He lieve mensen,
We gaan volgend jaar ergens in mei naar Orlando toe en willen dan een auto huren via internet voordat we gaan.
Welke verhuurbedrijven hebben jullie ervaringen mee en zijn aan te raden?
Bedankt voor jullie reactie!
He lieve mensen,
We gaan volgend jaar ergens in mei naar Orlando toe en willen dan een auto huren via internet voordat we gaan.
Welke verhuurbedrijven hebben jullie ervaringen mee en zijn aan te raden?
Bedankt voor jullie reactie!
Ik had afgelopen jaar een auto gehuurd via alamo.nl, dit was weliswaar in canada. Dit scheelde de helft van de kosten t.o.v. ter plekke een auto huren onder dezelfde voorwaarden.
Ze bieden aanvullende dingen als verzekering, jonge bestuurders, meerdere bestuurders al direct aan. Je weet dus precies wat je betaalt.
Je moet het wel vooraf via iDeal voldoen, dus mocht je trip om wat voor reden dan ook niet door gaan ben je het bedrag gewoon kwijt. Afhankelijk van de reden dat je trip gecancelled is kan je het misschien nog terugkrijgen via een annuleringsverzekering.
Oja, en 3 jaar terug in de vs hadden we een auto via het bedrijf Enterprise. Deze was gehuurd in Seattle, toen we in omgeving van LA een melding kregen op het dashboard over olie verversen zijn we bij de plaatselijke vestiging langsgereden. Die zijn met Seattle gaan bellen voor ons, hebben een afspraak gemaakt bij een garage voor een complete kleine beurt. We hebben verder niks hoeven regelen/voorschieten/declareren, we konden daarna zo weer verder. Op zich ook een prima ervaring.
Ik heb tot tweemaal toe een auto geboekt via USA-reisen.de en dan alamo kiezen. Ze hebben vaak goede aanbiedingen! Als je met navigatie wikt riksen raa ik je aan om ter plekke te kopen en dan weer te verkopen in nl!
Dollar, altijd goed geweest en lage prijs. Op dollar.com kun je de auto kiezen en reserveren, geen betaling.
Bij aankomst regel je aan de desc je verzekering.
Of alles kant en klaar bij: americanestates.nl
Als je alleen de autoverhuur wilt krijg je via email de voucher die je inlevert bij de balie van Dollar.
Heel erg bedankt voor jullie tips, we gaan die verhuurbedrijven bekijken.
Hmm bij geen van die bedrijven wat we tot nu toe hebben gezien kan je bv een mussle car huren( dodge charger achtig bv)
Leek ons echt tof die 1 te huren, maar anders even contact met bv alamo opnemen of die optie er toch is.
Je kunt wel een Charger huren, ik heb er in 2008 in gereden. Wat je op de site ziet is vergelijkbaar. Dollar heeft op zeker een Charger. Je kunt ook een Mustang convertible kiezen. Stuur een emailtje met je verzoek. Als ik het goed heb kun je bij Alamo ook vrij kiezen uit de auto’s in je gekozen klasse.
Ah dat zou echt geweldig zijn, ik ga dan binnenkort een mailtje naar ze toesturen:)!
Ik dacht ook van hoe doen ze het anders, iemand betaald een bepaald bedrag en je kan daarvoor auto A of vergelijkbaar krijgen, wat nu als de persoon niet auto A wil maar auto B ofzo kan je die dan gewoon nog steeds na de betaling kiezen want als je de auto ophaalt ik neem niet aan dat ze op het vliegveld bv een grote showcase met auto’s hebben staan haha.
In Orlando steek je, na bij de balie te zijn geweest, de straat over en loop je een grote garage binnen. Je hebt een vaknr gekregen en zo vind je je auto. Bij Alamo mag je kiezen welke auto je neemt. Zo was ik vorig jaar in Tampa en heb uit de compact serie een Dodge Caliber gekozen. De Charger valt onder de Full-size.
bedankt voor je informatie, dit helpt mensen als ons die nog nooit in amerika zijn geweest echt heel erg goed op weg.
graag gedaan. Het is een super land voor vakantie. Ik weet zeker dat het een geweldige reis wordt! Krijg je misschien ook het ‘Amerika gevoel’.
Wat wil je allemaal gaan doen? Misschien kan ik je nog wat verder helpen?
Nou we gaan dus een villa huren in orlando en de huur auto erbij.
Dan willen we eigenlijk allerlei uitstapjes gaan maken en wellicht een overnachting ergens anders als het wat verder weg zou zijn.
We willen ongeveer 2.5 a 3 weken blijven.
Ik ben nog beetje aan het bekijken wat er buiten de pretparken om nog meer voor moois te zien is, zelf houd ik van de natuur bv er zal vast wel ergens ook in florida te zien zijn wat op dat vlak een must see is.
