Hallo,
wie heeft er ooit een auto gehuurd bij alamo.com?
Als ik via alamo.nl een standard suv wil huren in LAX kost me dat zo’n 800 euro.
Wanneer ik dezelfde auto wil huren via alamo.com kost me dat 610 euro.
( en ja… bij het overzicht van de reservering staan de verzekeringen aangeduid als “inclusive”.
Wanneer ik informeer bij alamo.com en alamo.nl kan niemand verzekeren, dat ik niet toch extra verzekeringen moet afsluiten bij het ophalen.
Ik ga met een vriendin een rondreis maken vanaf Los Angeles, half aug en hebben ook een auto via Alamo gehuurd. Met alles erop en eraan qua verzekeringen, ook 2e bijrijder. Volgens mij was t iets met gold. Dit na veel positieve tips, we moeten t natuurlijk afwachten! We hebben ook een SUV gehuurd. Wanneer ga jij? Succes!
Groetjes Karin
Heb even gioachino gequote: Denk eraan dat je als Europeaan meer verzekeringen nodig hebt dan wanneer een Amerikaan een auto huurt (hij neemt zijn eigen autoverzekering mee; in de VS is de autoverzekering aan de persoon gekoppeld niet aan de auto.
Dus oppassen met reserveren op Amerikaanse sites (zoals Alamo.com). Als je ter plekke nog een aantal verzekeringen moet bijsluiten betaal je de hoofdprijs, en meer!
Er zijn websites en reisbureau’s waar je -betrouwbaar en incl alle benodigde verzekeringen- een auto voor ind VS kunt huren. Deze zijn vaak nog veel goedkoper dan rechtstreeks. Ik heb in het verleden 2x geboekt via www.usa-reisen.de . je moet een beetje Duits kunnen lezen, maar het gaat allemaal goed en ze zijn voor veel autocategorieren erg scherp geprijst (voor de mid-size SUV zelfs onverslaanbaar). je huurt dan uiteindelijk bij een van de grote verhuurders.
Ik ga er binnenkort weer een via hun huren (een mid-size SUV bij Alamo of Dollar).
Alamo is op zich goed maar de baliemedewerkers hebben zo hun trucjes je nog wat extra geld uit de zak te kloppen. Eerste truc is je een bepaald automodel te noemen en vragen of je deze geschikt vindt (“Would a Jeep Grand Cherokee be OK for jou?”). Uiteraard is deze auto uit een hogere klasse dan je hebt gereserveerd en zodra je deze vraaag bevestigend antwoord heb je jezelf een prijzige upgrade gekocht. Dus altijd nee zeggen en verwijzen naar je reservering.
Tweede truc is dat ze je aanvullende verzekeringen proberen aan te smeren. Ook zeer prijzig en onnodig: je hebt immers al in Europa een compleet pakket gereserveerd.
De medewerkers van Alamo staan bekend om deze trucs (bij mij dus ook al 2x toegepast) omdat de salarissen laag zijn en ze veel commissie vangen op deze extra verkopen.
Gewoon dus overal nee op antwoorden en je contract voor tekenen goed controleren (alle bedagen moeten nul zijn).
Als je daar aan denkt is Alamo een prima maatschappij.
Veel reisplezier!!
P.S. ter plekke een losse GPS kopen (of thuis een Amerikaanse kaart kopen) is vaak veel oedkoper dan ter plekke een auto+GSP te huren…
Hoi Karin,
wij gaan van 18 augustus tot 3 september.
we starten en eindigen in LA. Een mooi rondje via grandcanyon - Page - Bryce - Zion - Las vegas - Death valley - yosemite - San francisco - LA
Ik heb inmiddels alles goed uitgezocht en het huren via Alamo.com is gewoon een prima optie.
In mijn geval scheelde me dat 200 euro!!
Alle nodige verzekeringen zijn inbegrepen.
Wat ik ook een voordeel aan alamo vindt is dat je zelf je auto kunt uitzoeken uit een bepaald vak op het terrein!
En inderdaad wat CarlolineM ook reageerde, ze zullen inderdaad proberen om je een extra verzekering aan te smeren en een upgrade te nemen.
Dit kan je ook overkomen als je via alamo.nl boekt. Bij avis, hertz en andere verhuurders kan je dit ook overkomen.
Ook het boeken via een reisbureau geeft je niet de garantie dat alles goed gaat, heb ik ook zelf ooit eerder ondervonden.
Ik neem aan dat jullie ook via alamo.com geboekt hebben omdat de prijs daar een stuk lager was.
Na alle voors en tegens van de diverse verhuurdrijven en bemiddelaars afgewogen te hebben, heb ik heb dit weekend via de bemiddelaar sunnycars.nl een auto geboekt voor komende zomer. Je krijgt gewoon een auto van Alamo, maar het complete pakket aan verzekeringen en dekkingen is bij de prijs inbegrepen. In principe hoef je dus geen extra verzekeringen meer bij te boeken. Ik las in de voorwaarden dat in Californie een extra bestuurder inclusief is (heb ik bij sunnycars nagevraagd en is mij bevestigd), dus een duur Gold-pakket van rond de € 75 is ook overbodig. De ANWB (zie de site van de ANWB) is ook positief over deze bemiddelaar; duidelijke site, prijzen inclusief alle verzekerigen. Ik heb een vergelijking gemaakt met Alamo.nl, Cheaptickets.nl, Holidaycars.nl en eAutohuur.nl. De voorwaarden bij Sunnycars vond ik het helderst en ze zijn zeker niet duurder.
bedant voor de tip, ik en mijn vriend zijn van plan om deze september ofwel volgend jaar september naar san francisco te gaan. Nu was mijn vraag, de prijs die wordt aangeboden (nadat je een begin en einddatum hebt ingegeven) is dat de prijs met automatisch een 2e bestuurder inclusief? en stel dat we beslissen om maar 1 van de 2 te laten rijden, kan dat? of moet je dan automatisch als extra bestuurder registreren
Ik ben er inmiddels helemaal uit hoe het zit met huren bij ALamo.com.
