering houdt ons op dit moment in de stad en we willen rijden en ontdekken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Vrees dat diegene die dat jou verteld hebben echt de waarheid spraken…helaas voor jullie.
Het kopen van een auto lukt wel, verzekeren is een heel ander verhaal.
Dan krijg je nog het vraagstuk waar ga je de auto weer verkopen?
Want als je het voertuig gebruikt om het land door te crossen en het in bv BC weer te verkopen, zal lastig zijn want die nieuwe eigenaar moet dan een keuring laten uitvoeren en verkopen zal heel lastig zijn.
Waarom neem je geen ticket voor de grey hound, dan kom je ook overal, je kan willekeurig op en afstappen.