Beste mensen,
Ik ga in eind juli van dit jaar naar canada. Nu ga ik daar eerst ongeveer een maand rondtrekken, de bedoeling is om van toronto naar calgary te gaan. Ik ben momenteel op zoek naar een verhuurbedrijf waar je als 24jarige een auto kan huren zonder de 25CAD toeslag per dag omdat ik nog geen 25 ben. Na het rondtrekken ga ik er 4 maanden studeren om daarna(naar alle waarschijnlijkheid) nog weer een maandje te gaan trekken. De zoektocht naar tickets kom ik via airtransat op de goedkoopste, zijn er mogelijk nog andere maatschappijen die ik over het hoofd heb gezien? Graag wil ik ook wat meer info over de trip van toronto naar calgary, zijn er meer mensen die deze trip hebben gemaakt of een deel ervan?
Wat kan je het beste doen met overnachtingen?
Auto huren of kopen(al lees ik op internet dat verzekeren een drama is en super duur, zijn er ook makkelijke manieren voor)?
Waar boek je de goedkoopste tickets als je z’n periode gaat (25/07/2008 tot 01/02/2009)
Ik heb inmiddels veel verhalen gelezen maar de meningen verschillen nogal eens, graag zou ik reactie krijgen.
Zo veel mogelijke mooie plekken in canada te zien, met als eindbestemming calgary omdat mijn vrienden daar weer het vliegtuig nemen en ik ga studeren voor 4 maanden.
Het huren van een auto is alleen ook een ramp als 24jarige. Maar ik hoor graag de belevenissen en de mooie plekken.
Een auto kopen in Toronto kun je vergeten, je kunt hem nl niet verzekeren op een NL of Int rijbewijs.
Het enige wat je kan doen is een Ontario driverlicense gaan halen.
Een goedkope verhuurder is rent-a-wreck maar dat is allemaal franchise en die zitten er niet op te wachten om de auto op te gaan halen in Calgary.
Andere oplossing is Greyhound, je bent dan minder flexibel maar het is een optie.
Wat wij zelf hebben gedaan (nadat we er achter kwamen dat we geen auto konden kopen) is een auto huren in Toronto hier rondrijden em daarna (met Westjet) naar Edmonton gevlogen en hier weer een auto gehuurd (beide bij rent-a-wreck, welke volgens mij vanaf 21jr is)…
In BC kun je trouwens wel een auto kopen/ en verzekeren! (wat wij hebben gedaan)…