Auto huren Amerika, welke online verhuur bedrijven zijn betrouwbaar?

Procedure loopt.

Over de auto zelf ben ik zeer tevreden.
Daar stonden nog niet zoveel miles op en dus was hij redelijk nieuw.
Technisch was alles dus dik in orde.

En de rest komt ook zeker & vast wel goed. Alleen met het gedoe ben ik niet bepaald blij. Hoop dat ze binnen hun organisatie de communicatie verbeteren!

1 like

Florida heeft de mooiste stranden van de VS. Ze staan bekent om het fijne witte zand. Lees hier maar eens:

1 like

Nog een toevoeging op de pagina hierboven:in Homosassa Springs kun je manatees zien: Florida Manatee

Bedankt Fred, ik zal ze met me vriendin bekijken:)!

Ik las je verhaal en ik vind het echt erg om te horen dat het zo veel gedoe op levert voor jullie!
Hopelijk dat het bij ons zal mee vallen, we gaan iig alles goed van te voren uitzoeken en ook bij aankomst alles duidelijk door spreken!

Die staat zeker op de lijst, bedankt Anita!

Bedankt voor je ervaring te delen.

Wat ik nu vooral hoor en lees is Alamo/Dollar, deze 2 springen er toch wel uit.

Heb Alamo gemailed , kreeg reactie dat ze geen exact type auto konden reserveren of een soort van lijstje konden sturen met een overzicht, dat is wel jammer.
Dollar heb ik nog niet gemailed, dat doe ik na de vakantie( zit nu in Duitsland)

Dit jaar in januari, vanwege de vroegboekkorting, voor de 4de keer bij USAREISEN.de geboekt.
Boek hier trouwens altijd per volle week(7-14-21-28dgn), indien mogelijk natuurlijk, want je zult zien dat de prijs, wanneer je bijv. 19 dagen ipv. 21 dagen boekt, niets zal uit maken. Zij hebben een week-contract met alle car rental offices in de USA, vandaar.
Ik betaalde bij hun in januari 785Euro voor een 4deurs midsize all-inclusive bij Dollar.
2 Weken terug ging ik eens checken of deze prijs nog hetzelfde was, en zag tot mijn verbazing dat deze 110Euro goedkoper geworden was. Een mailtje was voldoende om het verschil terug op mijn CC geboekt te krijgen.

Topservice dus!! Waar zie je dat nog. Met de per email toegestuurde voucher, is het afhalen van de auto een fluitje van een cent.
Voor ons geen andere meer!:cheer:

1 like

he lelici,

Bedankt voor het delen van je ervaring, ik zal het vanavond eens gaan bekijken:)!

Alamo is goed, meerdere keren probleemloos.
Voorbeeld, Chicago winter, we willen wegrijden van het vliegveld, let de operator bij de poort heel goed op; He, heb je deze auto voor 2 weken gekregen, kan niet, hij moet binnenkort voor service, rij even terug en neem dan dit kenteken die is net geweest. Sorry voor het ongemak.
De laatste keer Hertz, is ook prima en voor een heel lage prijs een nieuwe 4 deurs Nissan met z’n CVT belt automaat rijd veel beter dan een conventionele automaat, ook zuiniger.
Wel altijd vanuit Nederland geregeld scheelt teveel.

BTW Muscle cars zijn natuurlijk heel leuk, maar ondanks de veel gunstiger brandstof prijzen kan z’n ding een beste aanslag op je vakantie budget doen.
Persoonlijk heb ik ze liever van m’n klanten stukje proefrijden, testen op de rollenbank enz.
Vandaag deze France 2011 Camaro 400PK aan de wielen. filmpje is van een Dodge Challenger, na tuning ruim 500Pk het geluid is natuurlijk awesome.

Hans

http://sprint.smugmug.com/Cars/Forum/11394313_ZytsN#1298385398_Rv2LZLC

http://sprint.smugmug.com/Cars/Forum/i-9kgZmQ2/0/XL/DSCN0233-XL.jpg

Wij hadden onlangs vanuit België een auto gehuurd bij AVIS met alles inbegrepen. Bij afhaling op LAX luchthaven kregen we de gebruikelijke vragen, wil je dit er nog bij, wil je dat er nog bij … nee dus, dat wilden we niet, alle verzekeringen die we nodig achtten waren immers al inbegrepen en betaald.

Zorgeloze reis gehad en bij het binnenbrengen van de auto na dertig dagen werd snel een controle uitgevoerd en werden we aangemaand om snel de bus te nemen naar de terminal, alles was in orde. Ik kreeg nog wel snel een kleine print out aangereikt waarop 600 dollar aangerekend werd op m’n kredietkaart.
Even de vraag gesteld aan de controleur wat dat betekende. Geen probleem zei hij, wordt allemaal geregeld, neem maar snel de bus.