We staan gewoon voor alles open kwa activiteiten enzo:)
Edit:
En hele mooie stranden dat vinden we natuurlijk ook geweldig;)!
SHOPPEN! haha, Florida Mall. Premium Outlets.
Gator Land is een Alligator park, naam zegt het al, Bush Gardens, je kunt in bijv de Wal Mart een ‘coupon’ boekje halen. Daarin vind je allemaal kortingsbonnen. Zo kun je bijv met een airboat op pad.
Mei is een mooie tijd, alles fris en groen. Heb je kinderen?
We hebben geen van alle kinderen, anders zouden er veel leuke parken denk ik zijn waar ze het naar de zin zouden hebben!
Met een airboot lijkt ons echt mooi:D!
Je kunt bijv ook een dagje naar de kust en met een gezelschap Tarpon fishing
op zee.
Vanaf Orlando is het ong 1½ uur rijden naar de westkust, Golf van Mexico.
Daytona race track, vonden wij erg indrukwekkend.
AAN de desk (dus ter plaatse) je verzekeringen regelen kan nogal ERG DUUR uitvallen. Beter is het alles al vanuit NL te regelen in een alles in één pakket!
Dan is alles geregeld en hoe je ter plaatse niets bij te betalen.
En KIJK alles na === loop samen met iemand aan de BALIE ONGEACHT HOE DRUK HET OOK IS de verhuurovereenkomst NA. Zeker als je een periode huurt langer dan 30 dagen. Vraag of alles goed is … ook voor je verlengde huurperiode (in NL 40 dagen geboekt en betaald!)
De verlengde huurperiode werd achterop vermeld. Bij Alamo in de USA is de maximale huurperiode namelijk 30 dagen … als je bij Alamo.nl huurt maar liefst 53 dagen!
Hier liep dus de communicatie ergens mis … terwijl er op mijn voucher duidelijk een huurperiode stond voor 40 dagen!
Maar daarover later meer … ben nu in conclaaf met alamo.nl (target) en dat vind ik dus een heel gedoe.
daar heb je helmaal gelijk in. Ze gaan zo snel door de voorwaarden heen, met een duffe kop kun je dat niet volgen.
Na aankomst op Denver … (tante was er ook = tweede chauffeur Alamo GOLD) auto opgehaald … en die baliemedewerker is geeneens door de huurovereenkomst gelopen! Tweede chauffeur hier en daar tekenen etc.
Of we nog wegenwacht wilden etc … (nee dus) … en dat was het.
Daar kun je de auto ophalen … wees hij globaal wijzend naar buiten … .
Buiten aangekomen ff moeten kijken waar precies … en daar waren twee mensen van Alamo … ook niet zo heel erg geïnteresseerd ‘zoek er maar in die lot eentje uit’
Eerlijk gezegd niet wat je van Amerikaanse service zou mogen verwachten.
Bij Hertz (plaatselijk kantoor / niet op de luchthaven) ging dat er toch dan veel aardiger aan toe … die legde als je wilde ook de auto een beetje uit.
Zeker na een lange vliegreis waarbij je toch redelijk op bent (1x overgestapt etc met een layover, nergens kunnen slapen -lukt mij dus niet in het vliegtuig-) mis je toch een hoop vrees ik.
Na enkele dagen terug naar de verhuurlocatie in Denver Airport gereden ivm die huureinde-datum 31 mei … toen bleek op de achterkant dus in het klein een verlengde huurperiode te staan tot 10 juni. En was alles ‘in orde’
Heb ik ze meteen de tip gegeven om alles met iemand door te lopen en de belangrijke dingen met een gele marker te onderstrepen!
Maar ja, die baliemedewerker zal zoiets vast&zeker wel niet doorgeven…
Jammer dat dit nou allemaal zo moet lopen.
En dat Alamo.nl (target) niet meteen zegt dat maken we voor u voor elkaar binnen één week. M.i. zou dat moeten kunnen … ik bedoel het is DUIDELIJK dat ik ALLES voor de gehele huurperiode van 40 dagen betaald heb.
Nu heb ik de laatste 10 dagen dus dubbel betaald … … natuurlijk ben ik het daar NIET mee-eens. Maar hun (.nl) afhandelprocedure kan dus 6 weken duren!!!
M.i. is de zaak compleet duidelijk!
Jeetje, wat een toestand zeg. Duidelijk dat jullie in je recht staan, volgens mij… Laat even weten hoe het is afgelopen.
Wij mochten bij alamo Orlando ook onze auto zelf uitzoeken. Ga zeker naar seaworld. Dit heeft op mij een onvergetelijke indruk gemaakt. Wat een kwaliteit van shows!