Auto kopen/lenen in Canada/USA

Hallo,

Ik en mijn vrouw vertrekken in januari op wereldreis en zullen eerst 4 maanden rondtrekken in Canada & USA.
Nu worden wij pas volgend jaar 25 en kunnen wij geen auto huren zonder een toeslag te betalen van minstens $27 per dag…
Dit is dus onbetaalbaar.
Nu zoeken wij de beste opties!
Het eerste wat in mij opkomt, is een auto kopen en dan weer verkopen.
Wij starten in Toronto, dus zouden daar onze wagen kopen. Onze reis eindigt normaal in Denver, USA, maar desnoods kunnen we ook terug naar Canada als dit het gemakkelijker maakt om die opnieuw te verkopen.
Het probleem is, ik heb nog nooit een wagen gekocht en verzekeringen genomen (zelf niet in België). Ik kan altijd een wagen lenen van mijn familie en heb die niet zo vaak nodig hier. Wel heb ik al in 9 Europese landen gereden, dus ervaring genoeg!
Dus nu mijn vragen:
Hoe begin ik hieraan? Waar koop ik mijn wagen, hoe verzeker ik die, en hoe verkoop ik hem weer?
Is het ook mogelijk bij een particulier te ‘huren’? dat ik bvb als 2de bestuurder ben ingeschreven op zijn/haar verzekering en met zijn/haar wagen kan rijden en die daarna terug breng? (natuurlijk met een mooie vergoeding).
Ook denk ik dat het belangrijk is om 4 seizoen banden te hebben.

Dan heb ik deze zelfde vraag eigenlijk ook voor Nieuw Zeeland en Australië…
Veel vragen in één keer van een nieuwe gebruiker, maar ik zou het zeer waarderen dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb ook de bedoeling een blog te starten van mijn Wereldreis die jullie dan natuurlijk ook kunnen volgens als jullie willen.

Bedankt op voorhand!
Timothy