waarop te letten bij autohuur?

begin mei maak ik een rondreis per huurauto in het zuidwesten van de verenigde staten.
Wat zijn de ervaringen met bv Alamo?
waarop speciaal te letten bij het ophalen en terugbrengen van de auto?

Ik neem aan dat je de auto al gehuurd hebt in Nederland.

1. Laat je geen extra verzekeringen of upgrades aansmeren. Ook roadside assistence is niet nodig.
  2. Tenzij hij verplicht is, weiger de fuel option. Je betaalt dan voor een volle tank benzine en levert hem leeg af. Maar die tank is nooit leeg dus beter de tank af te vullen voor inlevering van de auto.
  3. Bekijk de huurauto goed op beschadigingen. Neem je tijd daarvoor en laat je niet opjagen. Als je beschadigingen ziet ga dan terug naar de receptie en maak er melding van. Kan soms ook bij het verlaten van het verhuurterrein maar dan staan wellicht andere auto’s in je nek te brommen. Maak foto’s van de beschadigingen (vaak lastig…)
  4. Als je een awd hebt gehuurd, controleer en of hij ook echt awd is en niet 2wd.
  5. Let erop of reservewiel goed op spanning is. Een instructie boekje kan handig zijn. Deze is vaak te vinden bij het reserve wiel
  6. Neem de tijd om de huurauto te leren kennen.Knoppen etc. Met een automaat (en alle autos zijn automaat in de USA) moet je op het rempedaal trappen om de handle te verschuiven Sommige auto’s hebben een handle bij het stuur.
  7. Bij Alamo mag je vaak kiezen uit een bepaalde category. Ik wil altijd een Amerikaanse auto en geen Japanner of Koreaan. Maar daarin zijn we allemaal verschillend.
    Yeehaw.
1 like

bedankt vooor de info, erg nuttig.

met vriendelijke groet

Kwa kosten is het bij Alamo doorgaans het voordeligst om vooraf via de nederlandse site te boeken. Enige nadeel is dat je vooraf betaalt en geen geld retour krijgt mocht je trip niet door gaan, dit kan je waarschijnlijk (deels) afdekken met een annuleringsverzekering.

2 jaar terug was een auto in Vancouver huren met 2 bestuurders waarvan 1 onder de 23 de helft zo goedkoop door het via de nederlandse site te doen.
De roadside plus hadden we er (ter plekke) wel bij genomen. Toen we daadwerkelijk een lekke band kregen in een nationaal park hadden we geen bereik en hebben we zelf het reserve wiel er op gezet.

bedankt voort de info,
de auto is al gehuurd, alamo gold, ik zal de banden ook bij afname van de auto goed controleren. Goede tip! Het banden wisselen lukt wel, moet voor ons geen probleem zijn.

met vriendelijke groet

Bij Alamo Gold is een volle tank inclusief. Je kan de auto dus zo leeg mogelijk afleveren.