Huurauto prijzen

Ongeveer 'n maand geleden (toen ik mij had voorgenomen om volgend jaar naar Canada te gaan) zat ik al 'ns op autohuursites te kijken naar wat voor prijzen ik kon verwachten.

Bij Sunnycars kwam 'n midsize SUV op ongeveer 1200 euro uit voor de ca. 28 dagen dat ik 'm nodig heb in de periode dat ik op reis wil.
Net doe ik nogmaals 'n search bij Sunnycars en nu is diezelfde auto al meer dan 1600 euro!

Als het moet dan moet 't, ik zal toch vervoer moeten hebben, maar ik vraag me af of die prijzen schommelen en er dus ook kans is dat ze opnieuw lager zullen worden. Wie heeft ervaring?

Ik heb niet zo direct ervaring met het huren van een auto in Noord-Amerika, maar het probleem zal zijn dat in die periode vele wagens al geboekt zijn. Ik weet niet of de prijzen weer omlaag zullen gaan. Dus je boekt best vroeg genoeg als je een bepaalde grootte van wagen wil of bepaalde datums. .

Moet het een SUV zijn of mag het ook een gewone wagen zijn. Ik heb hier en daar ook wat zitten zoeken en vele huurbedrijven hun wagens zijn al allemaal gereserveerd. Via expedia vond ik nog wel wat voor een SUV rond de periode dat jij gaat en voor zo’n 4 weken kom ik uit op zo’n $1400 CAD. Ik weet niet tot in hoeverre je verzekerd bent en wat voor verzekering je zelf wil afsluiten.

Misschien is het ook mogelijk om ergens anders dan de luchthaven te huren, ik denk dat het ophalen en afleveren van wagens aan de luchthavens altijd wel wat duurder zijn. De luchthaven van Vancouver heeft een goede verbinding met het openbare vervoer naar het centrum van de stad. Vele hotels in Vancouver hebben een gratis shuttle bus voor hun gasten. Zo kan je bijvoorbeeld de eerste dag (of meerdere dagen) zonder auto en kan je de auto een paar dagen later huren. Het is maar een idee natuurlijk.

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Hoi Ann! Leuk dat je reageert!

1400$ vind ik niet duur, maar ik neem aan dat dat nog zonder verzekering is? Vind het wel heel belangrijk dat de verzekeringen helemaal in orde zijn. Dat is dan via die organisaties (sunnycars of usareisen.de) wel 't geval. En bij welk verhuurbedrijf had jij dat tarief gevonden?

Wil idd 'n SUV, rij thuis al in 'n klein corsaatje en geniet optimaal van het rijden als ik 'n échte auto onder m’n kont heb. Die luxe gun ik mijzelf dus graag op reis.

Vind 't wel verbazingwekkend als huurauto’s nu al volgeboekt zitten voor aug/sept volgend jaar eerlijk gezegd.

Heb afgelopen voorjaar (april/mei) door zuidwest USA gereden en daar hadden we de SUV pas in jan/feb gehuurd. Daar betaalden we denk ik rond de 1100 euro voor voor ook 4,5 week.

Het is idd mijn bedoeling de auto pas op te halen als ik uit Vancouver vertrek. In Vancouver hoef ik nog geen auto, dan kost ie alleen maar geld. Bovendien kreeg ik al ergens melding dat 'n verhuurperiode niet meer dan 28 dagen mocht bedragen, dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Zoals ik nu plan zou het 29 dagen zijn, al kan ik 'm in Calgary natuurlijk gelijk bij aankomst droppen en dan is het 28. Bij Sunnycars kan 29 dagen overigens wel.

Halloooo,

Wel, ik vond het ook raar dat alles al volgeboekt is voor volgend jaar, ik denk dat het misschien nog te vroeg is om zoiets te boeken. Ik denk als je na Nieuwjaar opnieuw gaat zoeken dat je dan wel weer auto’s kan vinden. Wij hadden in juni een minivan gehuurd en die kon ik eigenlijk pas zo’n 3-4 maanden op voorhand reserveren. Dus ik denk dat je daarmee gerust nog wel even kan wachten…je moet dat zelf maar zien.

Die prijzen die ik gevonden had was bij expedia.ca. Dit is de website: http://www.expedia.ca/daily/enc4105/cars/default.asp Ik had wel de luchthavens ingegeven, dus pick is “YVR” (Vancouver) en drop off is “YYC” (Calgary). Ik heb de volgende datums daar ingevuld: pick-up 10 augustus 2011 en drop-off 7 september 2011 om het een even 4 weken te maken. Verder heb ik niets van keuzes aangegeven zo krijg je de meeste mogelijkheden. Je krijgt dan een prijs van verschillende huurauto bedrijven. Kijk dan onder standard 4-wheel drive dan zie je de verschillende prijzen. Deze prijzen zijn wel met taxen en fees inbegrepen, maar als je extra verzekering wil (zoals de LDW=Loss & Damage Waiver) dan zal dat wel extra kosten, maar hoeveel weet ik niet. Waarschijnlijk iets van een $25 tot $30 per dag.

Maar als je met Sunnycars net iets meer betaald en jedat alles is inbegrepen (verzekering en dergelijke_, dan is dat misschien een betere keuze. Ik weet van mezelf dat ik liever wat meer betaal als ik zeker ben dat alle verzekering en dergelijke zijn inbegrepen.

Ik vind goed verzekerd zijn ook super belangrijk, dus dan liever eentje waar alles inbegrepen is.

Overigens heb ik usareisen.de gemaild, en die gaven aan dat pas vanaf november hun prijzen voor het zomerseizoen bekend worden. Dus nog niet volgeboekt, maar simpelweg nog niet beschikbaar.

Ben wel blij dat ik vroeg aan 't uitzoeken ben, dan kan ik de financiele tegenvallers verwerken ruim voor ik op reis ga, haha! :vak02:

Wij hebben vorig jaar ook pas in mei geboekt (bij Expedia) voor een auto end juli. Er was nog keuze genoeg. Maak je dus geen zorgen.

We wilden ook graag een goede auto “onder onze kont” en hebben gekozen voor een Chrysler 3000 in full option “boeven” uitvoering (zwart, alles chrome, leer, automaat, sateliet radio, navigatie, etc. etc. en een 8 cylinder speciale HAMMIE motor van weet ik hoeveel pk (420 geloof ik). Het was een (nieuwe) Avis auto 14 dagen voor Euro 432,30 incl. alle verzekeringen.

Bij het tanken kwamen alle Canadezen kijken!

Ik heb dit jaar een auto gehuurd voor 26 dagen. Zie mijn topic van ongeveer anderhalve maand geleden. Mijn ervaring was dat de prijzen ongeveer gelijk zijn gebleven in de periode (half jaar) dat ik me daarop aan het orienteren was. Uiteindelijk heb ik bij Kuoni, een nederlandse reisorganisatie, een auto (economy) gehuurd bij Avis voor 900 euro inclusief verzekeringen.