Het is gewoon een feit, dat het qua voorwaarden niks uitmaakt of ik nu huur via alamo.nl of alamo.com of boek via een reisbureau bij alamo!!
Ik ben gewoon prima verzekerd!
Het blijkt dat alamo, een flexibel huurtarief hanteert, op basis van vraag en aanbod en bepaalde kortingen op basis van land van herkomst e.d.
Het blijkt nu dat ik mijn auto op precies het goede moment heb geboekt!!!
ik heb nu 16 dagen (van 18/08 tot 03/09) een standard SUV van LAX naar LAX voor 608 euro
Zou ik nu boeken kost me dezelfde auto onder dezelfde voorwaarden 1050 euro!!
Dat is toch mooi weer 400 euro in de pocket.
een antwoord op jouw vraag steph,
Die extra bestuurder zit er vanzelf in. Je krijgt geen korting als je aangeeft dat er maar 1 iemand rijdt.
Het is dus wel verstandig om een 2e bestuurder te laten registreren, mocht dat onderweg onverwacht nodig zijn is dat meteen geregeld.
Als één van jullie twee jonger is dan 23 jaar moet je die niet als hoofdbestuurder registreren want dan wordt de huur een stuk hoger.
Beste Steph,
Ik denk dat bredaw al een duidelijk antwoord op jouw vraag gegeven heeft: de tweede bestuurder is niet verplicht, maar kan wel (gratis) bijgeschreven worden. Ik zou dat dus zeker doen. Ik heb sunnycars ook gebeld met de vraag of de regeling van de (gratis) tweede bestuurder ook geldt wanneer je de staatsgrenzen van Californie overschrijdt (bijvoorbeeld voor een route langs de nationale parken). Ze hebben mij bevestigd dat deze dan ook geldt, zolang het ophaal- en afleveradres van de auto maar binnen Californie is.
Succes met je planning!
bedankt allemaal voor alvast te antwoorden, ondertussen zijn er wat veranderingen gebeurd in ons plan (dat wijzigt elke dag voorlopig), maar voor ons is het goedkoper te vliegen als we aankomen in las vegas en dan door zouden rijden naar san francisco. kan ik via sunnycars.nl de auto zonder kost afzetten in een andere staat?
ik ben volop aan’t zoeken op de site, maar als dit je eerste keer is lijkt alles onduidelijk en ben ook op m’n hoede omdat ik er niet mee gekend ben.
in ieder geval, bedankt op voorhand!
ps: ik ben belgische, om te reserveren op de nerderlandse site kan het toch?
Als je via sunnycars huurt heb je binnen californie geen one-way kosten.
Ook tussen nevada en californie heb je geen one-way kosten.
Je kunt dus zonder meerprijd je auto ophalen in lasvegas en inleveren in San francisco.
Je kunt als belg natuurlijk ook via een nederlandse site huren.
Ik heb zelf als nederlander via een amerikaanse site gehuurd.
Heel veel nederlanders en belgen huren ook via www.usareisen.de (in duitsland) misschien ook voor jullie interessant?
Die hebben vaak hele goede prijzen.
ik ben nog steeds wat aan’t uitzoeken rond de autohuur enzo en vandaag heb ik ook eens gebeld met sunnycars en ik vroeg of de extra bestuurder ook geld voor niet getrouwde koppels, en dat bleek zo te zijn. maar nu komt de adder onder’t gras: ze zei me (zonder dat ik het vroeg) dat de extra bestuurder niet geld als je de staatsgrens overschreid. dus als je naar de gran canyon wil dan moet je de all-inn + fuell nemen.
Maar verder was ook m’n vraag:
heeft er iemand ervaring met
Avis (www.avis.be)
of budget (www.budget.be)??
deze zijn namelijk goedkoper dan sunnycars, maar ik weet niet of ze ook te betrouwen zijn. Na wat ik hier heb gelezen heb ik schrik om ter plaatse veel geld neer te leggen, hoewel overal in de huurvoorwaarden wel instaat dat “alle verzekeringen” inbegrepen zijn.
alvast bedankt!
steph
ps: zijn alle auto’s in california uitgerust met cruisecontrole? want ik wil dat echt wel hebben, maar enkel sunnycars beweert dat ook effectief te kunnen garanderen, avis en budget niet (wat ik op zich al gek vind)
De informatie die je hebt gekregen van Sunnycars klopt niet.
Ze willen je blijkbaar graag een all inclusive en fuel verkopen.
Zoals Deuf al heeft aangegeven, gaa thet er om waar je de auto huurt en niet waa je heen rijdt.
Maar… Zou je een eigen topic willen aanmaken, je bent nu mijn topic aan het "“vervuilen” met je vragen over sunny cars. Ik heb hier een vraag staan over alamo.com!!
Ik denk eleke keer een antwoord op mijn vraag te krijgen, maar dan gaat het over jouw vragen en dat is storend!
Ik had inderdaad dezelfde twijfels en heb Sunnycars daarom 2X gebeld met de vraag of het overschrijden van de staatsgrenzen van invloed is op het het gratis bij laten schrijven van een tweede bestuurder. Ze verzekerden mij (2 verschillende medewerkers van Sunnycars) dat dit niet het geval is. Mochten ze bij Alamo toch moeilijk doen (en je op de en of andere manier toch tot een uitgebreidere dekking dwingen) dan moet ik op het contract de aantekening ‘under protest’ schrijven als ik het niet mee eens ben. Zo is mij door Sunnycars geadviseerd.