Toch maar even binnen in het kantoor gaan polsen wat dit betekende. Bleek dat ze ons toch nog een bijkomende verzekering hadden aangerekend. De dame aan de counter vroeg of ik schriftelijk even wilde verklaren dat ik geen extra verzekering gevraagd had bij afhaling wat ik ook meteen ter plaatse gedaan heb en ik kreeg een nieuwe afrekening met nul Dollar deze keer.

De dame verontschuldigde zich en zei dat dit wel meer voorkomt. De “verkopers” krijgen extra commissie als ze bijkomende zaken kunnen aansmeren bij afhaling van je voertuig.

Als ik gewoon de bus genomen had zonder het papiertje na te kijken, was ik 600 Dollar extra kwijt geweest, en probeer dat dan nadien maar eens terug te krijgen.

Verder was de auto wel prima.

GPS hadden we er niet bijgenomen. Gewoon een Tomtom gekocht in de Walmart. Terug thuis heb ik dan de Europese kaarten gedownload en nu gebruik ik 'm hier.

:cheer:

2 likes

@ Hans,

Bedankt voor je ervaring!
Die auto ziet er mooi uit!:wub:

@ Thierry,

Ook jij bedankt voor je ervaring te delen!

Ik zag vandaag dat het geld netjes weer op mijn creditcard staat.
Gelukkig is dit misverstand vlug opgelost!

Mooi om te horen!

Ik denk dat alles wat we wilden weten wel beantwoord is, ik wil iedereen bedanken!
Blijft dit topic altijd open of hoegaat dat op dit forum?

Het topic wordt niet verwijderd, maar naarmate de tijd verstrijkt zal hij ‘verouderen’.

1 like

Het probleem is meestal dat je redelijk gaar aan de balie komt. Je bent niet meer zo scherp. Mijn ervaring, na een aantal keer een auto gehuurd te hebben, is dat bij Alamo en Hertz de zaken vanuit je luie stoel te regelen zijn. Je kunt goed kijken naar de voorwaarden, pakketten enz. Op één keer na werd er gezegd dat de gekozen auto er niet was. Er werd een upgrade aangeboden met een prijskaartje eraan. Deze handelswijze is illegaal. Een upgrade is prima, maar betalen hoeft echt niet. Twee keer een goedkope auto gehuurd en met een dure op stap geweest. Je kunt het dus ook uitnutten. De service op de grote stations is gewoon prut. Ongeïnteresserd en alleen maar uit op de persoonlijke bonus. Meestal in een speciaal programma de heerlijkste auto’s.
Mooi land, mooie wegen, mooie natuur en lekker cuisen dus.

Fred

1 like

Wij hebben ook goede ervaringen met Alamo en telkens stonden er diverse auto’s klaar waar je uit kon kiezen.
Vorig jaar hebben wij ook geboekt via USAreisen.de USA Mietwagen Preisvergleich | USA-Reisen.de
en dat was voor ons op dat moment de goedkoopste aanbieder. Wij hadden gekozen voor Super-Inklusiv-PLUS pakket maar kregen bij aankomst ook de gebruikelijke vragen van ‘up grades verzekeringen’ maar zijn hier ook niet op in gegaan.
Wel hebben wij ervoor gekozen om in een hogere klasse een auto te nemen .Wij hadden bewust geboekt voor een Mid size Suv met in het achterhoofd dat we wel ter plekke zouden zien of de aangeboden auto’s ons wel zouden bevallen. Er stonden 3 auto’s van deze klasse waar we uit konden kiezen maar we vonden ze toch aan de kleine kant en hebben na een betaling van een overeengekomen opleg voor een grotere auto kunnen kiezen.
Na een paar dagen rondreizen hebben wij de auto moeten gaan omruilen omdat er iets mis was met het reservewiel. Mijn man had ontdekt dat het reservewiel ,dat onderaan de wagen zat,was los gekomen. Na contact met Alamo werden we aangeraden om naar een bandencentrale te gaan maar daar stelden zij vast dat het niet meer het originele reservewiel was maar een veel kleiner.Volgens die man was waarschijnlijk het originele reservewiel gestolen ,hebben ze een kleiner wiel in de plaats gestoken en dat wiel is beginnen loskomen door de schokken van het rijden. Na deze vaststelling reden we naar de dichtsbijzijnde Alamovestiging waar ze eerst ons verhaal niet wilden geloven maar uiteindelijk toch een andere wagen kregen.
Dit was maar een klein incident maar ik wilde enkel vertellen wat onze ervaring was met het inruilen van huurauto.

1 like

Ik wil nu in San Francisco een auto huren voor ongeveer 2 weken in september. Bij Thrifty en Alamo kost me dat ongeveer $1000,- (Base Price), bij National maar $500,- (Base Price).

Iemand ervaringen met National. Heb ik iets gemist?

Groet,
Freshtim